دستگیره هوشمند اثر انگشتی

دستگیره هوشمند اثر انگشتی نوعی قفل دیجیتال با دسترسی رمز و اثرانگشت است. دسترسی اثر انگشت یکی از امن ترین دسترسی های بیومتریک است. این نوع دسترسی قابلیت کپی ندارد چرا که با پیشرفت تکنولوژی تنها بافت زنده را تشخیص می دهد. بافت زنده ای که دارای جریان خون است پس تنها داشتن الگوی اثر انگشت کافی نیست. همچنین برای ورود ایمن رمز راهکارهایی به کاربر ارائه می کند. دسترسی اثرانگشت امن ترین دسترسی بیومتریک است زیرا سایر دسترسی های بیومتریک مثل تشخیص چهره با ضعف امنیتی مواجه است. در این مقاله به نحوه کارکرد و انواع حسگرهایی اثرانگشت در دستگیره هوشمند می پردازیم. همچنین نقاط ضعف دسترسی تشخیص چهره را بیان می کنیم و چند مدل با کیفیت قفل را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

دستگیره دیجیتالی

کارکرد دستگیره اثر انگشتی

دستگیره هوشمند اثر انگشتی علاوه بر حسگر یا همان سنسور یک اسکنر نیز دارد. ابتدا در انواع قفل ها نیاز است اثر انگشت افراد را به قفل معرفی کنید. توصیه می کنیم دو انگشت را به قفل معرفی نمایید تا برای تشخیص محدود به یک انگشت نباشید. با قرار دادن انگشت در مکان تعبیه شده روی قفل ابتدا توسط اسکنر تصویری از الگو گرفته می شود. سپس این الگو با پایگاه داده قفل توسط سنسور مقایسه و در صورت تطبیق درب باز می شود. سنسورهای اثر انگشتی در قفل اثر انگشتی دارای دو نوع متفاوت هستند. یکی از نوع خازنی و دیگری اپتیکال است که نوع خازنی دقت و سرعت بیشتری در پردازش اطلاعات دارد. همچنین حسگر خازنی تحت تأثیر عوامل آب و هوایی قرار نمی گیرد و به راحتی مطابقت را انجام می دهد.

قفل اثر انگشتی

نقاط ضعف تشخیص چهره

تشخیص چهره نوع دیگر دسترسی بیومتریک در دستگیره هوشمند می باشد. این نوع دسترسی دارای دو نوع دو بعدی و سه بعدی است. تشخیص چهره سه بعدی به مراتب امنیت بیشتری دارد زیرا علاوه بر الگوی چهره فاصله های بینی تا پیشانی و ابعاد صورت را در نظر می گیرد. به همین دلیل امکان سوء استفاده و نمایش عکس برای باز کردن درب را از افراد می گیرد. از نقاط ضعف تشخیص چهره دستگیره هوشمند اختلال عملکردی در موارد مزاحم روی صورت مانند استفاده از ماسک، کلاه, عینک و … است.

بعلاوه تغییر حالت چهره مانند اخم، خنده و … روی عملکرد تشخیص چهره دستگیره هوشمند تأثیرگذار است. همچنین انواع دسترسی های تشخیص چهره بواسطه نور کار می کنند حالا یا مرئی و یا نامرئی. در هر دو صورت با تغییر نور عمل تشخیص با مشکل مواجه می شود. در کنار همه این ها فاصله ای که جلوی قفل دیجیتال می ایستید در این امر مؤثر است و اگر در فاصله مجاز نباشد دچار اختلال می شود. در نهایت هر چه پایگاه داده ای دارای داده های بیشتری باشد عمل تشخیص چهره طولانی تر می شود. یعنی هر چه تعداد چهره افراد معرفی شده به قفل بیشتر باشد دستگیره هوشمند دیرتر باز می شود.

ورود ایمن رمز

به منظور ورود ایمن رمز در دستگیره هوشمند می توانید از راهکار تابع خیالی استفاده کنید. این راهکار کمک می کند که دیگران به رمز اصلی شما پی نبرند. کارکرد ان به گونه ای است که می توانید تعدادی کاراکتر عددی غیرواقعی قبل و یا بعد از رمز اصلی در زمان ورود آن وارد نمایید. برای جلوگیری از حدس رمز از روی جای انگشت کاربر اصلی نمایش تصادفی جای اعداد پیشنهاد شده است. یعنی در زمان ورود رمز برای هر کاربر جای اعداد را به شکل متفاوتی نمایش می دهد. همچنین برای ورود ایمن تر در دستگیره های هوشمند می توانید دسترسی دوبل امنیتی تعریف کنید. در اینصورت برای ورود نیاز به وارد کردن دو دسترسی به صورت همزمان را خواهید داشت.

دستگیره هوشمند DP728

یکی از قفل های پرطرفدار در بازار قفل کارتی DP728 سامسونگ است که دسترسی های فول آپشن دارد. این قفل دارای دستگیره پول و پوش است و سنسور IR دارد. بواسطه سنسور IR از طریق اشعه مادون قرمز با نزدیک شدن به قفل صفحه اعداد روشن می شود. در اینصورت به راحتی در تاریکی می توانید رمز خود را وارد نمایید. قفل اتوماتیک یا همان AUTO LOCK در دستگیره دیجیتال DP728 یک آپشن امنیتی محسوب می شود. از این طریق پس از خروج از خانه و بستن درب بعد از چند ثانیه به طور خودکار قفل می شود. اتصال به ریموت و آیفون برای باز کردن درب از راه دور در محل نصب قفل آپشن دیگری از این محصول است. اپلیکیشن این قفل تنها روی برخی از مدل های گوشی هوشمند سامسونگ فعال می باشد.

دستگیره هوشمند P231 روک

یکی از آپشن دارترین دستگیره هوشمند در بازار قفل P231 روک است که قیمتی مناسب دارد. این قفل ضدسرقت بر روی مغزی با زبانه ضددیلم هوک سوار می شود. همچنین دسترسی های فول آپشن و دستگیره تمام اتوماتیک دارد بطوریکه برای باز کردن درب نیازی به استفاده از آن را ندارید. باز کردن درب از راه دور در محیط نامحدود و گزارشگیری آپشن هایی هستند که به لطف اتصال این محصول به اینترنت به کاربر ارائه می شوند. بواسطه چشمی دیجیتال آنلاین این قفل هوشمند می توانید هویت فردی که زنگ درب را به صدا در می آورد را شناسایی کنید. اپلیکیشن این دستگیره هوشمند روی انواع گوشی ها فعال است.

قفل دیجیتال روک

دستگیره هوشمند 4109 یال

قفل رمزی 4109 یال یک قفل ایتالیایی است و تحت لیسانس ASSA ABLOY سوئد می باشد. این قفل هوشمند اثرانگشتی دارای دسترسی رمز و اثر انگشت است و به خانه هوشمند متصل می شود. همچنین کلیه پروتکل های Z-WAVE و ZIGBEE را ساپورت می کند. در کنار این ها گزارشگیری دقیق و امکان باز کردن درب از راه دور را به کاربر می دهد. با اتصال این دستگیره هوشمند به ریموت و آیفون می توانید درب را از راه دور در محل نصب قفل به راحتی باز کنید. قفل اتوماتیک و قفل کودک هم قابلیت های تکمیلی این محصول بسیار با کیفیت و محکم است.

دستگیره دیجیتال

دستگیره هوشمند DR719 سامسونگ

قفل DR719 دارای دسترسی های فول آپشن و تنها قفل تمام اتوماتیک سامسونگ است. امکان اتصال به ریموت و آیفون را دارد وبه خانه هوشمند متصل می شود. قفل اتوماتیک و حریم خصوصی از دیگر آپشن های این محصول است. همچنین نمایش تصادفی اعداد، سنسور IR و نمایش کلیه آلارم های امنیتی روی قفل را داراست.

قفل سامسونگ

برای کسب اطلاعات بیشتر از پیج اینستاگرام دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *