عوامل موثر بر تغییر قفل درب

عوامل موثر بر تغییر قفل درب در سال 1400

یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت و عوامل موثر بر تغییر قفل درب، مربوط به طراحی ظاهری قفل است. هرچه طراحی ظاهری قفل لوکس تر باشد می توان گفت که قفل موقعیت اجرایی بهتری دارد و این موضوع روی قیمت قفل درب تاثیر می گذارد. مورد بعدی مربوط به امکان اتصال به هاب هوشمند است و باید بررسی شود که سطح اتصال به چه شکلی دنبال می شود. البته نیاز است که کشور سازنده قفل نیز مشخص باشد. قفل های خارجی معمولاً کیفیت بیشتری دارند و به طور کلی دسته بندی آنها نیز بی نظیر است.

جنس بدنه و کیفیت ساخت محصول یکی دیگر عوامل موثر بر تغییر قفل درب بوده و روی قیمت آن تاثیر می گذارد. بدنه به کار رفته برای قفل دیجیتال باید به قدری مقاوم باشد که سارقان نتوانند قفل را بشکنند.

سیستم امنیتی که در ساخت قفل به کار می رود بسیار مهم است این سیستم ها دسته بندی مخصوص به خود دارند. همینطور تعداد روش های دسترسی به قفل و روش های باز کردن درب نیز از دیگر عوامل موثر بر تغییر قفل درب بوده که روی قیمت قفل تاثیر می گذارد.

عوامل موثر بر تغییر قفل درب بر اساس نوع

قفل های سوئیچی معمولاً قیمت ارزانتری به نسبت قفل های هوشمند و دیجیتالی دارند. البته که جنس این قفل ها بسیار عالی بوده و شرکت های زیادی در کشور اقدام به تولید چنین قفل هایی می کنند.

این قفل ها درجه بندی های متفاوتی دارند و هر یک از آنها بر اساس نوع درجه خود انتخاب می شوند. در طی سال های اخیر نرخ این محصولات با توجه به تورم و تحریم دچار یک سری نوسان شده است و نرخ ثابتی نمی توان برای قفل های سوئیچی درب چوبی در نظر گرفت.

عوامل موثر بر تغییر قفل درب از نوع سوئیچی، مغزی قفل است. مغزی ها انواع و اقسام مختلف دارند و برخی بسیار با کیفیت هستند بنابراین اینکه چه مغزی برای قفل اجرا می شود روی هزینه ها تاثیر زیادی میگذارد، دقت کنید که به طور کلی فروشگاه ها و شعبه های مختلف در این راستا سعی کرده اند تنوع زیادی قائل شوند اما فهمیدن اینکه مغزی قفل چقدر با کیفیت است کار ساده ای به نظر نمی رسد. دقت کنی که به طور کلی تقاضا برای این کالا به نسبت گذشته بیشتر بوده است و این موضوع سبب می شود که قیمت گذاری کمی متفاوت باشد.

قفل های الکترونیکی نیز نوعی از قفل های برقی محسوب می شوند. سنسورهای موجود در این قفل ها بسیار دقیق و خاص عمل می کنند و البته که از نظر امنیت تضمین شده اند. برای باز و بسته کردن این قفل ها نیاز به یک سری کلیدهای خاص و همینطور فرمان های الکتریکی است. این قفل ها دارای یک سری کلیدهای اختصاصی بوده و به شکل توپی طراحی شده اند و این موضوع سبب می شود که باز شدن درب در حالت غیر مجاز به واسطه آلارم یا اخطار لازم اعلام شود.

شرایطی در اختیار شما قرار می گیرد که بتوانید قفل ورودی درب آپارتمان را به واسطه سیستم های تردد متصل نمایید و فرقی نمی کند که قفل ورودی از نوع برقی باشد و یا به سبک الکترونیکی طراحی شده باشد.

تنظیماتی که برای قفل های الکتریکی در نظر گرفته می شود طبق سلیقه و شرایط افراد فرق می کند، گاه نیاز به اجرای روند تاخیری ست و گاه نیاز است که درب سریعاً باز و بسته شود که هر دو حالت قابل اجرا خواهد بود.

این قفل ها از نظر استحکام شرایط بسیار خوبی دارند و پوشش روی قفل ها نیز اغلب استیل است. البته این سری از قفل ها را می توان روی یک سری درب های فلزی و شیشه ای نیز اجرا کرد و بستگی به سلیقه شما دارد.

عوامل موثر بر تغییر قفل درب بر اساس سیستم امنیتی

سیستم های امنیتی به کار رفته یکی از عوامل موثر بر تغییر قفل درب محسوب می شود، بنابراین اگر قفل شما از نوع رمزی با امنیت بالا باشد در آن از تابع خیالی استفاده شده است. مورد مهم دیگر این است که به طور کلی روش های دسترسی به قفل و روش های باز کردن قفل نیز باید ارزیابی شده باشد. قفل تشخیص چهره از دیگر قفل های گران قیمت محسوب می شود که البته بر اساس سبک اجرایی شاید تعرفه بالاتری داشته باشد اما این قفل ها بهترین سطح امنیت را فراهم می سازند. قیمت این قفل ها به واسطه روش امنیتی که در آنها وجود دارد مشخص می شود.  دستگیره های امنیتی به نسبت قفل های مکانیکی کیفیت بهتر و امنیت بالاتری دارند و همینطور نیاز به کلید برای باز کردن قفل نخواهد بود.

قفل های هوشمند اغلب شامل دو بخش مشخص در اجرا هستند. بخش اول مکانیکی بوده و بخش دوم الکتریکی است.. بخش الکترونیکی این قفل ها مجهز به سیستم امنیتی قدرتمند هستند و برای باز کردن درب ورودی گزینه بسیار عالی محسوب می شوند. این قفل ها دارای بخش مکانیکی هستند که به واسطه تنظیمات کامپیوتری باز می شوند. اگر قفل دچار مشکل مکانیکی شود می توان نقص فنی را به سادگی و به واسطه ابزارهای خاص برطرف کرد و این موضوع به دوام قفل کمک می کند.

یکی از نکات جالبی که از عوامل موثر بر تغییر قفل درب محسوب می شود، این است که می توان از روی قفل های دیجیتالی تکثیر کرد یعنی اگر شما یک رمز مورد نظر را گم کردید شرایطی برای شما فراهم می شود تا رمز قبلی پاک شده و رمز جدید جایگزین شود. اگر قرار باشد که در ورودی مدت زمان زیادی باز بماند، این قفل ها گزینه خوبی هستند البته که باید دقیق تنظیم شوند و به طور کلی از نظر قیمت کمی گرانتر به نظر می رسند.

عوامل موثر بر تغییر قفل درب از نظر نوع برند

در سال 2021، برند یال توانسته رتبه بهترین برند قفل درب را به خود اختصاص دهد و البته که در این راستا، تلاش های زیادی صورت گرفته است و یکی از عوامل موثر بر تغییر قفل درب، انتخاب برند بهتر است.

دستگیره های درب اثر انگشتی برند یال را برای شما مثال می زنیم تا متوجه شوید که این برند چقدر توانسته موفق باشد.

دستگیره درب اثر انگشتی برند YALE نوعی قفل الکترونیکی محسوب می شود. فناوری این دستگیره ها بر اساس اثر انگشت است و سبب می شود که وضعیت ورود و خروج کارکنان مشخص شود البته که بستگی به نوع دستگاه دارد.. سیستم تشخیص هویت در بانک ها نیز به واسطه برند یال به رشد خوبی رسیده است. بهترین برند دستگیره درب در سال های اخیر کمی متفاوت ظاهر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.