دستگیره دیجیتال ضد سرقت

دستگیره دیجیتال محصولی است که به قصد جایگزین شدن با دستگیره‌های معمولی وارد ایران شده است؛ چرا که بتواند با آپشن‌هایی که در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد نقص‌های کنترلی و امنیتی نمونه مکانیکی و یا معمولی دستگیره را برطرف نماید. دستگیره‌های دیجیتال و یا قفل هوشمند ویژگی‌هایی دارند که باعث ضد سرقت شدن این محصولات می‌شوند. به همین دلیل گاهاً به دستگیره دیجیتال ضد سرقت نیز شناخته می‌شوند. در کنار ضد سرقت بودن، این محصول ویژگی‌های کنترلی و امنیتی دیگری نیز دارد که در این مقاله به شرح هر یک می‌پردازیم.

دستگیره اهرمی

کاربر و مزایای دستگیره دیجیتال درب

زبانه هوک ضد دیلم قفل دیجیتال

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در تنها برخی از مدل‌ها و برندهای قفل دیجیتال تعبیه شده است داشتن زبانه هوک در مغزی قفل است که مانع از باز شدن درب توسط دیلم می‌شود. این ویژگی در ضد سرقت بودن یک قفل بسیار حائز اهمیت است چرا که دیلم انداختن یکی از اصلی‌ترین روش‌های سارقین برای ورود است. کلیه قفل‌های دیجیتال برند روک قابلیت سوار شدن بر روی مغزی با زبانه قلابی شکل هوک را دارند که باعث مقاومت این محصول در برابر دیلم می‌شوند.

کنترل از راه دور دستگیره دیجیتالی

یکی از آپشن‌های کنترلی که دستگیره دیجیتالی در اختیارتان قرار می‌دهد باز کردن درب از راه دور توسط اپلیکیشن است که تنها از طریق اتصال قفل به اینترنت امکان‌پذیر است. همچنین مهم است که اپلیکیشن قفل روی گوشی‌های هوشمند موجود در ایران ساپورت شود چرا که برخی از برندهای دستگیره دیجیتال همانند سامسونگ اپلیکیشنی دارند که تنها روی برخی از انواع گوشی‌های هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌شوند. در مقابل اپلیکیشن قفل‌ روک روی انواع گوشی بدون مشکل کار می‌کنند و حتی در سری P آن می‌توانید با چشمی دیجیتال از هویت شخصی که زنگ قفل را به صدا در آورده هم مطلع شوید.

برای آشنایی بیشتر قفل های روک می توانید از سایت آن ها به نشانی www.rook.ir دیدن کنید.

digital-handle

انواع آلارم هشدار دستگیره‌های دیجیتال

دستگیره‌های دیجیتال دارای آلارم‌های مختلف امنیتی هستند که یکی از آن‌ها آلارم ضد سرقت است. آلارم‌های ضد سرقت به طور کلی در دو جا واکنش نشان می‌دهند. یکی استفاده از دسترسی‌های فیک (هر دسترسی به غیر از کاربر تعریف شده به قفل) مثلاً ورود چندین باره رمز اشتباه به قصد ورود با رمزهای حدسی و دوم در صورت اعمال هر گونه فشار به قفل به جهت باز کردن آن که آلارم با صدای بلند سایرین را مطلع می‌کند و در صورت داشتن اپلیکیشن روی آن هم برای کاربر ادمین به نمایش در می‌آید.

یکی از آپشن‌های مهم در قفل الکترونیکی ضد سرقت که به منظور امنیت بیشتر و ضد سرقت شدن آن تعبیه شده است سیستم ضد شوک الکتریکی است. عملکرد این آپشن به این صورت است که با ورود ولتاژ اضافی عمدی به قفل جهت از کار انداختن مدار آن از خرابی دستگیره دیجیتال جلوگیری می‌کند.

گزارش‌گیری دستگیره دیجیتال

گزارش‌گیری یکی دیگر از قابلیت‌های کنترلی است که می‌توانید از طریق اپلیکیشن قفل آمار ورود و خروج را ثبت و بر روی دسترسی‌های عادی محدودیت زمانی اعمال نمایید. فرضاً می‌توانید روی دسترسی کارمندان یک شرکت بسته به ساعت و روزهای کاریشان بازه‌های زمانی روزانه و هفتگی اعمال نمایید به طوری که خارج از این بازه، دسترسی های افراد غیر فعال می‌شود.

دستگیره دیجیتال یال

اتصال به ریموت و آیفون تصویری

آپشن دیگری که جزء قابلیت‌های کنترلی یک دستگیره دیجیتال محسوب می‌شود اتصال این محصول به ریموت و آیفون تصویری است. برد ریموت تا شعاع 20 متری محل نصب قفل است که در اکثر برندهای قفل دیجیتال داشتن ریموت آپشنال (اختیاری) می‌باشد. کاربرد ریموت بیشتر برای منشیان شرکت‌ها است که برای مراجعین مختلف نیازی به بلند شدن و باز کردن درب را نداشته باشند.

قفل دیجیتال اتوماتیک AUTO LOCK

قفل اتوماتیک یک قابلیت امنیتی است که حتی اگر فراموش کنید که درب منزل و یا محل کارتان را قفل کرده‌اید یا نه دیگر اهمیتی برایتان ندارد؛ چرا که همواره درب پس از بستن و خروج بعد از چند ثانیه به طور خودکار قفل می‌شود. حتی برای افرادی که وسواس گونه به این قضیه نگاه می‌کنند و چند بار قفل درب را چک می‌کنند آپشن بسیار مفیدی است.

دستگیره دیجیتالی

دسترسی‌های جایگزین کلید مکانیکی

راحتی استفاده از دستگیره دیجیتال به علت جایگزینی دسترسی‌های رمز، کارت و اثر انگشت به جای استفاده از کلید مکانیکی است؛ چرا که دیگر با گم شدن یکی از دسترسی‌ها نیازی به تعویض کلی مغزی درب و کپی کردن کلید برای تک تک کاربران را نخواهید داشت و تنها کافیست با دسترسی کاربر ادمین کاربران را از نو تعریف کنید. به علاوه وقتی با دست پر می‌خواهید درب را باز کنید هیچ نیازی به جستجوی کلید در جیب و یا کیف خود را ندارید. ضمناً آپشن‌های نمایش تصادفی اعداد و تابع خیالی ورود رمز نیز برای جلوگیری از حدس رمز اصلی توسط دیگران روی دستگیره‌های دیجیتال تعبیه شده است.

برای خرید انواع دستگیره ضد سرقت درب از محصولات ما دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از دستگیره‌های دیجیتالی پیج اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.