آموزش کار با قفل دیجیتال

برای کار با قفل دیجیتال درب نیاز است که قابلیت های قفل بررسی شود. به طور کلی قفل دیجیتال مدل بندی های مختلفی دارد اما وقتی بتوانید کار با یکی از مدل های جدید قفل دیجیتال را یاد بگیرید به سادگی می توانید روی همه مدل ها کار کنید. قفل دیجیتال از نظر دسترسی و نوع دستگیره و قابلیت ها مدل های متنوعی دارند.

اعمال دسترسی ها به قفل دیجیتال

برای اینکه دسترسی های رمز به قفل دیجیتال معرفی شود و همینطور کارت و اثر انگشت برای درب ارزیابی شود نیاز است که دکمه reg را پیدا نمایید. در واقع این دکمه به معنی ثبت بوده و مربوط به قسمت پایین درپوش باتری است. شما یک به یک دسترسی های لازم را به این بخش اعلام می کنید و پس از آن کلید * را فشار می دهید. کلید ستاره کمک می کند تا دسترسی ها در زمان تعریف به درستی جداسازی شوند و شرایط خوبی داشته باشند.

فرض کنید می خواهید دو اثر انگشت یا 4 عدد کارت برای قفل دیجیتال خود تعریف کنید به این ترتیب هر یک را وارد می کنید و سپس کلید ستاره را فشار می دهید. از یاد نبرید که به طور کلی هر یک از تعاریفی که اعلام می کنید بر اساس سطح نیاز شما تنظیم خواهد شد و کم و زیاد می شود.

در نهایت برای اینکه کارت ها به درستی در کارت حافظه دستگاه شما ثبت شوند باید دکمه رجیستر را را فشار دهید.

در صورتی که نیاز دارید کارت های rfid را تعریف کنید می بایست کارت ها را در زمان درست خود یکی پس از دیگری به قفل مورد نظر معرفی نمایید. به این تعریف گزینه مورد نظر در حافظه ثبت می شود.

برای اینکه دسترسی اثر انگشت به درستی مشخص شود نیاز است که هر انگشت 3 مرتبه به قفل اعلام شود. نکته ای برای آموزش کار با قفل های دیجیتال مد نظر است اینکه بهتر است هر کاربر از دو انگشت خود اسکن بگیرد تا در صورت عدم عملکرد یک انگشت، انگشت دیگر بتواند کار را به سادگی انجام دهد.

قفل چطور به ریموت متصل می شود؟

یکی از سوالاتی که شاید بسیاری از افراد بپرسند، نحوه اتصال قفل دیجیتال به ریموت است. ریموت ها برای باز کردن قفل دیجیتال استفاده می شوند. ریموت ها می توانند تا شعاع 20 متری را پوشش دهند اما بسته به محل قرار گیری قفل دیجیتال، این شعاع کم و زیاد می شود.

یک مدل از قفل دیجیتال وجود دارد که به صورت آپشنال طراحی شده است و البته که گرانتر از سایر ریموت کنترل ها عرضه می شود.. در این حالت نیاز است که دکمه رجیستر یا reg فشرده شود و قفل همزمان نگه داشته شود. وقتی این دو کار به صورت همزمان صورت بگیرد، صدای بوقی شنیده می شود و مشخص می کند که تنظیمات لازم اجرا شده است. البته که سبک اتصال به قفل دیجیتال بسیار مهم است و هرچه ساختار حرفه ای تری در این زمینه وجود داشته باشد زمان ست شدن کمتر خواهد شد.

نکات مهم در خصوص کار با قفل دیجیتال

یکی از موضوعات مهمی که در خصوص کار با قفل دیجیتال باید بدانید، این است که برخی از برند ها به صورتی طراحی می شوند که یک سری تفاوت با مدل های دیگر دارن. مثلاً قفل دیجیتال یال را در نظر بگیرید. این قفل ها خاصیت ریست کردن ندارند. همینطور موضوع سبب می شود که امنیت قفل به شکل بسیار عالی بالا برود.

تعریف دسترسی ها در حالت امنیتی نیز اجرا می شود و با مستر کد تنظیم قفل های یال با حالت عادی متفاوت خواهد بود. اگر قفل های دیجیتال در وضعیت امنیتی قرار بگیرد، هر دسترسی به شکل جداگانه ای شرایط حذف و اضافه کردن خواهد داشت اما در وضعیت عادی شرایط کمی متفاوت خواهد بود.

برای کار با قفل دیجیتال باید مسترکد به شکل درستی تنظیم شود، در غیر این صورت قفل به درستی کار نمی کند و مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. یک نکته مهم که شاید بهتر باشد بدانید این است که بسیاری از قفل های دیجیتال دارای موقعیت های متفاوتی هستند و کنترلر های آنها به صورتی طراحی شده اند که افراد توانند هر بخش را مشخص کنند. در سال های اخیر کار با قفل های دیجیتال کمی دشوار بود چون طراحی متفاوتی داشت اما در سبک های جدید قفل دیجیتال، از یک مکانیزم یکپارچه استفاده شده است که سبب می شود کار با قفل آسانتر باشد.

قفل دیجیتال درب

سوالات متداول در خرید قفل دیجیتال

نمایش تصادفی را چطور فعال سازی کنیم؟

یکی از موضوعاتی که در قفل های دیجیتال بسیار مهم است، نمایش تصادفی است. نمایش تصادفی سبب می شود تا جلوی حدس زدن رمز گرفته شود. دقت کنید که برخی از سارقین به واسطه جای انگشت کاربر می توانند رمز را حدس بزنند، این قابلیت کمک می کند تا این مشکل ایجاد نشود. برای فعال سازی نمایش تصادفی، می بایست عدد 7 را بزنید تا گزینه دسترسی فعال شود و همینطور نیاز است عدد 9 را فشار دهید تا این بخش غیر فعال شود. فعال یا غیر فعال بودن این بخش بستگی به خودتان دارد و طبق شرایط خاصی صورت می گیرد.

قفل دیجیتال را چطور فعال سازی نهایی کنیم؟

قفل های هوشمند معمولاً مغزی های مخصوصی دارند و نوع مغزی برای این قفل ها به صورت هوشمند در نظر گرفته می شود. زمانی که قفل ها فعال میشوند، پس از بستن درب، تنها چند ثانیه طول می کشد تا درب قفل شود. روی قفل های دیجیتال دکمه ای با عنوان a/m وجود دارد که قسمت a آن مربوط به فعال سازی قفل دیجیتال است.

نتیجه گیری

روزهایی که قرار است با قفل های دیجیتال کار کنید دو نکته را مدنظر قرار دهید. نکته اول این است که این قفل ها ساختاری حرفه ای دارند و باید بتوانید در تعریف هر کاربر شرایط دقیق ثبت را بررسی کنید یعنی اطمینان حاصل کنید که ثبت صورت گرفته است. پس از آن باید حتماً موقعیت قفل را بسنجید و بهترین گزینه امنیتی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *