قفل الکترونیکی ضد سرقت

قفل الکترونیکی ضد سرقت که با نام‌های دیگری همچون قفل دیجیتال، قفل کارتی، قفل رمزی و … در بازار شناخته شده است جایگزین مناسبی برای قفل‌های معمولی یا همان قفل‌های مکانیکی هستند. چرا که علاوه بر تأمین امنیت، امکان استفاده از سایر قابلیت‌های امنیتی و کنترلی را به کاربران می‌دهد. به دلیل آپشن‌هایی که از باز کردن قفل جلوگیری می‌کنند و همچنین نصب آن‌ها روی انواع درب از جمله ضد سرقت به این قفل‌ها ضد سرقت می‌گویند. در این مقاله به بیان تفاوت بین قفل‌های معمولی با قفل‌های الکترونیکی ضد سرقت و مزایای قفل‌های الکترونیکی می‌پردازیم.

قفل درب ضد سرقت

همان‌طور که گفته شد به دلیل امکان نصب قفل دیجیتال بر روی انواع درب‌های ضد سرقت به این قفل‌ها، قفل درب ضد سرقت نیز می‌گویند. انواع درب ضد سرقت موجود در بازار درب‌های چوبی ضد سرقت ترک، ایرانی و چینی هستند که درب‌های چینی به درب‌های مولتی معروف‌اند. به طور کلی قفل‌های الکترونیکی بر روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت، فلزی، upvc و شیشه سکوریت قابل نصب هستند.

لازم است بدانید برای درب‌های ضد سرقت ایرانی و ترک کلیه قفل‌های الکترونیکی قابل نصب هستند و سایر زبانه‌های قفل درب به طور جداگانه قابل قفل شدن هستند. در مورد درب‌های مولتی برای این که قفل الکترونیکی هم‌زمان در زمان باز و بسته شدن، زبانه‌های قفل درب ضد سرقت را هم باز و بسته کند (به اصطلاح قفل‌های الکترونیکی زبانه‌های قفل درب ضد سرقت را handle کند) نیاز است از مدل‌های محدودتری استفاده کنید. به طور مثال قفل سامسونگ H30 در قفل‌های الکترونیکی، زبانه‌های قفل درب‌های مولتی را handle می‌کند.

قفل دیجیتال الکترونیکی

کاربرد و مزایای قفل‌های الکترونیکی ضد سرقت

قفل‌های الکترونیکی ضد سرقت دارای آپشن آلارم ضد سرقت هستند که با اعمال هر گونه زور و یا فشاری برای باز نمودن قفل، شروع به آژیر کشیدن می‌کنند. به علاوه راه‌های دسترسی این قفل‌ها طیف متنوعی از رمز، کارت، اثر انگشت، اپلیکیشن و کلید مکانیکی در موارد ضروری را شامل می‌شود. شرکت‌های سازنده قفل‌های الکترونیکی برای ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از سوء استفاده از این دسترسی‌ها قابلیت‌هایی به کاربران می‌دهند. از جمله این‌ها بلند شدن صدای آژیر پس از ورود چند بار رمز اشتباه است. همچنین نمایش تصادفی اعداد برای هر بار رمز ورود، از حدس رمز توسط دیگران بر اساس جای انگشت کاربر اصلی جلوگیری می‌نماید. در کنار همه این موارد برخی از برندهای قفل دیجیتال دارای تابع خیالی رمز ورود هستند که به کاربر اجازه می‌دهد تعدادی کاراکتر عددی قبل و یا بعد از رمز اصلی خود وارد کنند که دیگر کسی به رمز دست پیدا نکند.

قفل الکترونیکی

قفل الکترونیکی ضد سرقت در مقابل قفل‌های معمولی

اولین و مهم‌ترین تفاوت قفل‌های الکترونیکی با قفل‌های معمولی خلاص شدن از حمل دسته کلیدها است. به علاوه دیگر هیچ نگرانی بابت جا گذاشتن و گم کردن آن‌ها نخواهید داشت. یکی از آپشن‌های بسیار مهم و کاربردی در قفل‌های الکترونیکی نسبت به قفل‌های معمولی قابلیت قفل خودکار پس از بسته شدن درب است. این قابلیت شما را از نگرانی این که بالاخره در را قفل کردید یا خیر به کلی رها می‌کند. از دیگر مزایای قفل‌های الکترونیکی باز کردن درب به راحتی و بدون گشتن به دنبال کلیدتان است. این ویژگی به خصوص در زمان‌هایی نمود می‌کند که دستانتان پر از خریدهای خانه و یا زونکن‌های شرکت است.

تکنولوژی قفل‌های الکترونیکی از این هم فراتر رفته و در زمان باز کردن درب در دستگیره‌های تمام اتوماتیک حتی پس از استفاده از انواع دسترسی دیگر نیازی به استفاده از دستگیره هم ندارید و درب به طور اتوماتیک باز می‌شود. اگر بخواهید نمونه‌ای برای دستگیره تمام اتوماتیک به شما معرفی کنیم قفل سامسونگ DR719 از برند سامسونگ است که قفلی زیبا و فول آپشن محسوب می‌شود. یکی دیگر از مزیت قفل الکترونیکی درب نسبت به معمولی امکان باز کردن آن‌ها از راه دور است که این قابلیت با توجه به امکان اتصال قفل به اینترنت و ساپورت کردن اپلیکیشن قفل در گوشی‌هایی که در ایران هستند، به شما امکان باز کردن درب در محیط‌های محدود و نامحدود را می‌دهند. قفل کودک هم برای کسانی که از کودکان خود در خانه مراقبت می‌کنند قابلیتی کاربردی است چرا که با فعال کردن آن دیگر کودک امکان باز کردن درب را ندارد.

قفل الکترونیکی ضد سرقت

نصب قفل الکترونیکی ضد سرقت

برای نصب قفل الکترونیکی ضد سرقت نیاز به اهل فن و تخصص دارید تا علاوه بر نصب درست قفل، بتوانید مشکلات درب را هم برطرف کنید. به طور کلی برای نصب این قفل‌ها یک سری اندازه‌ها مهم‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ضخامت درب، بادخور درب و فاصله پایین قفل تا پایین درب اشاره کرد. به علاوه برای نصب انواع قفل نیازمند انجام سوراخ کاری به‌وسیله شابلون هستید که دقت و ظرافت در انجام این کار تأثیر مستقیم بر روی کارایی قفل می‌گذارد. پس حتی المقدور کار نصب را به دست متخصیص فنی بسپارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قفل‌های الکترونیکی پیج اینستاگرام ما را دنبال فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *