قفل های دیجیتال alock

قفل های دیجیتال alock از جمله برندهای قفل دیجیتال موجود در بازار ایران است که گفته می شود ساخت ایران می باشد. همچنین ادعا می شود قطعات این قفل از ژاپن وارد شده است در صورتیکه با یک جستجوی ساده در سایت های فروشگاهی بزرگ اینترنتی مثل علی بابا مدل های مشابه قفل دیجیتال alock را خواهید دید که با برندهای دیگر عرضه شده است. قفل های مذکور در این سایت ها ساخت چین هستند و تنها برندهای چاپ شده بر روی این قفل ها شرکت های OEM برای سازنده اصلی می باشند. در نهایت در این نوع قفل های دیجیتال ضعف های امنیتی به وضوح دیده می شود. با ما همراه باشید تا درباره ویژگی های قفل های دیجیتال alock اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قفل دیچیتال alock

عدم وجود قفل کودک

اکثر مدل های قفل های دیجیتال alock دارای دستگیره اهرمی و یا HANDLE هستند که قفل کودک به عنوان یک قابلیت بسیار مهم حداقل در این دستگیره ها مطرح می شوند. اما در این قفل ها هیچ خبری از قابلیت قفل کودک نیست و اینکه ادعا می شود قطعات ژاپنی هستند با دیدن خیلی از انواع قفل های چینی طراحی مشابهی خواهید دید. قفل کودک آپشن بسیار مهم برای خانواده هایی است که از کودک و یا افراد سالمند با اختلال حواس نگهداری می کنند. در صورت فعال کردن این قابلیت از داخل دیگر این عزیزان امکان باز کردن درب را نخواهند داشت. این قابلیت می بایست با یکبار فعال کردن کار کند و نه اینکه با هر بار باز و بستن درب تنظیمات مجدد دستی نیاز داشته باشد.

نداشتن قفل اتوماتیک

قفل های دیجیتال alock به صورتی هستند که مغزی هوشمند ندارند تا سنسور آن در صورت تشخیص بسته بودن درب زبانه ها به بیرون هدایت کند تا درب اتوماتیک وار قفل شود. در واقع حتماً پس از بستن درب می بایست دستگیره را به صورت دستی به بالا بکشید تا دستگیره قفل شود. قفل های alock به سه دسته دستگیره دیجیتال رمزی، دستگیره و قفل اثر انگشتی و قفل دیجیتال و دستگیره آنلاین موبایلی تقسیم بندی شده اند. در بین این مدل ها دستگیره های پول و پوش (فشاری کششی) و تمام اتوماتیک که دستگیره های جدیدتری به لحاظ تکنولوژی نسبت به اهرمی هستند دیده نمی شود.

قفل alock

قفل دیجیتال گران قیمت

قفل های دیجیتال alock با قیمت بالاتری نسبت به ارزش آن و طراحی های مشابهی که در سایت های فروشگاهی بین المللی بزرگ اینترنتی می بینید در ایران عرضه می شوند. بعضی اوقات یک قفل دیجیتال گران در برابر قیمتی که به مشتری ارائه می شود قابلیت های کاربردی امنیتی و کنترلی منحصر به فردی ارائه می کند و متریال بسیار قوی دارد که در اینصورت قیمت آن قابل توجیه است. در صورتی که در قفل های دیجیتال alock شاهد کیفیت آنچنانی نیستید که بخواهید هزینه زیادی بابت آن پرداخت نمایید.

خدمات پس از فروش غیر واقعی

به طور کلی خدمات پس از فروش در قفل دیجیتال شامل کلیه خدماتی است که پس از به فروش رساندن این محصول به مشتریان ارائه می شود. این خدمات می تواند وارانتی و یا گارانتی باشد که به شرح تفاوت عمده این دو مفهوم می پردازیم. گارانتی در حقیقت ضمانتی است که فروشنده به مشتری می دهد که اگر کالای من تا زمان معین شده در کارت گارانتی درست کار نکرد مشتری می تواند وجه خود را دریافت نماید.

در مقابل وارانتی با مدت زمان معمولاً بیشتر از گارانتی تنها ضمانت تعمیر و تعویض قطعات را به عهده می گیرد و در هیچ صورتی وجه مشتری را به وی باز نمی گرداند. حال سؤال اینجاست قفل دیجیتال به عنوان یک کالای مصرفی می تواند 5 سال نه وارانتی بلکه گارانتی داشته باشد. این موضوع را می توانید در مورد قفل های دیجیتال alock خودتان بررسی نمایید تا صحت ادعا مشخص شود.

قفل هوشمند alock

سایر ویژگی های قفل alock

دستگیره دیجیتال رمزی دارای امکان تعریف تعداد بیشتری کاربر نسبت به سایر مدل های قفل alock می باشند. دسترسی های این دستگیره ها رمز و کارت هستند (البته معمولاً دستگیره دیجیتال کارتی را به این نام می خوانند). برای حالت های پر رفت و آمد مانند برگزاری مهمانی ها حالتی به نام Passage Mode دارند که دیگر نیازی به استفاده از دسترسی ها نیست و درب کلاً  در این حالت قفل نیست.

دستگیره و قفل اثر انگشتی مدل دیگری از برند alock هستند که دارای دسترسی های فول آپشن می باشند که گفته شده است حسگر اثر انگشتی آن شبیه گوشی های هوشمند عمل می کند حال اینکه از کدام نوع می باشد اپتیکال یا خازنی مشخص نشده است. گروه سوم محصولات alock هم قفل دیجیتال و دستگیره آنلاین موبایلی می باشد که قفل هایی با اپلیکیشن موبایلی هستند.

همچنین می‌توانید برای اطلاع از مدل‌های جدید قفل هوشمند پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *