باز کردن قفل درب ضد سرقت هنگام جاماندن کلید

باز کردن قفل درب ضد سرقت هنگام جاماندن کلید بسته به نوع قفل می تواند امکانپذیر باشد. قفل ضد سرقت می تواند مکانیکی و یا دیجیتال باشد. تا چند سال گذشته قیمت قفل دیجیتال تفاوت زیادی با قفل های مکانیکی داشت. به همین دلیل بیشتر از قفل های مکانیکی برای درب ضد سرقت استفاده شده است. اما در سال های اخیر با واردات قفل های دیجیتال باکیفیت اقتصادی این کالای امنیتی به یک محصول ضروری تبدیل شده است. هزینه کرد بیشتر برای خرید قفل امن تر، به جلوگیری از هزینه های سرقت منازل می ارزد. همچنین وقتی با خرید قفل دیجیتال به تأمین امنیت بیشتری برای خانواده و محل کارتان می پردازید دیگر هزینه محسوب نمی شود. نکته مهم در مورد ضعف قفل های مکانیکی درب استفاده از کلید است. این کلیدها قابل کپی هستند پس امنیت پایینی دارند. بعلاوه مشکلاتی   مثل گم کردن، حمل و جا ماندن داخل درب را دارند. در نتیجه با استفاده از دسترسی های جایگزین کلید در قفل دیجیتال این مشکلات برطرف می شوند. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص باز کردن قفل در صورت جاماندن کلید به دست آورید.

دستگیره دیجیتال

قفل های درب ضد سرقت

همانطور که گفته شد قفل ضد سرقت می تواند مکانیکی و یا دیجیتال باشد. قفل دیجیتال با انواع دسترسی ها در بازار موجودند. قفل های فول آپشن دارای دسترسی های رمز، کارت و اثر انگشت هستند. قفل کارتی دارای دسترسی های کارت و رمز و به طور مشابه قفل اثر انگشتی دارای دسترسی های رمز و اثر انگشت است. برای سالمندان، کودکان و افراد پرمشغله که کمی فراموش کار هستند دسترسی اثر انگشت بهتر است. باز کردن قفل با دسترسی اثر انگشت نیازی به حمل هیچ آیتم اضافه ای ندارد که امکان گم کردن و یا جا ماندن داشته باشد. حتی نیازی برای به خاطر سپردن رمز وجود ندارد.

قفل دیجیتال سامسونگ

دسترسی های قفل های دیجیتال غیرقابل کپی هستند؛ بنابراین امنیت بیشتری دارند. شما حتی با داشتن الگوی اثر انگشت نمی توانید این قفل ها را باز کنید. چرا که تنها زمانی قفل باز می شود که روی اسکنر بافت زنده دارای جریان خون با الگوی درست قرار گیرد. با معرفی اطلاعات متعدد از کارت به قفل این دسترسی نیز غیرقابل کپی است. در نهایت برای ورود ایمن رمز نیز راهکارهایی در قفل هوشمند ارائه شده است. قفل های مکانیکی دارای کلید کارگری و مکانیکی هستند که پس از تحویل ساختمان تنها کلید مکانیکی کاربرد دارد. کلید قفل درب ضد سرقت مکانیکی، قابل کپی هستند. اما ساخت آن ها نسبت به کلید قفل درب معمولی بیشتر طول می کشد؛ چرا که این کلیدها کامپیوتری هستند.

باز کردن قفل درب ضدسرقت

دو حالت برای زمانی که شما پشت درب می مانید و نیاز به باز کردن قفل دارید وجود دارد که در این بخش هر یک را بیان می کنیم.

باز کردن قفل دربی که قفل نشده

در این حالت کار شما در مورد باز کردن قفل در قفل های مکانیکی راحت تر است. زیرا کافیست تنها یک زبانه را از طریق کارت اعتباری و یا عکس رادیولوژی به عقب داده و درب را هول دهید. در واقع وقتی درب قفل نباشد شما دیگر درگیر سایر زبانه ها نخواهید شد. اگر درب با لاستیک های درزگیر به خوبی رگلاژ شده باشد زمان بیشتری برای باز کردن آن با کارت اعتباری نیاز دارید.

قفل دیجیتال

باز کردن قفل دربی که قفل شده

اگر قفل درب ضد سرقت را قفل کرده باشید برای یک فرد حرفه ای باز کردن آن بین 30 تا 45 دقیقه زمانبر است. چرا که درب های ضد سرقت زبانه های متعددی دارند که می تواند عمودی و افقی باشند. به طور مثال درب های ضد سرقت مولتی دارای زبانه های عمودی هستند.

باز کردن قفل خراب

قفل ها دارای ساچمه هستند که با آن ها کدگذاری می شوند. در صورتی یک قفل، به منظور باز کردن آن خراب می شود که این ساچمه ها خارج شوند. جایگاه ساچمه ها در قفل زیر کلید است که می توانید با دریل قوی و بواسطه مته های شماره بالا آن را از کار بیندازید. تقریباً چهار سانت زیر قفل را سوراخ کنید و ساچمه ها را با ضربه می توانید خارج کنید. در اینصورت عملاً قفل درب دیگر کارایی نخواهد داشت و می بایست تعویض شود. در نهایت با چرخاندن یک پیچ گوشتی داخل قفل می توانید آن را باز کنید.

باز کردن قفل

قفل دیجیتال درب ضد سرقت

برای اینکه برای همیشه از شر کلیدها خلاص شوید از قفل دیجیتال استفاده کنید. بعلاوه امنیت این قفل ها در برابر سرقت بالاتر است. قفل درب هوشمند دارای آلارم ضد سرقت است که در صورت هر گونه اعمال فشار شروع به آژیر کشیدن می کند. همچنین در صورت استفاده از دسترسی های غیر واقعی به صدا در می آید. این قفل ها دارای مغزی هوشمند هستند و بعد از چند ثانیه از بسته شدن درب قفل می شوند. پس دیگر درب را ببندید بدون اینکه نگرانی بابت امنیت خانه در برابر قفل نکردن درب داشته باشد.

قفل هوشمند دارای سیستم ضد شوک الکتریکی است و با اعمال برق اضافی خراب نمی شود. برخی از قفل های دیجیتالی روی مغزی با زبانه های قلاب مانند هوک سوار می شوند. این زبانه از باز شدن درب از طریق دیلم جلوگیری می کند که این امر امنیت قفل را دوچندان می کند. در صورت داشتن اپلیکیشن، آلارم ضد سرقت از آن طریق هم برای کاربر قابل نمایش است. برای اینکه هرگز پشت درب نمانید قفل دیجیتالی را برای تأمین امنیت خانه و محل کارتان امتحان کنید.

پیشنهادی: خرید بدون واسطه قفل کارتی درب ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *