فناوری قفل دیجیتال تشخیص چهره

تا همین چند سال گذشته، تولید و عرضه قفل دیجیتال تشخیص چهره چیز عجیبی بود اما امروزه در لیست یکی از بهترین قفل‌های امنیتی قرار گرفته است. دوست داریم در مورد نحوه عملکرد این قفل صحبت کنیم و مزایا و البته محدودیت‌های آن را نیز ارزیابی کنیم.

قفل دیجیتال تشخیص چهره در یک نگاه

فناوری به کار برده شده در قفل دیجیتال تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی است. یعنی به واسطه هوش مصنوعی می‌تواند چهره انسان را تشخیص دهد. در این فناوری اجزای چهره انسان به خوبی آنالیز می‌شود، مثلاً طول خط فک، شکل استخوان گونه و همین‌طور بخش‌های مربوط به حفره‌های چشم و … .

همان‌طور که از نام تشخیص چهره مشخص است به واسطه اسکن چهره شخص، دستور باز و بسته شدن درب داده می‌شود.

عملکرد قفل تشخیص چهره

عملکرد قفل دیجیتال تشخیص چهره

شاید برای شما هم سؤال باشد که قفل دیجیتال تشخیص چهره به چه صورت عمل می‌کند؟ در این قفل‌ها از یک تکنولوژی بیومتریک استفاده شده است که معمولاً از یک تشخیص ساده چهره انسان فراتر عمل می‌کند به طوری که زوایای چهره را به خوبی تشخیص می‌دهد و سیستم مطابقت آن نیز بی‌نظیر است.

این فناوری، چهره را بر اساس حالت، سن و همین‌طور خطوط منحنی می‌سنجد به طوری که وقتی شخص چهره خود را به اسکنر نزدیک می‌کند، اسکن لازم انجام شده و در نهایت درب باز می‌شود.

در واقع اسکنر خصوصیاتی از چهره شخص را که قبلاً ذخیره کرده بود اسکن کرده و می‌سنجند و بر اساس آنچه از قبل در حافظه دستگاه ثبت شده بود، تطابق صورت می‌گیرد.

لزوم استفاده از قفل دیجیتال تشخیص چهره

فکر می‌کنید اهمیت قفل دیجیتال تشخیص چهره چیست؟ امنیت مهم‌ترین اصل در زندگی است. وقتی به هر دلیلی مجبور هستید که اشیای با ارزش را در منزل خود قرار دهید و از آن محافظت نمایید نیاز به یک سیستم امنیتی هوشمند خواهید داشت تا به شما کمک کند که جلوی سارقین را بگیرید.

قفل تشخیص چهره دقیقاً همین کار را برای شما انجام می‌دهد به طوری که چهره فرد را با هویتش می‌سنجد و کارایی آن را ارزیابی می‌کند. از سوی دیگر بررسی می‌کند که چهره مورد نظر را آنچه قبلاً در حافظه ذخیره شده است سازگاری دارد یا خیر.

موضوع مهم دیگر این است که در این قفل‌ها معمولاً یک سری آلارم ها اجرا می‌شود که اگر چهره تشخیص داده نشد به شخص اطلاع داده شود.

فناوری هوشمند به کار برده شده در این دستگاه سال به سال گسترده‌تر شده و این موضوع کمک می‌کند که شناسایی چهره با بهترین متد  صورت بگیرد و دقت کار افزایش می‌یابد.

ققل دیجیتال تشخیص چهره

مزایای قفل دیجیتال تشخیص چهره

حال که با عملکرد قفل دیجیتال تشخیص چهره آشنا شدیم چه خوب است کمی از مزایای آن بدانیم.

  • بیشترین سطح امنیت

حقیقت این است که قفل دیجیتال تشخیص چهره با بیشترین سطح امنیت طراحی شده است و این موضوع کمک می‌کند تا تشخیص چهره به شکل حرفه‌ای صورت بگیرد. دقت داشته باشید که به طور کلی شناسایی چهره در این دستگاه بسیار دقیق است. امتیاز ویژه‌ای که به این دستگاه داده می‌شود اینکه بزرگ‌ترین هکرها نیز نتوانسته‌اند چنین دستگاهی را هک کنند. این موضوع سبب می‌شود تا بیشترین سطح امنیت صورت بگیرد.

  • سرعت بی‌نظیر پردازش

پردازش چهره در قفل دیجیتال تشخیص چهره با سرعت بی‌نظیری صورت می‌گیرد و به طور کلی کمتر از یک ثانیه تشخیص داده می‌شود که چهره مورد نظر درست است یا خیر. چنین ویژگی برای منازل و یا شرکت‌ها بسیار عالی است و به طور کلی سبب می‌شود که کار بدون معطلی دنبال شود.

  • یکپارچه و جامع

یکی از مشکلاتی که قفل‌های دیجیتال قدیمی داشتند این بود که معمولاً یکپارچه نبوده و نیاز به یک سری از ابزارهای خاص داشتند. به طور کلی فناوری تشخیص چهره به صورت کاملاً یکپارچه طراحی شده است و کمک می‌کند تا تشخیص چهره به خوبی صورت بگیرد و سازگاری بالایی داشته باشد. یکپارچه سازی بی‌نقص برای این قفل‌ها سبب می‌شود تا ساختار کار به صورت حرفه‌ای دنبال شود و نیاز به ابزارهای جدیدی نباشد.

  • شناسایی دقیق

اتوماسیون شناسایی به کار برده شده در قفل دیجیتال تشخیص چهره به صورتی است که کاملاً مستقل عمل می‌کند و زمان زیادی نیاز ندارد. این فناوری به صورت سه بعدی اجرا شده و به طور کلی سطح دقت تشخیص چهره را افزایش می‌دهد.

نکات مهم در مورد قفل دیجیتال تشخیص چهره

تا به حال هرچه توضیح دادیم در مورد مزایای قفل دیجیتال تشخیص چهره این بود اما وقتش رسیده در مورد یک سری نگرانی‌های مربوط به قفل تشخیص چهره نیز صحبت کنیم.

البته این نگرانی‌ها بیشتر شامل حال بانوان می‌شود. دقت کنید که تصویری که شما به عنوان اولین تصویر به دستگاه معرفی می‌کنید، معیار شناسایی چهره شما است. بنابراین بانوانی که تصویر اول خود را معمولی و بدون آرایش ثبت کرده‌اند و سپس بنا به شرایطی تغییر چهره (آرایش یا عمل جراحی) صورت بگیرد، دستگاه در شناسایی چهره دچار مشکل می‌شود. آسیب پذیری در تشخیص وقتی چندین بار تکرار شود به‌کل سیستم مشکل وارد می‌کند و به طور کلی سبب می‌شود که دستگاه از کارکرد درست خود خارج شود.

البته این مشکل در خصوص چهره آقایان با ریش و یا بدون ریش نیز مشکل ساز می‌شود بنابراین سعی کنید یک وضعیت عادی و همیشگی را برای دستگاه تعریف کنید تا در تشخیص چهره به مشکل بر نخورد و مشکل‌ساز نباشد.

فناوری قفل دیجیتال تشخیص چهره

خرید اینترنتی قفل دیجیتال تشخیص چهره

در مورد خرید اینترنتی قفل دیجیتال تشخیص چهره باید دقت کنید که قدرت تشخیص دستگاه تضمین شده باشد. بارها دیده شده که دستگاه ماه‌های اول به خوبی کار می‌کند اما پس از مدتی دچار آسیب پذیری می‌شود و در نهایت مشکلات گسترده‌ای ایجاد خواهد کرد. از یاد نبرید که آسیب پذیری در تشخیص به نوبه خود امنیت را از بین می‌برد و این موضوع سبب می‌شود تا هزینه زیادی برای دستگاه در نظر بگیرید. یک نکته پر اهمیت در خصوص قفل تشخیص چهره این است که این دستگاه به واسطه موقعیت اجرایی که دارد می‌تواند اثربخش باشد و ساختار حرفه‌ای ایجاد کند.

قفل تشخیص چهره در لیست فناوری‌های قدرتمند قرار می‌گیرد و امنیت بی‌نظیری برای آن دیده شده است. قفل‌های الکترونیکی به کار برده شده در این دستگاه به کیفیت بالاتر آن کمک می‌کند.

سوالات متداول برای خرید قفل دیجیتال تشخیص چهره

مشکلات قفل دیجیتال تشخیص چهره چیست؟

مواردی مثل ماسک، عینک، کلاه و … قفل دیجیتال تشخیص چهره را با مشکل روبرو می کند.

چند نوع سنسور تشخیص چهره داریم؟

سنسورهای تشخیص چهره در قفل های دیجیتال به انواع دو بعدی و سه بعدی تقسیم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *