باتری‌های قلمی AA در قفل‌های دیجیتال

باتری‌های قلمی AA یکی از رایج‌ترین نوع باتری است که در اصل پیل خشک سیلندری قابل تعویض می‌باشد. این باتری‌ها در دستگاه‌های تک سلولی یا به صورت جفت به‌کار می‌روند تا قدرت مورد نیاز لوازم الکترونیکی مصرفی را تامین کنند. باتری‌های قلمی AA

انواع مختلف باتری‌های قلمیAA

اولین موردی که هنگام خرید باتری‌ به آن توجه می‌شود این است که بین نوع‌های مختلف و برندهای متفاوتی که در بازار موجود می‌باشند باید مدل مناسب و کاربردیی برای خود انتخاب کنید. در حقیقت، شما می‌توانید باتری‌های قلمی AA “استاندارد” ( نسخه‌های قلیایی یک‌بار مصرف) که تقریباً در هر مکانی موجود بوده و در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی قابل مصرف می‌باشند را خریداری کنید.

مهم‌ترین مزیت یک باتری قلیایی AA و غیرقابل شارژ استاندارد این است که کاملا در دسترس هستند. در کوتاه مدت بسیار مقرون به صرفه بوده و برای استفاده در قفل‌ دیجیتال بسیار مناسب است که در واقع گزینه پیش‌فرض این محصول نیز می‌باشد.

سؤالات متداول درباره باتری‌های قلمی AA و کاربرد آن در قفل‌های دیجیتال

باتری‌های قلمی AA چه مدت دوام دارند؟

می‌توان به جرات گفت که اگر برای قفل‌های دیجیتال درب‌های خود، از این نوع باتری‌ها با کیفیت متوسط به بالا خریداری نمایید، یک سال تا 14 ماه برای استفاده نرمال بازدهی خواهند داشت.

باتری‌های قلمی AA بلا‌اسفاده را در چه شرایطی نگه‌داری کنیم؟

  • آن‌ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • اطمینان حاصل کنید که آن‌ها در یک محیط خنک و خشک (دمای اتاق) ذخیره شده‌اند.
  • در صورت امکان آن‌ها را در بسته بندی اصلی خود نگه دارید، این نه تنها به محافظت از سلول‌های بلااستفاده کمک می‌کند، بلکه باعث تمایز آن‌ها از واحدهای قدیمی‌تر یا باتری‌های مصرف شده می‌شود.
  • اگر نمی‌خواهید مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید، باتری‌ها را در دستگاه‌های خود نگهداری نکنید.
  • باتری‌های جدید را به صورت جداگانه نگهداری کنید.
  • از یک جعبه یا کیسه‌های پلاستیکی جداگانه استفاده کنید یا نوار را روی سر باتری‌ها قرار دهید.
  • هرگز سعی نکنید باتری را که برای این کار طراحی نشده است، شارژ کنید.

آیا باتری‌های قلمی AA قابل بازیافت هستند؟

شما می‌توانید باتری‌‎های قلیایی یک‌بار مصرف را به همراه سایر زباله‌های خانگی خود بازیافت کنید.

باتری قلمی

مناسب ترین نوع باتری برای قفل‌های دیجیتال

با توجه به این‌که باتری‌های قلمی AA از نوع پیل خشک، دارای جریان برق یکنواخت و مستقیم می‌باشند بهترین گزینه برای استفاده در قفل‌های دیجیتال است. این امر منجر به افزایش طول عمر قطعات الکترونیکی می‌شود در حالی که باتری‌‎های قابل شارژ دارای نوسانات خفیفی بوده که در طول زمان اثر سوء بر قفل‌های دیجیتال خواهند گذاشت.

در صورت اتمام باتری‌های قلمی AA  قفل‌های دیجیتال چه باید کرد؟

لازم به ذکر است در صورتی که میزان برق باتری‌های موجود در دستگاه در حال اتمام باشد قفل به صورت اتوماتیک اخطار خواهد داد اما در صورت عدم تعویض باتری‌ها و اتمام آن‌ها جایی برای نگرانی ندارد به دلیل آن‌که در قسمت بیرونی قفل محلی تعبیه شده است که شما می‌توانید با اتصال باتری از نوع کتابی به راحتی برق قفل را تامین و درب را باز کرده و اقدام به تعویض باتری‌های قفل دیجیتال نمایید.

SHP-DH525

جهت خرید قفل دیجیتال و اطلاع از قیمت آن‌ها با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

همچنین برای دیدن قفل‌های هوشمند و آشنایی با کاربرد آن‌ها از بخش محصولات دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.