آموزش نگهداری صحیح از قفل دیجیتال

آموزش نگهداری صحیح از قفل دیجیتال مسئله بسیار مهمی است که به طول عمر یک قفل دیجیتال به‌عنوان یک کالای تکنولوژیکی کمک می‌کند. قفل‌های دیجیتال که با نام‌های دستگیره دیجیتال و قفل هوشمند هم در بازار شناخته می‌شوند و دارای قابلیت‌های امنیتی و کنترلی کاربردی هستند؛ این امر باعث می‌شود به گزینه مناسبی برای برطرف کردن نقایص دستگیره‌های معمولی مبدل شوند. قفل‌های دیجیتال روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت و فلزی قابلیت نصب دارند. قفل دیجیتال هم مثل هر کالای مصرفی دیگر نیازمند رعایت نکاتی برای جلوگیری از خرابی زود هنگام می‌باشد. در این مقاله به آموزش نگهداری صحیح از قفل اثر انگشتی می‌پردازیم و در کنار آن ویژگی‌های قفل دیجیتال را نیز شرح می‌دهیم.

استفاده از باتری اورجینال

مهم‌ترین نکته در آموزش نگهداری صحیح از قفل دیجیتال استفاده از باتری‌های اورجینال در قفل‌های دیجیتال است. چرا که باتری‌های فیک یا قلابی آسیب واقعی را به برد قفل دیجیتال وارد می‌کنند. بعضاً در صورت استفاده از باتری‌های فیک مجدداً قفل دیجیتال آلارم اتمام باتری را نمایش می‌دهد. اگر باتری‌های به خصوص فیک را به موقع تعویض نکنید داخل جای باتری قفل کارتی سولفاته می‌شود. باتری‌های قفل دیجیتال در دو شکل متفاوت در انواع قفل‌های دیجیتال وجود دارد که یکی به صورت لیتیومی قابل شارژ است و دیگری به صورت چهار باتری قلمی AA است که برای 10 بار استفاده در روز، تا یک سال دوام می‌آورد.

منبع تغذیه اضطراری در قفل‌های دیجیتال نیز در دو شکل پاوربانکی و باتری‌های کتابی 9 ولتی در بازار بسته به برندهای مختلف قفل دیجیتال وجود دارند. منبع تغذیه اضطراری پاوربانکی از طریق جایگاه میکرو USB روی قفل و یک کابل اندرویدی ساده و پاوربانک قفل را به طور موقت می‌توانید شارژ نمایید. برای منبع تغذیه اضطراری باتری 9 ولتی کافیست این باتری را روی قفل قرار دهید.

آویزان نکردن وزنه روی دستگیره قفل دیجیتال

در باب آموزش نگهداری صحیح از قفل دیجیتال لازم به ذکر است آویزان کردن وزنه سنگین باعث شکستن دستگیره قفل رمزی و یا کاستن از طول عمر آن می‌شود. مثلاً بعضی از افراد عادت دارند کیسه زباله خود را روی دستگیره آویزان می‌کنند تا وقتی که بیرون بروند و آن را هم با خود به بیرون ببرند. قفل‌های دیجیتال انواع مختلف دستگیره‌ها را اعم از اهرمی یا همان HANDLE، فشاری کششی (خلبانی) و یا جدیدترین آن یعنی تمام اتوماتیک را دارند. کارکرد دستگیره تمام اتوماتیک به این صورت است که به صورت تک مرحله‌ای و تنها با دسترسی و بدون استفاده از دستگیره به طور اتوماتیک باز می‌شود.

قفل الکترونیکی

استفاده از قفل دیجیتال ضد آب در مناطق شرجی 

قبل از آموزش نگهداری صحیح از قفل الکترونیکی اگر در مناطق شرجی زندگی می‌کنید مهم است که از قفل دیجیتالی استفاده نمایید که برد آن در برابر رطوبت مقامت بالایی داشته باشد. قفل هوشمند مدل 3168 یال بهترین گزینه برای مناطق رطوبتی است. این قفل دارای ویژگی‌های کنترلی و امنیتی بسیار فوق العاده مثل گزارش‌گیری، اتصال به خانه هوشمند، باز کردن درب از راه دور و غیره را دارد.

قفل-هوشمند

استفاده از الکل روی قفل دیجیتال 

با توجه به شیوع کرونا و استفاده بیش از حد از الکل و شوینده‌های ضدعفونی کننده روی کلیه تجهیزات از جمله سنسور تشخیص اثر انگشت قفل دیجیتال، دچار اختلال عملکردی می‌شود. نکته مهم دیگری که در زمینه آموزش نگهداری صحیح از قفل دیجیتال وجود دارد نحوه تمیز کردن قفل الکترونیکی است که توصیه می‌کنیم شوینده را روی سنسور قفل به طور مستقیم استفاده نکنید و برای زدودن آلودگی‌ها از یک دستمال استفاده نمایید. اثر دیگری که استفاده از الکل زیادی می‌گذارد، کم کردن اثر انگشت کاربر است که سبب اختلال در کارکرد سنسور اثر انگشت برای تشخیص هویت افراد معرفی شده به قفل می‌شود.

نگهداری کلید مکانیکی در جای مطمئن

اکثر قفل‌های دیجیتال دارای یک یا چند کلید مکانیکی یا کلید به اصطلاح BACK UP هستند که در مواقع ضروری امکان باز کردن درب وجود داشته باشد. توصیه می‌کنیم حتماً این کلید را در جایی به غیر از محل نصب قفل نگهداری نمایید. یکی از مواقع اضطراری که ممکن به کلید مکانیکی نیاز پیدا کنید فراموش کردن رمز و یا گم کردن کارت است.

نصب قفل دیجیتال 

نکته مهمی در زمینه نصب قفل دیجیتال وجود دارد که شاید بیشتر به قبل از آموزش نگهداری صحیح از قفل دیجیتال برگردد. مهم است که از نیروی فنی و متخصص برای نصب قفل الکترونیکی استفاده نمایید چرا که علاوه بر رگلاژ نمودن درب در چارچوب قفل را به درستی نصب کنند. در غیر این‌صورت کارکرد قفل هوشمند صد در صد نخواهد بود.

شما می‌توانید برای پیگیری اخبار قفل‌های هوشمند جدید پیج اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *