خرید چشمی دیجیتال درب

چشمی دیجیتال درب نوعی چشمی بسیار مدرن است و در آن از دوربین دیجیتالی به جای ذره بین استفاده شده است. شرایط عملکرد چشمی دیجیتال درب به این صورت است که نیازی نیست تا شما چشم خود را پشت چشمی درب قرار دهید. بلکه می‌توانید تصاویر را به واسطه یک مانیتور بسیار با کیفیت ببینید. مانیتور به کار برده شده برای این چشمی‌ها معمولاً از نوع اچ دی بوده و شرایطی فراهم می‌شود تا تصاویر را در زاویه 170 درجه‌ای از پشت درب تماشا کنید.

امکانات چشمی دیجیتال درب

همان‌طور که در بخش مقدمه اشاره شد، چشمی دیجیتال درب نوعی جدیدی از چشمی بوده و به روش سنتی و قدیمی کار نمی‌کند، یعنی نیاز نیست که چشم در پشت در چشمی قرار بگیرد به این ترتیب می‌توانید به داخل مانیتور نگاه کنید تا از فضای پشت درب اطلاعات کسب نمایید. همین‌طور شرایطی فراهم می‌شود تا از شخصی که پشت درب است عکس بگیرید و یا چشمی را در وضعیت فیلم‌برداری تنظیم کنید تا فیلم گرفته شود.

این چشمی‌ها نقش یک زنگ آپارتمانی را ایفا می‌کنند. برخی از مدل‌ها دارای تکنولوژی دید در شب هستند به طوری که وقتی شخصی پشت درب قرار می‌گیرد حتی اگر تاریکی مطلق باشد باز هم تشخیص چهره تا یک متری صورت خواهد گرفت که به‌نوبه خود بسیار با کیفیت بوده و از نظر امکانات نیز بهترین امتیاز را کسب کرده است.

نکته مهمی که می‌بایست در مورد چشمی دیجیتال درب بدانید، اینکه این چشمی‌ها با آیفون تصویری فرق دارند. چشمی دیجیتال درب برای مشاهده داخل راهرو نیز استفاده می‌شود اما آیفون‌های تصویری معمولاً فضای بیرون آپارتمان را نمایش می‌دهند. آیفون‌های تصویری به صورتی طراحی شده‌اند که امکان باز کردن درب را فراهم می‌سازند در حالی که چشمی دیجیتال درب این‌طور نیست. چشمی دیجیتال درب حساس به حرکت است و شرایطی فراهم است تا بتوانید آن را تنظیم کنید تا حرکت افراد نیز ذخیره شود.

چشمی دیجیتال dw100

مدل‌های مختلف چشمی دیجیتال درب

یکی از موارد بسیار مهم در خرید چشمی دیجیتال درب این است که در ابتدا مدل‌های متنوع از چشمی‌ها را بشناسید. یکی از مدل‌های پرفروش، چشمی دیجیتال درب اس دی است که در آن از دوربین‌های سیاه و سفید استفاده شده است. این مدل از چشمی‌ها قیمت ارزانی دارند و دوربین مورد استفاده در آن‌ها از نظر کیفیت معمولی است. این سبک از دوربین‌ها معمولاً آپشن های خاصی ندارند.

چشمی دیجیتال درب اچ دی دارای دوربین رنگی بوده و کیفیت اچ دی دارند. این مدل از دوربین‌ها امکان تصویر برداری با کیفیت اچ دی را فراهم می‌سازند و همین‌طور صفحه نمایش به کار برده شده در آن‌ها نیز ال ای دی است که کیفیت نسبتاً بالایی دارد. این چشمی‌ها به طور کلی از نظر سبک اجرایی نسبتاً متفاوت هستند و ساختار ویژه ای برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

سومین سبک از چشمی دیجیتال درب به صورت فول اچی دی بوده و جدیدترین نوع چشمی درب محسوب می‌شود. این مدل از چشمی‌ها امکان ضبط صدا با کیفیت بالا را دارند و همین‌طور می‌توان به واسطه آن‌ها عکس‌برداری و فیلم‌برداری کرد. کیفیت این دوربین‌ها بسیار بالا است و همین‌طور از صفحه نمایش TFT با کیفیت بالا برای آن‌ها استفاده شده است. این چشمی‌ها دارای دکمه‌های خاصی هستند که به صورت لمسی کار می‌کنند.

چهارمین سبک از چشمی دیجیتال درب وجود دارد که دارای تکنولوژی دید در شب بوده و به صورت فول اچی دی کار می‌کند. این چشمی‌ها علاوه بر داشتن همه امکانات موارد قبلی، دارای لنز مخصوص دید در شب هستند که سبب می‌شوند در تاریکی مطلق نیز بتوان فضای بیرون را تا حدی مشاهده کرد.

بنابراین در خرید چشمی دیجیتال درب در ابتدا باید بررسی کنید که کدام مدل برای شما مناسب است و سعی کنید مدلی انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد و سبک اجرایی آن خاص و متنوع باشد.

خرید چشمی دیجیتال درب

راهنمای خرید چشمی دیجیتال درب

برای خرید و سفارش چشمی دیجیتال درب می‌بایست پارامترهای زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع چشمی

اولین و مهم‌ترین فاکتور در انتخاب چشمی دیجیتال درب، نوع چشمی به کار برده شده در آن است. چشمی‌ها بر اساس کیفیت دوربین و همین‌طور شرایط دید در شب دسته بندی می‌شوند پس سعی کنید بهترین مدل را انتخاب کنید.

  • نوع صفحه نمایش

موضوع مهم دیگر کیفیت صفحه نمایش چشمی دیجیتال درب است که می‌بایست ارزیابی شود. اگر بودجه کمی دارید می‌بایست صفحه نمایش‌های ال سی دی را انتخاب کنید و اگر بودجه شما متوسط است باید به سراغ صفحه نمایش‌های ال دی دی بروید. در نهایت اگر مشکل مالی در راستای خرید چشمی دیجیتال درب ندارید بهترین گزینه صفحه نمایش‌های تی اف تی شفاف است.

  • زاویه دید دوربین

اندازه و نوع لنز به کار رفته در چشمی دیجیتال درب، زاویه آن را مشخص می‌کند. هرچه دید دوربین بیشتر باشد به این معنی است که منطقه بیشتری را پوشش می‌دهد. به طور کلی بهترین نوع دوربین چشمی دارای زاویه دید 170 درجه‌ای است.

  • قابلیت دید در شب

از دیگر مواردی که می‌بایست در خرید چشمی‌های دیجیتال در نظر گرفته شود، قابلیت دید در شب است. در صورتی که می‌دانید راه پله شما فاقد نور کافی است و یا سیستم نورپردازی به صورت دستی است می‌بایست در خرید سنسورهای چشمی قطعاً به قابلیت دید در تاریکی دقت نمایید. این مدل از چشمی‌ها تا یک و نیم متر را به خوبی پوشش می‌دهند.

  • اتصال به اینترنت

برخی از سبک‌های چشمی درب دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند. یعنی حتی اگر در منزل هم نباشید می‌توانید از ورود شخص غریبه به پشت درب منزل اطلاع پیدا کنید.

  • میکروفن

یک سبک از چشمی درب وجود دارد که علاوه بر گرفتن تصویر و فیلم از بیرون، شرایطی فراهم می‌سازد تا بتوانید صدای مراجعه کنندگان را نیز ضبط نمایید. این چشمی‌ها سبب می‌شوند تا پیغام‌های صوتی و تصویری مراجعه کنندگان نیز ضبط شده و در اختیار صاحب منزل قرار بگیرد.

چشمی دیجیتال ضد سرقت

کلام آخر

سنسورهای تشخیص حرکت از دیگر مواردی است که باید در خرید چشمی به آن دقت کرد. این سنسورها قابلیت تشخیص حرکت دارند و به نوعی می‌توانند نقش یک دزدگیر را ایفا نمایند. یعنی شما زمانی برای دستگاه تعیین می‌کنید و اگر شخصی مدت زمان طولانی‌تر پشت درب شما ایستاد، آلارم دستگاه شروع به صدا کرده و در نهایت شخص پشت درب را مطلع می‌سازد. این مدل از چشمی‌ها بسیار باکیفیت هستند و مدل بندی‌های متنوعی دارند. به طور کلی در ابتدا باید سبک‌های خاص از چشمی را بررسی کنید.

سوالات متداول خرید چشمی دیجیتال درب

آیا چشمی دیجیتال روک نیاز به سیم کشی برق دارد؟

خیر توسط باتری های قلمی و یا باتری های لیتیومی شارژ می شوند.

چشمی دیجیتال درب چقدر فضا برای ذخیره دارد؟

به مقدار حافظه رمی که انتخاب کردید بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.