دستگیره دیجیتالی درب چیست؟

دستگیره دیجیتالی درب، نام دیگر قفل دیجیتال است که محصولی امنیتی و جایگزین دستگیره مکانیکی می‌باشد. دستگیره دیجیتال درب آپشن‌های امنیتی مختلفی بسته به برند قفل به کاربران ارائه می‌دهد. دستگیره‌های دیجیتالی برای انواع درب از جمله چوبی، فلزی، ضد سرقت، UPVC و شیشه سکوریت قفل دیجیتال مخصوص دارد.

همچنین برخی از برندهای دستگیره دیجیتالی، زبانه‌های عمودی درب‌های مولتی را نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگیره‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که بر اساس آیتم‌های مختلفی مثل دسترسی، نوع دستگیره استفاده شده و یا بر اساس جنس درب شناخته می‌شوند. مثلاً قفل کارتی، فول آپشن، قفل اثر انگشتی اسامی هستند که بر اساس دسترسی‌های یک دستگیره دیجیتالی نام‌گذاری شده‌اند.

اگر می‌خواهید با قابلیت‌های مختلف دستگیره دیجیتالی درب آشنا شوید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

دسترسی‌های جایگزین کلید مکانیکی

علت اصلی ساخت دستگیره دیجیتالی درب، جایگزین کردن دسترسی‌های مختلف به جای کلید مکانیکی می‌باشد. در حقیقت دلیل استفاده از این دسترسی‌ها پایان دادن به مشکلات حمل کلید مکانیکی است. مشکلاتی از قبیل گم شدن کلیدها که نیاز به تعویض مغزی در دستگیره‌های معمولی دارد.

همچنین می‌بایست مجدداً برای هر یک از کاربران کلید کپی تهیه کنید اما در مورد دستگیره رمزی درب کافی است توسط دسترسی ادمین کاربران را از نو تعریف کنید تا اتوماتیک‌وار کاربران قبلی غیرفعال شوند. حمل دسته کلید و جستجوی مداوم آن‌ها برای هر بار باز کردن درب به طور کلی سخت‌تر از باز کردن درب با یک کارت، اثر انگشت و یا رمز است.

در کنار همه این موارد امکان کپی دسترسی‌های جایگزین کلید مکانیکی بسیار کمتر هستند. به‌عنوان مثال امکان کپی اثر انگشت به‌عنوان یک دسترسی که برای هر فرد منحصر به فرد می‌باشد نزدیک به صفر است.

همچنین برای ورود ایمن رمز در قفل دیجیتالی درب راه‌کار تابع خیالی در نظر گرفته شده است تا با وارد کردن تعدادی کاراکتر عددی فیک قبل و یا بعد از رمز اصلی دیگران به رمز پی‌نبرند. البته یکی از نگرانی‌ها تشخیص رمز از روی جای انگشت کاربران بود که با نمایش تصادفی صفحه اعداد روی قفل برطرف شد؛ به گونه‌ای که برای هر کاربر جای اعداد به شکل متفاوتی نمایش داده می‌شود.

دستگیره دیجیتال سامسونگ

دستگیره دیجیتالی ضد سرقت

از مهم‌ترین آپشن‌های امنیتی که دستگیره دیجیتالی درب ارائه می‌کند قابلیت ضد سرقت بودن است که توسط چند راه‌کار ارائه می‌شود. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سیستم ضد شوک الکتریکی است که مانع از خرابی قفل توسط ورود عمدی برق اضافی می‌شود. راه‌کار بعدی آلارم ضد سرقت است که با ایجاد هر گونه فشار به قفل به صدا در می‌آید. در نهایت امکان سوار شدن دستگیره دیجیتالی درب روی مغزی با زبانه هوک است که در برخی از قفل‌های دیجیتال وجود دارد و مانع از باز شدن درب توسط دیلم انداختن می‌شود.

دستگیره دیجیتالی یال

امکانات دستگیره دیجیتالی درب

دستگیره دیجیتالی امکانات امنیتی و کنترلی به واقع کاربردی در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به باز کردن درب از راه دور اشاره کرد. به محض این‌که صحبت از امکان باز کردن درب از راه دور به میان می‌آید این سؤال در ذهن نقش می‌بندد که راه دور یعنی چقدر دور.

در حقیقت برای باز کردن قفل دیجیتالی درب از راه دور دو محیط محدود و نامحدود را در نظر می‌گیریم که اولی در محل نصب قفل و دومی در هر جایی است که شما به واسطه گوشی هوشمندتان قادر به متصل شدن به اینترنت باشید. در محیط نامحدود باز کردن درب از طریق اینترنت و یا سیستم پیامکی مقدور است و در محل نصب قفل از طریق ریموت و آیفون تصویری امکان باز کردن درب برای کاربران وجود دارد.

قابلیت گزارش‌گیری در قفل دیجیتال

قابلیت گزارش‌گیری امکان دیگری است که دستگیره دیجیتالی درب در برخی از مدل ها ارائه می‌کند. گزارش‌گیری یعنی ارائه آمار ترددهای کاربران و امکان اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی‌های کاربران عادی به طوری که خارج از بازه زمانی تعریف شده غیر فعال باشند.

دستگیره دیجیتال

اتصال به خانه هوشمند

اتصال به خانه هوشمند آپشن دیگری است که برای نصب دستگیره دیجیتال در اماکنی که مجهز به سیستم هوشمندسازی هستند نیاز داریم. با اتصال دستگیره دیجیتالی درب به خانه هوشمند باز کردن درب از طریق کنترلر این سیستم امکان‌پذیر است.

آلارم‌های هشدار امنیتی به همراه اپلیکیشن قفل هوشمند

کلیه قابلیت‌های مذکور فوق تنها از طریق اپلیکیشن قفل امکان‌پذیر است و در صورت عدم پشتیبانی گوشی هوشمند از اپلیکیشن قفل ارائه این قابلیت‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. اگر قفل دیجیتالی اپلیکیشن داشته باشد کلیه آلارم‌های امنیتی و اتمام باتری و آلارم ضد حریق دستگیره دیجیتال، روی گوشی هوشمند کاربر ادمین نیز نمایش داده می‌شود.

آلارم ضد حریق توسط یک سنسور تشخیص دما در حرارت‌های بالا شروع به آژیر کشیدن می‌کند. در برخی از گوشی‌های هوشمند قابلیت چشمی دیجیتال هم برای شناسایی هویت شخصی که پشت درب زنگ قفل را به صدا در می‌آورد وجود دارد.

دستگیره دیجیتالی

 

منبع تغذیه دستگیره دیجیتالی

منبع تغذیه دستگیره دیجیتالی درب دو نوع متمایز است، یکی باتری‌های قلمی با استاندارد AA و دیگری باتری‌های قابل شارژ لیتیومی که هر کدام بسته به برندهای قفل در مدل‌های مختلف وجود دارند. به طور کلی استفاده از باتری‌های اورجینال بسیار مهم است و در صورت استفاده از باتری‌های فیک احتمال خرابی برد قفل هوشمند بالا می‌رود. در صورت عدم توجه به آلارم اتمام باتری منبع تغذیه اضطراری در دو شکل پاوربانکی و باتری کتابی 9 ولتی به شما کمک می‌کند که قفل را از بیرون موقتاً شارژ نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از مدل‌های دستگیره دیجیتال سامسونگ ما را در اینستاگرام همراهی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *