امنیت دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال به عنوان یک محصول تکنولوژیکی ایمن تر از دستگیره های معمولی هستند. دستگیره های دیجیتال با هدف از بین بردن نقاط ضعف قفل های معمولی یا مکانیکی وارد بازار ایران شدند. این محصول امنیتی با فناوری های مختلف قفل به بازار عرضه می شود که شامل اهرمی یا فشاری کششی (خلبانی) و تمام اتوماتیک است. هدف اصلی این محصول استفاده از دسترسی های جایگزین برای کلیدهای مکانیکی است. در این مقاله مزایای امنیتی این دسترسی ها نسبت به کلیدهای مکانیکی را شرح می دهیم.

روش های دسترسی دستگیره دیجیتال

در مورد امنیت دستگیره دیجیتال مسائل مربوط به دسترسی جایگزین به کلید مکانیکی بسیار مهم است. رمز عبور، دسترسی به کارت و اثر انگشت مانند کلیدهای مکانیکی قابل کپی نیستند. به ویژه در مورد دسترسی به اثر انگشت که با پیشرفت تکنولوژی، جریان خون را در انگشت کاربر نیز تشخیص می دهد. در مورد دستگیره های معمولی، هنگامی که یکی از کلیدها گم می شود، دستگیره درب باید کاملاً تعویض شود و کلید مکانیکی برای همه کاربران کپی شود و در نهایت خود کلید ساز کلیدی برای باز شدن درب دارد.

اما در مورد کنترل های دیجیتالی، کافی است مجوزها را با دسترسی سرپرست دوباره تعریف کنیم تا موارد قبلی به طور خودکار غیرفعال شوند. در مورد دستگیره های جایگزین، معمولاً نگرانی از دست دادن کلید از بین می رود. دستگیره دیجیتال برای ورود امن تر رمز عبور با گزینه تابع خیالی امکان پذیر است. بنابراین می توانید هر تعداد کاراکتر عددی کاذب را قبل یا بعد از رمز عبور اصلی وارد کنید تا دیگران متوجه رمز عبور شما نشوند.

نمایش تصادفی اعداد در برخی دستگیر های دیجیتالی مانع از حدس زدن رمز عبور می شود زیرا اعداد متفاوتی برای هر کاربر نمایش داده می شود. تعریف دسترسی امنیتی مضاعف دستگیره دیجیتال را ایمن می کند زیرا برای ورود لازم است از دو دسترسی همزمان استفاده شود که این امر باعث می شود با داشتن یک نوع دسترسی نتوانید درب را باز کنید و طبیعتا امنیت افزایش پیدا می کند.

دستگیره دیجیتال

دستگیره دیجیتال ضد سرقت

امنیت دستگیره دیجیتال به دلیل ضد سرقت بودن این قفل ها می باشد. قفل دیجیتال دارای زنگ ضد سرقت است که در صورت استفاده از دسترسی کاذب به صدا در می آید. علاوه بر این، در صورت وارد کردن ضربه و شوک به دستگیره دیجیتال، زنگ ضد سرقت به صدا در می آید. سیستم ضد ضربه یکی دیگر از ویژگی های ایمنی است که از خرابی قفل در دستگیره دیجیتال جلوگیری می کند. علاوه بر این، برخی از دستگیره های دیجیتالی با داشتن مغزی های ضد دیلم ایمن تر هم هستند.

چشمی دیجیتال درب

چشمی دیجیتال یکی از ویژگی های امنیتی برخی از دستگیره های دیجیتالی است که افراد پشت درب را شناسایی می کند. عملکرد چشمی دیجیتال به گونه ای است که با لمس آیکون زنگ هشدار روی قفل دیجیتال توسط شخص پشت در، تصویر آن ها هم از طریق برنامه و هم از طریق صفحه LCD قفل به شما نشان داده می شود. دلیل اصلی سرقت ها این است که در را به روی افراد غریبه باز می کنید اما با این چشمی قبل از باز کردن در، می توانید ابتدا شخص را شناسایی کرده و سپس در را برای آن ها باز کنید. قفل های روک از سری p دارای چشمی دیجیتال می باشند.

چشمی دیجیتال

وجود قفل کودک در دستگیره دیجیتال

قفل کودک ویژگی ای است که بر ایمنی دستگیره های دیجیتالی تأثیر مستقیم دارد. این ویژگی بیشتر در خانواده هایی که از کودکان یا افراد مسن با مشکلات روانی مراقبت می کنند استفاده می شود. با فعال کردن دستگاه ایمنی کودک از داخل، با کشیدن دستگیره به سمت پایین نمی توانند در را باز کرده و از خانه خارج شوند. توجه داشته باشید که قفل کودک هنگامی که فعال می شود، هر بار که در باز و بسته می شود فعال است و نیازی به تنظیم مجدد دستی ندارد. برای باز کردن درب باید ابتدا دکمه قفل کودک را فشار دهید سپس دستگیره را به سمت پایین بکشید.

گزارش گیری از قفل دیجیتال

یکی از گزینه های کنترلی دستگیره های دیجیتالی که قفل دیجیتال را ایمن تر می کند، قابلیت گزارش گیری یا LOG است. با استفاده از این ویژگی می توانید دسترسی کاربران عادی را در یک دوره روزانه یا هفتگی محدود کنید. این ویژگی از ورود شما به خارج از محدوده تعریف شده جلوگیری می کند و امنیت بیشتری به شما می دهد. اغلب از اظهارات کارفرمای شرکت برای جلوگیری از ورود کارکنان خارج از ساعت اداری استفاده می شود. شما می توانید از راه دور توسط تلفن همراه خود رفت و آمدها را کنترل نمایید.

دستگیره دیجیتال درب

قفل اتوماتیک درب

به جرات می توان گفت که ویژگی AUTO LOCK روی دستگیره های دیجیتالی یکی از مهم ترین گزینه ها برای افزایش امنیت دستگیره دیجیتال است. زیرا اغلب به دلیل مشغله زیاد، فراموش می کنیم در خانه یا محل کار خود را قفل کنیم. با وجود قفل خودکار، پس از بسته شدن درب پس از چند ثانیه به طور اتوماتیک قفل می شود.

سوالات متداول در مورد امنیت دستگیره دیجیتال

آیا دستگیره دیجیتال قابل هک است؟

خیر با وجود سیستم های رمزگذاری شده در دستگیره دیجیتال امکان هک وجود ندارد.

آیا امکان کپی کارت های دستگیره دیجیتال وجود دارد؟

خیر کارت های قفل دیجیتال قابل کپی برداری نیستند.

در صورت گم کردن کارت های دستگیره دیجیتال چه کاری باید انجام دهیم؟

شما می توانید کارت شناسایی شده را از روی دستگاه خود حذف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *