مراحل ساخت قفل رمزدار

ساخت قفل رمزدار اصلاً آسان نیست! می گوییم سخت است چون نیاز به مهارت دارد. ما در این مقاله می خواهیم ساخت قفل رمزدار امنیتی 4 رقمی را برای شما توضیح دهیم تا بدانید که برای ساخت قفل رمزدار با امنیت بالا چه الگوریتم های قدرتمندی به کار گرفته می شود و نیاز به چه میزان مهارت و تخصص است.

ساخت قفل رمزدار در یک نگاه

برای ساخت قفل رمزدار امنیتی 4 رقمی نیاز به برد آردینو دارید. همینطور نیاز به کیبورد برای وارد کردن رمز خواه بوه و ال سی دی برای نشان دادن کاراکترها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که کلید های کیپد فشرده می شود اگر رمز اشتباه باشد پیغام اشتباه بودن رمز روی ال سی دی نمایش داده می شود و در نهایت ال ای دی به کار برده شده به رنگ قرمز در می آید!

حال اگر شخص رمز امنیتی را به درستی وارد کرده باشد، یک موتور وارد عمل می شود و به اندازه 90 درجه می چرخد به این ترتیب عملیات باز کردن درب صورت می گیرد و رنگ ال ای دی آبی می شود.

منظور از کیپد همان کیبورد ماتریسی است. به طور کلی از دو نوع کیبورد استفاده می شود. کیبورد اول از نوع ماتریسی معمولی است. این مدل از کیبوردها در اغلب تلفن های رومیزی استفاده می شوند. معمولاً محافظ صفحه کلید پلاستیکی است و انعطاف پذیر نیست. اما به طور کلی این مدل از کیپد ها استحکام بالایی دارند.

مورد بعدی کیپد ماتریسی ژله ای است که به نوعی انعطاف پذیر طراحی شده است. این مدل از کیبوردها از نوعی ماده ژله ای و نرم تهیه شده اند و به طور کلی یک لایه چسب نیز پشت کیبورد وجود دارد و سبب می شود که روی هر سطحی چسبیده شوند.

پس شما برای ساخت قفل رمزی بسیار ساده نیاز به این ابزارها دارید. به طور کلی آرایشی که برای پایه های کیپد ماتریسی در نظر گرفته می شود به صورت 4 در 4 یا 4 در 3 است که بسته به سلیقه افراد مشخص می شود.

مراحل ساخت قفل رمزدار

ال سی دی در ساخت قفل رمزدار

برای ساخت قفل رمزی نیاز به ال سی دی دارید! ال سی دی ها به طور کلی نمایشگری هستند که برای نمایش اعداد و حروف و کاراکترهای اسکی بکار می روند. کار با ال سی دی های آردوینو بسیار آسان است و به طور کلی صفحه نمایش به رنگ سبز و آبی عرضه می شود.

ال سی دی کاراکتری شامل دو ردیف 16 کاراکتری بوده که به میزان 32 کاراکتر را شامل می شود و می تواند حرف یا عدد را نمایش دهد. همه ال سی دی های کاراکتری دارای یک لامپ پس زمینه هستند و همینطور نیاز به ولتاژ حداقل 5 ولت بوده تا لامپ پس زمینه روشن شود.

در صورتی که به دقت به ال سی دی ها نگاه شود یک سری مربع ها با ابعاد 8 در 5 پیکسل وجود دارند و به طور کلی کاراکترها را نمایش می دهند.

ابعاد ال سی دی ها متفاوت است برخی کوچک و برخی بزرگ هستند.

برای ساخت قفل رمزدار نیاز به برنامه نویسی دارید، پس کسی که قصد ساخت قفل رمزی دارد، باید برنامه نویسی بلد باشد، کتابخانه های مختلف را بشناسد و سعی کند به طور دقیق توابع را تعریف نماید. دقت کنید که کدنویسی برای ساخت قفل رمزدار بسیار مهم است. حال اگر قرار باشد که ساخت قفل رمزدار با امنیت بسیار بالا صورت بگیرد، قدرت کدنویسی چندین برابر خواهد بود. بنابراین تا به اینجای کار متوجه شدیم که ساخت قفل رمزی دشوار و البته هزینه بر است. پس طبیعی است که از هزینه ساخت قفل کددار تعجب کنیم. تیم های زیادی در این راستا فعالیت می کنند که هر یک تخصص و وظیفه خاص خود را دارند و نبود هر یک سبب می شود تا کار به درستی پیش نرود.

قفل رمزی

نکات مهم ساخت قفل رمزدار

برای ساخت قفل رمزدار نیاز است قطعات و ابزارهای لازم به درستی خریداری شوند پس بخش مهمی از هزینه ها مربوط به ابزارهای لازم جهت ساخت قفل رمزدار است که شاید از دید بسیاری از افراد پنهان به نظر برسد، اما واقعیت دارد.

مورد مهم دیگر این است که ساخت قفل رمزدار نیاز به چیدمان درستی دارد، چیدمان باید به شکلی دنبال شود که هر یک از رمز ها در موقعیت درست خود قرار بگیرند.

کسانی که برنامه نویسی برای ساخت قفل کددار را برعهده دارند کار بسیار سختی در پیش دارند، چون الگوریتم های به کار برده شده به قدری قدرتمند هستند که اگر اشتباهی صورت بگیرد کل سیستم به شکل قابل توجهی بهم می ریزد پس قطعاً نیاز به افراد با سواد و با تجربه در راستای ساخت قفل رمزدار خواهد بود و این موضوع سبب می شود تا ساخت قفل رمز دار به مشکل بر بخورد.

یک نکته مهم دیگر که برای ساخت قفل رمزی باید به آن دقت کنید این است که همه قفل ها از نظر کاربرد و سبک با هم فرق دارند، نوع رمز گذاری ها متفاوت است و حتی شرایط رمزگذاری نیز فرق می کند پس فردی که قرار است عملیات ساخت قفل کددار را بر عهده بگیرد باید به همه موارد یاد شده تسلط داشته باشد.

در ساخت قفل رمزدار از مکانیزم های مختلفی استفاده می شود، بارها آزمون و خطا صورت می گیرد و تست های لازم انجام می شود. تعداد دفعات ورود رمز سنجیده می شود و شرایط به شکلی دنبال می شود که رمز ورود به دقت و با کیفیت بالایی ارزیابی شود. از یاد نبرید که ساخت قفل رمزدار در سال های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است و مشخص شده که هرچه خطا در ساخت این قفل ها کمتر باشد، شرکت مورد نظر موفق تر خواهد بود.

قفل رمزدار

سوالات متداول خرید قفل رمزدار

بهترین قفل رمزی سامسونگ کدام است؟

قفل رمزی dp728 از بهترین مدل های برند سامسونگ است.

قیمت قفل رمزدار چقدر می باشد؟

قفل های رمزدار با توجه به آپشن هایی که دارند قیمت متفاوتی هم دارند.

نتیجه گیری

اینطور که بررسی ها نشان می دهد برای ساخت قفل رمزدار دیجیتالی و هوشمند نیاز به یک سری الگوریتم های جدید است. ساخت قفل رمزدار هوشمند به نسبت مدل های معمولی با امنیت متوسط دشوارتر و حساس تر است و این موضوع سبب افزایش قیمت این قفل ها خواهد شد. بنابراین دو نکته مهم که باید بررسی کنید این است که این قفل ها از نظر موقعیت اجرایی متفاوت هستند و می بایست سبک اجرایی هر یک سنجیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *