تاثیر قفل اثر انگشتی در دکوراسیون داخلی

تاثیر قفل اثر انگشتی در دکوراسیون داخلی مانند سایر تجهیزات الکترونیکی به القای حس مدرنیته در مخاطب کمک می کند. همچنین قفل اثر انگشتی دارای دسترسی غیر قابل کپی بیومتریک اثر انگشت است. در اینصورت علاوه بر زیبایی که این قفل ها به درب ورودی می دهند امنیت را تأمین می کنند. اصول اولیه دکوراسیون داخلی توجه به تعادل، تناسب، رنگ ها، کنتراست، روشنایی، بافت ها و … است. شما می بایست علاوه بر سنجیدن قابلیت های یک قفل اثر انگشتی به میزان هارمونی آن با درب خانه دقت کنید. قفل انتخابی می بایست به لحاظ مدرن یا کلاسیک بودن با درب مورد نظر شما هماهنگی داشته باشد. همچنین طبق قانون تناسب قفل دیجیتال به لحاظ بزرگی و کوچکی یا همان مقیاس باید مناسب درب باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی المان ها و اصول اولیه دکوراسیون داخلی بپردازیم. با بیان هر یک از این اصول مثالی از تأثیرگذاری قفل دیجیتال بر روی آن ارائه می کنیم.

قفل اثر انگشتی درب

تعادل در دکوراسیون

تعادل در دکوراسیون به معنی جایگاه یابی مناسب اشیاء است بطوریکه در چشم مخاطب متعادل جلوه کند. از مواردی که به حفظ تعادل در دکوراسیون کمک می کند استفاده درست از رنگ هاست. چرا که رنگ ها و بافت ها دارای وزن هستند و استفاده درست از آن ها به زیبایی بصری منزل شما کمک می کند. به طور مثال اگر برای جاهای کوچک چیدمان انجام می دهید می بایست از رنگ های روشن استفاده کنید. چرا که رنگ های روشن وزن کمتری نسبت به رنگ های تیره تر دارد. برای خرید قفل اثر انگشتی می بایست به رنگ آن توجه نمایید. که این رنگ با دکوراسیون محل زندگی شما هارمونی داشته باشد. مثلاً قفل اثر انگشتی طلایی رنگ نمود بسیار زیبایی روی درب های سفید دارد.

قانون تناسب

طبق قانون تناسب در دکوراسیون بزرگی و کوچکی اجزای یک دکوراسیون باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. به همین دلیل برای درب هایی با بائوی کم قفل اثر انگشتی h100 روک مناسب است. به طور مشابه برای درب های بسیار بزرگ و با عظمت و دارای نقش و نگار زیاد قفل اثر انگشتی vulcan fr یال مناسب است. همچنین مثالی از این نوع قفل اثرانگشتی می تواند قفل dp808 سامسونگ باشد. علاوه بر قفل دیجیتال در مورد چشمی هم این قانون صدق می کند. به صورتیکه نه برای درب خیلی کوچک باشد که صفحه lcd آن نمایش واضحی از بیرون نداشته باشد و نه اینکه دارای زوایایی که زیبایی درب را زیر سؤال ببرد. طبق اصل تناسب و مقیاس در طراحی دکوراسیون در مورد درب های کنار هم بهتر است از قفل اثر انگشتی یکسان استفاده شود.

قفل اثر انگشتی روک

الگوها در طراحی دکوراسیون

الگو و یا بافت که به تکتچر نیز معروفند در اماکن مختلف وجود دارند. مثالی برای بافت های صیغلی آینه ها هستند. در مورد اماکن کوچک تر گفته می شود که از بافت های ساده تر کمک بگیرید. بافت های درشت وزن سنگینی دارند و مناسب جاهای بزرگ می باشد. الگوها در دکوراسیون یک سری طرح های تکرار شونده هستند مانند الگوی چهارخونه و یا خال خالی. همچنین بافت ها مانند آن چیزی است که در پرده و مبل می بینید.

قابلیت های قفل اثر انگشتی

قفل اثر انگشتی دارای قابلیت های کنترلی و امنیتی کاربردی است که می تواند جایگزین دستگیره معمولی شود. از جمله این قابلیت ها می توان به باز کردن درب از راه دور در مخیط نامحدود اشاره کرد. محیط نامحدود منظور از هر جایی است که شما هستید و به اینترنت دسترسی دارید. همچنین امکان اتصال به خانه هوشمند برای باز کردن درب از طریق کنترلر این سیستم وجود دارد. این نوع قفل ها دارای مغزی هوشمند هستند بطوریکه پس از بستن درب به طور خودکار قفل می شود. آلارم های امنیتی ضدحریق و ضد سرقت و باز کردن درب با ریموت از راه دور در محل نصب قفل از دیگر مزایای قفل اثر انگشتی است.

قفل دیجیتال اثر انگشتی

انواع قفل دیجیتال

قفل اثر انگشتی بر اساس نوع دستگیره به کار رفته در آن ها سه نوع می باشند. این دستگیره ها عبارتند از اهرمی، پول و پوش و دستگیره های تمام اتوماتیک. کارکرد دستگیره های تمام اتوماتیک بصورتی است که با انواع دسترسی نیازی به استفاده از دستگیره را ندارید. به لحاظ دسترسی نیز قفل دیجیتال به قفل اثر انگشتی، قفل کارتی و فول آپشن تقسیم می شوند. همچنین بر اساس قفل مناسب انواع درب به قفل شیشه سکوریت، ضد سرقت و upvc نیز تقسیم می شوند.

نصب قفل اثر انگشتی

برای نصب قفل اثرانگشتی لازم است به نکاتی دقت کنید. یکی از آن ها مربوط به نوع دستگیره دیجیتالی خریداری شده شما می شود. مثلاً اگر دستگیره اهرمی بخرید برای درب های راست بازشو دستگیره راست گرد و برای چپ بازشو چپ گرد مناسب است. همچنین برای درب های داخل بازشو قفل فشاری کششی و برای بیرون بازشو بالعکس نیاز است. برای نصب نیاز به اندازه هایی دارد مانند ضخامت درب، بائوی درب و فاصله پایین قفل تا پایین درب. سپس با توجه به این اندازه ها طبق شابلون داخل جعبه می توانید سوراخ کاری را انجام دهید. توصیه می شود کار نصب را به نیروی متخصص بسپارید. حتماً بعد از انجام نصب از رگلاژ بودن درب و درست کار کردن مغزی ها اطمینان حاصل کنید. همچنین از باتری اورجینال برای قفل اثرانگشتی استفاده کنید تا برد آن آسیب نبیند. دسترسی اثر انگشتی غیر قابل کپی است چرا که تنها در صورت قرار داد بافت زنده روی اسکنر قفل درب باز می شود.

برای اطلاع از اخبار روز قفل‌های دیجیتال ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.