قفل الکترونیکی درب ورودی

قفل الکترونیکی همان قفل دیجیتال است که جایگزین دستگیره مکانیکی می‌باشد و به‌عنوان محصولی در بازار شناخته شده است که با قابلیت‌هایش توانسته نقایص کنترلی و امنیتی این دستگیره‌ها را به بهترین شکل ممکن پوشش دهد. قفل‌های الکترونیکی برای انواع درب‌ها از جمله چوبی، ضد سرقت، مولتی، شیشه سکوریت، فلزی و UPVC محصول دارد. در کنار این، قفل‌های الکترونیکی دسترسی‌های متفاوتی دارند که یکی از آیتم‌های تعیین کننده قیمت این محصولات همین تعداد دسترسی هاست. بعضی از قفل‌های الکترونیکی دسترسی‌های فول آپشن از رمز، کارت و اثر انگشت را دارند اما در برخی دیگر تنها دو دسترسی وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم به شرح ویژگی‌های قفل الکترونیکی درب ورودی بپردازیم.

قفل الکترونیکی ضد سرقت

قفل‌های الکترونیکی ویژگی‌های متعددی دارند که سبب ضد سرقت شدن آن‌ها می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سوار شدن این قفل‌ها بر روی مغزی‌هایی است که زبانه هوک دارند. زبانه قلابی شکل هوک از باز شدن درب به وسیله دیلم انداختن جلوگیری می‌کند. آپشن دیگر، سیستم ضد شوک الکترونیکی است که از ورود عمدی ولتاژ اضافی جهت ایجاد خرابی در مدار قفل جلوگیری می‌کند. آلارم ضد سرقت هم با صدای بلند به هنگام استفاده از دسترسی‌های فیک مثل رمز اشتباه و یا اعمال فشار به قفل، کاربران را مطلع می‌کند تا مانع از مشکلات احتمالی شود.

قفل الکترونیکی

کنترل از راه دور قفل دیجیتال

قفل‌های الکترونیکی که دارای اپلیکیشن باشند امکان باز کردن درب از راه دور یعنی از هر جایی که گوشی هوشمندتان به اینترنت متصل شود را به شما می‌هد. این آپشن در صورتی عمل می‌کند که اپلیکیشن قفل بر روی هوشمند شما پشتیبانی شود در غیر این‌صورت سودی نخواهد داشت. در برخی از برندهای قفل الکترونیکی مثل روک چشمی دیجیتال آنلاین هم داریم که داشتن توأمان این قابلیت‌ها با هم سبب می‌شود بتوانید درب را از راه دور با شناسایی هویت شخصی که زنگ قفل را به صدا درآورده است، باز کنید.

ارائه گزارش‌گیری (log)

گزارش‌گیری در قفل الکترونیکی درب ورودی سبب می‌شود در کنار ارائه خروجی آمار ترددهای کاربران بتوانید به‌عنوان یک کاربر ادمین روی دسترسی‌های کاربران عادی بازه زمانی مشخص کنید؛ به طوری که خارج از آن بازه دسترسی‌ها غیر فعال باشند. گزارش‌گیری برای مدیریت زمان استفاده از امکانات واقع در مشاعات مجتمع‌های مسکونی نیز کاربرد دارد تا مشکل تداخل رفت و آمد بین واحدها پیش نیاید.

قفل دیجیتال روک

اتصال به ریموت و آیفون تصویری

قفل کارتی می‌تواند ریموت داشته باشد یا به صورت آپشنال که مشمول هزینه می‌شود مانند اکثر برندهایی که در بازار موجود هستند و یا به صورت یک وسیله جانبی قفل همانند قفل‌های سری P برند روک. کارکرد ریموت باز کردن درب در محل نصب قفل الکترونیکی از راه دور تا 20 متری قفل است. به‌عنوان مثال یک منشی که مراجعین مختلف به او رجوع می‌کنند با ریموت می‌تواند به راحتی درب را باز کند. آیفون راه دیگری برای باز کردن قفل الکترونیکی است.

اتصال به خانه هوشمند

قابلیت دیگری که یک قفل الکترونیکی بسته به برند قفل ممکن است داشته باشد امکان اتصال به سیستم هوشمندسازی است. برای اماکنی که دارای این سیستم هستند برای نصب قفل الکترونیکی، می‌بایست حتماً از اتصال آن به کنترلر خانه هوشمند اطمینان حاصل نمایید تا از طریق فرکانس مقتضی این کنترلر، امکان باز کردن درب وجود داشته باشد.

دسترسی‌های قفل الکترونیکی

در مورد دسترسی اثر انگشت یک قفل رمزی دو نوع حسگر وجود دارد که اپتیکال و خازنی هستند که نوع خازنی آن که در قفل‌های سامسونگ و روک وجود دارد عملیات تشخیص هویت افراد معرفی شده به قفل را با سرعت و دقت خیلی بیشتری نسبت به نوع اپتیکال آن انجام می‌دهد و تحت تأثیر عواملی مانند گرما و سرمای هوا قرار نمی گیرد. دسترسی کارت این قفل‌ها انواع مختلفی از جمله کارت‌های بزرگ، جاسوئیچی مانند و کارت‌های اسمارت را ساپورت می‌کند.

تعریف دسترسی دوبل امنیتی در قفل‌های الکترونیکی موجب ورود امن‌تر می‌شود به گونه‌ای که برای ورود شرط هم‌زمانی دو دسترسی را قرار می‌دهید. همچنین برای جلوگیری از حدس رمز توسط دیگران از روی جای انگشت، قفل الکترونیکی سامسونگ برای هر کاربر اعداد را به شکل متفاوتی نمایش می‌دهد و در واقع از سیستم نمایش تصادفی استفاده می‌کند. در برخی برندهای قفل دیجیتال مثل برند روک، با استفاده از تابع خیالی و وارد کردن اعدادی فیک قبل و بعد از رمز اصلی از حدس آن توسط دیگران جلوگیری می‌شود.

قفل الکترونیکی سامسونگ

قفل اتوماتیک (AUTO LOCK)

قفل اتوماتیک به تمام نگرانی‌های شما بابت قفل نشدن درب پایان می‌دهد و اگر قفل الکترونیکی این آپشن را داشته باشد پس از بسته شدن درب، به طور خودکار بعد از چند ثانیه قفل می‌شود که این قابلیت در برخی قفل‌ها امکان تنظیم زمان‌بندی را به کاربر ادمین می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌های دیجیتال به اینستاگرام ما هم سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *