قفل شب بند درب چوبی دیجیتال

قفل شب بند درب چوبی بسیار مناسب طراحی شده است. این قفل ها پیچ های کوچکی دارند و کم ارتفاع هستند. از سوی دیگر روی بدنه درب نصب می شوند. این سبک از قفل ها به صورت ساده یا مغزی دار طراحی می شوند. از سوی دیگر شرایط نصب آنها روی درب چوبی نیز فراهم شده است. مقاومت این قفل ها بسیار خوب است و در لیست قفل های محکم قرار دارند.

قفل شب بند چیست؟

امنیت ساختمان ها به طور کلی به واسطه قفل های شب بند تامین می شود. گاه درب ها در مدل های ضد سرقت طراحی شده است اما با قفل شب بند می تواند امنیت مکان را بیشتر کرد. این قفل ها با قفل های داخلی درب کمی فرق می کنند. همه قفل های داخلی درب ضد سرقت به شکلی به هم متصل هستند. در واقع اگر راهی برای باز کردن آنها پیدا شود در نهایت درب به سادگی باز می شود. قفل های شب بند از دسته محصولاتی هستند که جلوی هر خسارتی را می گیرند.

قفل شب بند درب چوبی از دسته یراق آلات درب ضد سرقت محسوب می شود. این قفل ها به صورت مکانیک و ساده با مقاومت بالا طراحی شده اند. نحوه استفاده از آنها نیز بسیار راحت است. نصب این قفل ها به راحتی انجام می شود.

در گذشته قفلهای شب بند به صورت مغزی دار طراحی می شدند و مدل های مختلفی داشتند. در سبک های جدید از این قفل هوشمند که برای هتل ها و خانه های لوکس استفاده می شود بهترین شرایط ایجاد خواهد شد.

قفل شب بند درب چوبی دیجیتال

قفل شب بند درب چوبی از نوع ساده

قفل شب بند ساده معمولاً به صورت زنجیر دار  یا اهرم دار ساخته می شوند. از متریال و طراحی های خوبی نیز ساخته شده است. به طور کلی این قفل ها قیمت ارزانتری به نسبت مدل دیجیتالی دارند. این قفل ها از چارچوب کناری یا از کف برای اهرم کردن فشار وارده به درب استفاده می کنند.

قفل شب بند درب چوبی از نوع دیجیتال

مدل های دیجیتال از قفل شب بند درب چوبی بدون دستگیره طراحی می شوند. این قفل ها بسیار امن هستند. از سوی دیگر روش های مختلفی برای برقراری امنیت درب ها در نظر گرفته می شود. این قفل ها هم با کارت و هم به واسطه اثر انگشت و اسکنر چشم و … کار می کنند. یکی از مزیت های مهم این قفل ها، طراحی لوکس و بی نظیر آنها است. این قفل ها طراحی ظریف و چشم نوازی دارند. از سوی دیگر امنیت و زیبایی آنها نیز بسیار بالا است. قیمت این قفل ها در حال حاضر بسیار بالا است. قیمت برخی از آنها در در برندهای معتبر حتی گرانتر هم خواهد بود.

قفل شب بند

 

قفل شب بند درب چوبی مغزی دار

قفل های شب بند برای خانه های قدیمی اغلب به صورت مغزی دار طراحی شده اند. این قفل ها دارای یک زبانه مخصوص هستند و امنیت لازم را ایجاد می کنند. در حال حاضر بسیاری از این قفل ها در ساختمان ها استفاده نمی شود. عملکرد این قفل ها مشابه با قفل اصلی درب است. این سبک از قفل ها قیمت ارزان تری دارند اما شاید آنطور که قفل های دیجیتال امنیت ایجاد می کنند، مدل های مغزی دار پوشش امنیتی نداشته باشند.

قیمت قفل شب بند درب چوبی

طراحی و ساختار قفل های شب بند بسیار ساده است این موضوع سبب شده تا بسیار گران نباشند. به طور کلی قیمت این قفل ها وابسته به متریالی که در آنها استفاده می شود و همینطور میزان پیچیدگی که دارند مشخص می شود. قیمت این قفل ها به طور کلی بر اساس نوع ساده و دیجیتال بسیار متفاوت است. مدل های دیجیتال از قفل شب بند درب چوبی ده ها برابر گرانتر از مدل های ساده است.

برخی از مدل های قفل شب بند به شکل خاصی اجرا می شوند. مثلاً یک مدل آن به صورتی است که تنها از داخل بسته می شود. یعنی جای کلید از بیرون ندارد. این قفل ها برای زمانی که در منزل هستید بسیار خوب است. از سوی دیگر مدل های دیگری نیز وجود دارد که از سمت دیگر درب جای کلید دارند. این قفل های شب بند دارای دو قفل هستند که امنیت بیشتری ایجاد می کنند. به طور کلی روش باز کردن این قفل ها به چند طریق صورت می گیرد. روش اول تخریب به واسطه ضربه و یا استفاده از اسید و دریل کردن و تعویض مغزی قفل است.

قیمت این قفل ها بر اساس میزان امنیت و مکانیزم داخلی که دارند از کم تا زیاد دیده می شود.

قفل شب بند درب چوبی

سوالات مهم

نوع عملکرد قفل شب بند درب چوبی به چه صورت است؟

قفل های شب بند دیجیتال یک دکمه در بخش داخلی دارند. همین دکمه ضامن امنیت است. این بخش می بایست از بخش داخل خانه فعال شود. در صورتی که این قسمت فعال باشد حتی اگر افراد متخصص نیز در زمینه باز کردن قفل به مشکل بر می خورند. در صورتی که این دکمه فعال باشد، قفل فقط با کلید یدکی باز می شود. قفل های شب بند از قطعات متحرکی تشکیل شده اند که پیچ یا سیلندر را به موتور که کاملاً داخل قاب است متصل می کنند. این رویکرد سبب می شود تا از ورود افراد جلوگیری شود.

آیا قفل شب بند درب چوبی زنجیری امنیت خوبی دارد؟

مدل های زنجیری از قفل شب بند معمولاً قدیمی هستند. این قفل ها در بخش داخلی دارای یک نوار فلزی هستند و زمانی که درب باز می شود مانع از باز شدن در بیش از چند سانتی می شوند. احتمال شکستن زنجیر وجود دارد.

جمع بندی

قفل شب بند درب چوبی از نظر امنیت تضمین شده است. اگر مدل دیجیتال آن خریداری شود امنیت را صد در صد برقرار می کند. مدل های ساده و مغزی دار و زنجیری شاید بر اساس ضربه دچار مشکل شوند. قیمت قفل شب بند درب چوبی نیز بسیار متنوع است و بستگی به نوع انتخاب شما دارد. شما می توانید از قفل ها را با تعرفه مناسب خریداری کنید. این قفل ها با اسکنر چشم و اثر انگشت و همینطور رمز و کارت نیز کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *