چرا باید از قفل رمزی استفاده کنیم

در دنیای پرتلاطم امروز ، امنیت یکی از اصلی ترین نگرانی های بشر است. در این شرایط ، مردم دائما به دنبال راه های ایمن برای محافظت از جان و مال خود هستند و اگر این روش ها ضمن تأمین امنیت ساده باشند ، بسیار عالی خواهد بود. امروز قفل رمزی این امکان را برای ما فراهم کرده است. ما می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از قفل رمزی استفاده کنیم.

برای مدت زمان طولانی قبل از اینکه انسان فن آوری های پیشرفته خود را بدست آورد ، معمول ترین راه برای محافظت از خانه و دارایی ما استفاده از سیستم های قفل و کلید بود. این سیستم ها مشکلاتی از جمله آسیب پذیری بالا ، از دست دادن کلید و ناراحتی برای افراد مسن و معلول را ایجاد می کنند و نمی توانند ایمنی افراد را تضمین کنند.

قفل رمزی و اثر انگشتی درب

سطح بعدی امنیت توسط سیستم های مدرن تری فراهم شده است که از رمز عبور یا کد پین برای احراز هویت افراد استفاده می کنند. در چنین سیستم هایی ، رمزهای عبور کاربر معتبر برای احراز هویت ذخیره می شوند که امنیت مهمی را فراهم می کند. زیرا به عنوان رمز عبور مخفی برای کاربران مجاز عمل می کند. اما این سیستم یک ایراد اساسی نیز با امنیت قابل قبول دارد. عیب اصلی سیستم های مبتنی بر رمز عبور این است که کاربران غیر مجاز می توانند با استفاده از تکنیک های پیشرفته سیستم قفل را هک کنند ، در این صورت امنیت خانه شما با یک مشکل اساسی روبرو خواهد شد.

آخرین شکل سیستم های کنترل دسترسی به خانه با اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت سروکار دارد. این مزیت عظیم بر مشکلات سیستم های امنیتی قبلی غلبه می کند و سطح بالایی از دقت تشخیص را فراهم می کند. پوست انگشتان ما برجستگی خاصی روی هر انگشت دارد که منحصر به فرد و تغییرناپذیر است و همین امر باعث می شود اثر انگشت در شناسایی هر فرد منحصر به فرد شود. وجود سیستم های امنیتی مبتنی بر اثر انگشت در بسیاری از موقعیت های زندگی روزمره ما مشاهده می شود.

این سیستم ها در مکان های مختلف مانند دفاتر ، صنایع ، مدارس و اخیراً در امنیت خانه دیده می شوند. سیستم های اثر انگشتی از ترکیبی از فناوری بیومتریک و سیستم های روی صفحه استفاده می کنند. علاوه بر این ، در گذشته ، فناوری بیومتریک توسط نیروی انتظامی برای یافتن مظنونان استفاده می شد ، و اکنون نیز برای شناسایی افراد مجاز استفاده می شود.

سیستم بیومتریک

مقایسه قفل رمزی با دیگر سیستم ها

اصلی ترین و بارزترین مزیت این فناوری نسبت به سیستم های امنیتی معمولی منازل مانند کلیدها یا رمزهای عبور این است که ارتباط ذاتی آن با مالک است و سرقت از این خانه ها عملاً غیرممکن است. این یک تصور اشتباه است که استفاده از قفل اثر انگشتی در سیستم های امنیتی خانه می تواند منجر به هزینه های سربار و پیچیدگی سفر شود. ادغام توابع بیومتریک در سیستم های امنیتی ارزان است و صاحبان خانه می توانند به راحتی از این فناوری برای محافظت از اموال خود در برابر سارقان و مزاحمان استفاده کنند. امروزه افراد بیشتری به دلیل مناسب و مقرون به صرفه ترغیب شدن به استفاده از این فناوری و دیگر با این قفل ها دیگر نگران امنیت جان و مال خود نیستند.

با استفاده از قفل رمزی صاحبان خانه نیازی به حفظ امنیت رمزهای عبور یا کلیدهای خانه ندارند و اثر انگشت نیز قابل اشتراک و گم شدن نیست. این سادگی است که فناوری بیومتریک با قابلیت اطمینان و امنیت بهتر برای کاربران به ارمغان می آورد. با سیستم های قفل و کلید سنتی ، غیر معمول نیست که صاحب خانه کلید خود را فراموش یا گم می کند.

در این موارد ، مالک و اعضای خانواده ممکن است مجبور شوند مدت زیادی منتظر بمانند تا یک قفل ساز حرفه ای در را باز کند. علاوه بر این ، مالک همچنین باید مقدار زیادی هزینه کند تا قفل درب را باز کند و سپس آن را تعویض کند. اگرچه قفل های بیومتریک مانند یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسند ، این فناوری روز به روز بیشتر شده و قفل های مختلف اسکن اثر انگشت اکنون به راحتی در دسترس هستند.

قفل-دیجتیال

اتصال قفل رمزی در خانه هوشمند

در عصر امروز که همه چیز به سمت هوش پیش می رود ، برج ها و ساختمانها نیز باید قدم هایی برای هوشمندتر شدن و خارج شدن از روش سنتی خود بردارند. در این میان فلسفه ای به نام خانه هوشمند معرفی شده است که در آن لوازم خانگی با یک سیستم مرکزی به هم متصل می شوند. قفل رمزی نیز یکی از آن دسته از وسایلی است که در صورت دسترسی مناسب توسط سازنده ، می تواند به خانه هوشمند متصل شود.

انواع روش های رمزگذاری در قفل رمزی

برای افزایش امنیت قفل رمزی و لذت بردن از استفاده از این محصول، شرکت های تولید کننده قفل هوشمند سیستم های قفل رمزنگاری را پیاده سازی می کنند که علاوه بر افزایش امنیت ، صفحه لمسی را زیباتر بکند.

رمزگذاری فیک:

هنگام وارد کردن گذرواژه خود، برای جلوگیری از سرقت رمز عبور توسط افرادی که در کنار شما هستند گذرواژه جعلی به شما کمک می کند.

می توانید رمز عبور اصلی قفل خود را در کنار سایر اعداد فرضی وارد کنید. رمز عبور شما باید در ابتدا یا انتهای این فاصله باشد. ارقامی که در انتها یا ابتدای گذرواژه خود وارد می کنید می تواند هر تعداد رقم مختلف باشد. هر بار می توانید شماره های متفاوتی را با رمز عبور خود وارد کنید تا ماهیت رمز اصلی شما برای دیگران فاش نشود.

قفل سامسونگ

رمز ادمین:

در قفل رمزی، وجود رمز ادمین یا رمز مادر باعث افزایش امنیت می شود. رمز ادمین برای جلوگیری از دسترسی افراد به سیستم تنظیمات قفل مهم است.

فقط شخصی که دارای گذرواژه سرپرست است می تواند تنظیمات قفل رمزی را تغییر دهد ، در غیر این صورت کسی نمی تواند کارت ، رمز عبور یا اثر انگشت خود را روی قفل شناسایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.