قفل دیجیتال یا سگ نگهبان؟

قفل دیجیتال یا سگ نگهبان موضوعی است که هر دو به تأمین امنیت محل زندگی و کار شما دلالت دارند. در واقع با این موضوع برآنیم تا دلایل امنیتی و ضرورت خرید یک قفل دیجیتال را به عنوان یک محصول امنیتی بازگو نماییم. قفل دیجیتال همانند دستگیره های معمولی روی انواع درب از جمله چوبی، ضدسرقت، فلزی، UPVC و شیشه سکوریت قابلیت نصب دارند. دستگیره های دیجیتالی به عنوان یک کالای امنیتی جایگزین مناسبی برای دستگیره های معمولی هستند چرا که قابلیت های امنیتی و کنترلی بسیاری به شما عزیزان ارائه می کنند. با ما همراه باشید تا ضرورت خرید قفل دیجیتال را برایتان شرح دهیم.

دسترسی های جایگزین کلید 

قفل هوشمند دارای دسترسی های جایگزین کلید مکانیکی هستند تا علاوه بر تأمین امنیت بیشتر به لحاظ غیر قابل کپی بودن این دسترسی ها، از مشکلات ناشی از حمل کلیدها هم جلوگیری کند. دسترسی های جایگزین کلید از قبیل رمز، کارت و اثر انگشت می باشند. دسترسی اثرانگشتی از جمله دسترسی های بیومتریک هستند که با پیشرفت تکنولوژی تنها درصورتی هویت فرد معرفی شده به قفل را تأیید می کند که بافت زنده در مقابل دستگاه قرار داده شود. یعنی دیگر امکان تصویربرداری از اثر انگشت و کپی آن وجود نخواهد داشت.

به لحاظ امنیتی دسترسی رمز در قفل دیجیتال با ارائه تابع خیالی ورود رمز امکان سوء استفاده توسط دیگران را از بین می برد. زیرا برای ورود رمز می توانید تعدادی عدد قبل و یا بعد از آن وارد کنید تا دیگران به رمز اصلی پی نبرند. برای دسترسی کارت هم به غیر از شماره سریال، اطلاعات دیگری هم در مجموعه داده های قفل دیجیتال تعریف می شود تا غیرقابل کپی باشد.

قفل سامسونگ

قفل اتوماتیک AUTO LOCK

قفل دیجیتال دارای مغزی هوشمند است بطوریکه پس از بستن درب، بعد از چند ثانیه به طور خودکار قفل می شود. در حقیقت مغزی هوشمند سنسوری دارد که در صورت بستن درب به صورت اتوماتیک زبانه ها اتوماتیک وار بیرون می آیند و درب قفل می شود. در دستگیره های معمولی اگر فراموش کنید درب را قفل نمایید مجبورید نیمه راه بازگردید اینجاست که قفل دیجیتال از یک سگ نگهبان هم بهتر عمل می کند و امنیت خانه و یا محل کارتان را به بهترین شکل ممکن حفظ می کند.

قفل دیجیتال اتوماتیک

گزارشگیری در قفل دیجیتال

از مهمترین کارکردهای قفل دیجیتال قابلیت گزارشگیری است. بواسطه گزارشگیری می توانید روی دسترسی کاربران عادی محدودیت زمانی اعمال نمایید. بصورتیکه خارج از بازه زمانی تعریف شده کاربر عادی امکان باز کردن درب را ندارد. این آپشن از سوء استفاده احتمالی جلوگیری می کند و امنیت بیشتری برقرار می کند. همچنین گزارشگیری در قفل دیجیتال امکان ثبت ترددها را به کاربر ادمین می دهد.

قفل دیجیتال ضدسرقت

قفل دیجیتال ضدسرقت است چرا که بواسطه آلارم ضدسرقت در صورت اعمال هر گونه فشار به قفل شروع به آژیر کشیدن می کند. بعلاوه در صورت استفاده از دسترسی های فیک مانند ورود چندباره رمز اشتباه، آژیر قفل به صدا در می آید. قفل های دیجیتال روی انواع مغزی ها قابل سوار شدن هستند که بهترین نوع آن، مغزی ضدسرقت با زبانه هوک می باشد. زبانه هوک در دستگیره های هوشمند مانع باز شدن درب توسط دیلم می شوند.

قفل سامسونگ dp728

قفل کودک

قفل کودک یکی از مهمترین ویژگی های امنیتی در قفل های هوشمند می باشد که برای خانواده هایی که از کودک و یا سالمندان مراقبت می کنند بسیار مفید است. این قفل با فعال شدن از داخل، مانع از خروج این عزیزان توسط باز کردن درب با دستگیره می شود. نکته حائز اهمیت در خصوص قفل کودک این است که با یکبار فعال شدن از داخل با هر بار باز و بستن درب مجدداً به طور خودکار فعال می شود و نیاز به تنظیم دستی ندارد.

آلارم ضدحریق  

قفل دیجیتال دارای آلارم ضدحریق است که از طریق سنسور تشخیص دمایی که در قفل تعبیه شده است در حرارت بالا شروع به آژیر کشیدن می کند. آلارم ضدحریق با این آژیر کاربر را از اقدام به موقع نسبت به اطفاء حریق مطلع می کند.

اپلیکیشن قفل دیجیتال

از طریق اپلیکیشن قفل دیجیتال می توانید از آپشن های کاربردی فوق العاده ای استفاده نمایید که یکی از مهمترین آن ها نمایش آلارم های امنیتی روی اپلیکیشن به صورت آنلاین می باشد. همچنین امکان باز کردن درب از راه دور یعنی در محیط نامحدود و از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارید یک قابلیت کنترلی بسیار مهم در مورد قفل دیجیتال است.

از طریق اپلیکیشن می توانید از آمار ترددها خروجی بگیرید و به اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی کاربران عادی بپردازید. 

حریم خصوصی

حریم خصوصی دکمه ای مکانیکی است که از داخل قفل با فعال شدن امکان ورود با استفاده از سایر دسترسی ها را از بیرون به دیگر کاربران نمی دهد. همانطور که از روی نام این آپشن مشخص است به ایجاد یک حریم خصوصی در خانه و یا محل کار کمک می کند. مثال استفاده از این قابلیت می تواند داشتن یک جلسه خصوصی در محل کار با تعدادی از کارمندان باشد. 

قفل دیجیتال روک

همچنین می‌توانید برای اطلاع از مدل‌های جدید قفل هوشمند پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *