قفل رمزی الکترونیکی

قفل رمزی الکترونیکی یکی از کالای های امنیتی وارداتی است که قابلیت های کنترلی و امنیتی بسیار کاربردی دارد. شما می توانید از این قفل به جای دستگیره های معمولی فعلی درب استفاده نمایید. علت نامگذاری آن به قفل رمزی ارائه دسترسی رمز به جای کلیدهای مکانیکی به کاربر است. این دسترسی های جایگزین علاوه بر غیرقابل کپی بودن استفاده راحت تری نسبت به کلید دارند. در صورت گم شدن کلیدها کاربر مجبور به تعویض کل مغزی می شود که در مقابل در قفل رمزی این مشکل را نخواهید داشت. در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد خرید، قیمت و نصب و نگهداری قفل های هوشمند ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا با ضرورت خرید این قفل ها و نکات مهم در خرید آن آشنا شوید.

خرید قفل رمزی

برای خرید یک قفل الکترونیکی اولین نکته ای که می بایست به آن توجه کنید تعداد و تنوع دسترسی هاست. فرض کنید برای یک مکان پرتردد قفل می خرید بنابراین گزینه انتخابی شما می بایست امکان تعریف تعداد زیاد دسترسی را بدهد. در کنار این موضوع تنوع دسترسی حائز اهمیت است. اگر کاربرانی که از این محصول استفاده می کنند دارای تنوع سنی هستند بهتر است قفل رمزی فول آپشن بخرید. از این رو می توانید برای افراد مسن تر دسترسی اثر انگشت و برای جوان تر ها رمز را انتخاب نمایید. تعداد قابلیت هایی که یک قفل دیجیتال به کاربر می دهد نیز ضرورت خرید او را مشخص می کند.

از قابلیت های خاص یک قفل رمزی می توان به گزارشگیری برای ثبت آمار ترددها اشاره کرد. بعلاوه بواسطه گزارشگیری شما می توانید روی دسترسی های بازه زمانی مشخص کنید. باز کردن در از راه دور در محیط نامحدود به دو صورت می باشد. یکی از طریق اتصال قفل به اینترنت و اپلیکیشن فعال آن و دیگری از طریق سیستم ارسال پیامک.

در کنار این ها یک دستگیره دیجیتالی می تواند به ریموت و آیفون تصویری جهت باز کردن درب از راه دور در محل نصب قفل متصل شود. اتصال به خانه هوشمند نیز از دیگر قابلیت هایی است که در صورت خرید برای این نوع سیستم ها نیاز دارید. نوع دستگیره دیجیتال که اهرمی، پول و پوش و یا تمام اتوماتیک باشد در راحتی و قیمت یک قفل رمزی تأثیر می گذارد.

قفل رمزی

قیمت قفل دیجیتال

قیمت یک قفل رمزی بر اساس المان های متعددی تعیین می شود که یکی از آن ها تعداد قابلیت هاست. واضح است که هر چه تعداد قابلیت های یک دستگیره دیجیتالی بیشتر باشد مسلماً قیمت بالاتری دارد. در این میان نوع واردات این کالا که قانونی و یا قاچاق باشد نیز روی قیمت مؤثر است. البته در نظر داشته باشید قفل رمزی قاچاق ممکن است ارزان تر باشد اما خدمات پس از فروشی نخواهد داشت. در کنار این ها نوع دستگیره استفاده شده در قفل نیز قیمت را تغییر می دهد.

به طور مثال دستگیره تمام اتوماتیک که از سایرین جدیدتر است و استفاده راحت تری دارد گران تر هم می باشد. میزان شناخت روی برند قفل رمزی قیمت آن را تحت تأثیر قرار می دهد. هر چه یک برند در بازار شناخته شده تر باشد علی رغم تعداد قابلیت هایش قیمت بیشتری دارد. به طور مثال طیف قیمتی قفل های سامسونگ از حدود [real_fake_price_shortcode label=”480t”] تا [real_fake_price_shortcode label=”1340t”] دلار متغیرند علی رغم نداشتن گزارشگیری.

نصب قفل رمزی

قفل رمزی روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت، فلزی، upvc و شیشه سکوریت قابل نصب می باشد. در خرید یک قفل می بایست به جنس، نوع درب، ضخامت درب و بائوی آن توجه نمایید. به عنوان مثال قفل رمزی مخصوص درب های pvc مدل h100 از برند روک می باشد. همچنین قفل های مناسب درب های شیشه سکوریت G510 سامسونگ، قفل 668 روک و LH600 از برند اورنت است. اینکه گفته می شود نوع درب در نصب مهم است در مورد دستگیره اهرمی راست و چپ بازشو بودن درب اهمیت دارد. اگر برای درب راست و چپ بازشو قفل می خرید به ترتیب راست و چپ گرد باید استفاده نمایید. در کنار این برای درب های داخل بازشو قفل فشاری کششی و بیرون بازشو بالعکس آن استفاده می شود.

قفل روک

قبل از نصب قفل رمزی نیازمند یک سری اندازه گیری هایی هستید که عبارتند از ضخامت درب، بائوی درب و فاصله پایین قفل تا پایین درب. سپس بر اساس این اندازه ها بواسطه شابلون داخل جعبه قفل عملیات سواخ کاری انجام می شود. اگر برای درب شیشه سکوریت قفل رمزی می خرید اندازه ها را بهتر است جهت سوراخ کاری به کارخانه بدهید. در غیر اینصورت امکان سوراخ کاری وجود ندارد و می بایست برای نصب چسبکاری کنید. در مورد درب های مولتی ضد سرقت برای پشتیبانی از زبانه های عمودی درب می توانید از قفل H30 استفاده کنید. توصیه می کنیم کار نصب را به نیروی فنی و متخصص بسپارید تا از کارایی صد درصدی محصول بتوانید استفاده نمایید.

نکات مهم در نصب قفل دیجیتال رمزی

در زمان نصب قفل رمزی و یا قفل کارتی توجه داشته باشید تعداد کلیدهای BACKUP و کارت ها را طبق فاکتور تحویل بگیرید. حتماً از رگلاژ بودن درب و عدم تولید صدای اضافه بعد از نصب اطمینان حاصل کنید. بعد از رفتن نصاب مجدداً قفل را RESET کنید تا دسترسی های او غیرفعال شوند. در صورت خرید از فروشنده معتبر می توانید دفترچه فارسی راهنما را از نصاب تحویل بگیرید. بعلاوه از او بخواهید برگه گارانتی را مهر و امضا کند تا در زمان مورد نیاز بتوانید از آن استفاده کنید. در صورت داشتن پشتیبانی فنی شماره تماس را از نصاب بگیرید تا به هیچ مشکلی در طول شبانه روز برنخورید.

قفل هوشمند

نکات مهم در نگهداری قفل دیجیتال

توجه داشته باشید در صورت استفاده از باتری های فیک برد قفل رمزی شما آسیب می بیند پس همواره از باتری اورجینال استفاده نمایید. مواد شوینده را مستقیم روی قفل نزنید و از یک دستمال برای تمیز کردن آن استفاده کنید. از آویزان کردن اجسام سنگین روی دستگیره دیجیتالی خودداری کنید این کار سبب شکستن دستگیره می شود. باتری های قفل دیجیتال را به موقع تعویض نمایید تا از سولفاته شدن آن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *