مزیت نصب قفل کارتی ضد سرقت

قفل های کارتی مزایای زیادی دارند. مثلاً استفاده از این قفل ها بسیار آسان است. شرایط کنترل دقیق تر داده های ورود و خروج وجود دارد و از نظر امنیت نیز قابل قبول هستند. اما یک سری کاربردهای جالب در خصوص قفل کارتی وجود دارد که بخش مهمی از مزیت نصب قفل کارتی ضد سرقت محسوب می شود.

کاربردهای جالب قفل کارتی ضد سرقت

قفل کارتی به طور کلی انعطاف پذیری بالایی دارند. این موضوع سبب می شود تا کاربرد این قفل ها حرفه ای به نظر برسد. یعنی شما می توانید برنامه ریزی دقیق را یکی از مهمترین مزیت نصب قفل کارتی بدانید. این قفل ها سیستم های کنترل دسترسی با ضریب ایمنی بالایی دارند و این موضوع یکی از مهمترین ویژگی های این قفل ها محسوب می شود. به طور کلی چنین قفل هایی را می توان برای افراد خاص و برای محدود کردن ورود و خروج نیز در نظر گرفت. از سوی دیگر این قفل ها دارای عملکردهایی مانند ورودی دوبل رمز و کارت هستند و سطح حساسیت این قفل ها نیز بالا در نظر گرفته شده است. مدل های متنوعی برای قفل های کارتی موجود در بازار وجود دارد و یک سری از آنها بسیار مشهور هستند مثلاً قفل کارتی برند سامسونگ از نوع DS-700 یکی از گزینه های بسیار جالب محسوب می شود.

مزیت نصب قفل کارتی ضد سرقت

سهولت در استفاده

کارتی که برای قفل های کارتی استفاده می شود دارای تراشه RFID است که تراشه ای قابل خواندن بوده و به شما اجازه ذخیره مجدد اطلاعات را می دهد. ساز و کار این قفل ها به شکلی است که وقتی کارت به قفل نزدیک می شود تراشه نامبرده اطلاعات کارت را به پردازنده قفل ارسال می کند و در صورتی که تایید و شناسایی لازم صورت گرفت درب باز می شود. قفل های کارتی مزایای مختلفی دارند و استفاده از آنها آسان بوده و صرفه اقتصادی نیز خواهند داشت. این قفل ها برای اماکن عمومی مثل ادارات و هتل ها و خوابگاه و همینطور بیمارستان ها مناسب است و از سوی دیگر برای ساختمان های تجاری نیز اجرا می شود.

از سوی دیگر حمل این کارت ها بسیار آسان است و به سادگی توسط کیف مدارک و یا کیف پول حمل می شود. کارت بعضی از این قفل ها از نوع اسمارت بوده و قابلیت حمل دارند یعنی شما کارت مورد نظر را می توانید به موبایل بچسبانید. در این حالت وقتی که موبایل به درب نزدیک می شود، درب باز خواهد شد. 

امکان کنترل دقیق تر داده های ورود و خروج

قفل های کارتی اولین گزینه برای شرکت های بزرگ و هتل محسوب می شوند. در واقع شما می توانید یک کارت شناسایی RFID برای هر کاربر خاص در نظر بگیرید، و به طور کلی وضعیت ورود و خروج کارمندان نیز به واسطه این دستگاه سنجیده می شود. این سیستم هوشمند برای شناسایی افراد به سادگی امکان پذیر هستند و به طور کلی تاریخ و زمان دقیق ورود و خروج افراد نیز باید ثبت شوند.

قفل کارتی درب

ایمنی بالا یکی از اصلی ترین مزیت نصب قفل کارتی

قفل های کارتی هوشمند شرایط کنترل دقیق ورود و خروج افراد را فراهم می سازند و به طور کلی دسترسی های محدود در محل مورد نظر را فراهم می سازند.

زمانی که قفل های کارتی در مکان های عمومی و امنیتی مثل آزمایشگاه و اتاق سرور و اتاق مدیریت اجرا می شوند شرایط ورود غیر مجاز افراد را فراهم می سازند. این کار به طور کلی سبب می شود تا محل کار شما در برای هر نوع ورود غیر مجازی ایمن باشد. در این حالت اگر یک شخص یا گروه ورود غیر مجاز داشته باشد سیستم های هوشمند قفل کارتی می توانند پیام هشدار را برای کاربران ارسال کنند و اقدام سریع و موقعی خواهد داشت.

کیفیت مکانیزم اجرایی قفل کارتی

درب هایی که به واسطه قفل های کارتی اجرا می شوند. مکانیزم های مخصوصی دارند این مکانیزم ها بر اساس نوع قفل یک سری تغییرات را شامل می شوند و دسترسی از طریق رمز عبور نیز انجام می شود. اینطور که بررسی ها نشان می دهد مکانیزم اجرایی برای قفل های کارتی شامل سه دستور اصلی است. دستور اول در خصوص خواندن اطلاعات روی کارت است، دستور دوم مربوط به پردازش اطلاعات بوده و دستور سوم نیز به واسطه اعلام باز کردن درب است  که صورت می گیرد. همه این سه دستور به طور کلی به واسطه موقعیت مکانیزم اجرایی قفل های کارتی انجام می شود.

این مدل از قفل ها به واسطه دستگاه های حضور و غیاب نیز کار می کنند و برای مکان های تجاری نیز مزیت زیادی دارند. مزیت نصب قفل کارتی در مکان های تجاری زمانی مشخص می شود که قرار است تعداد عبور و مرور مشخص شود. از یاد نبرید که باز کردن این قفل ها با کارت های مخصوص یک سیستم کاملاً مشخص بوده و هرگز شرایط غیر ایمنی ایجاد نمی شود. اگر شما قصد استفاده از قفل های کارتی ضد سرقت دارید پیشنهاد می کنیم برندهای خوب را خریداری کنید. برندهایی که از نظر کیفیت تضمین شده هستند و شرایطی فراهم می سازند تا بتوانید از محصول مورد نظر به خوبی استفاده کنید. در سال های اخیر به طور کلی شاخص گذاری های مربوط به قفل های کارتی نیز بهبود یافته است و ازمایش های جدیدی روی این قفل ها صورت می گیرد که سبب می شود کیفیت بیشتری داشته باشند.

مزیت نصب قفل کارتی

جمع بندی

مزیت نصب قفل کارتی روی درب این است که دیگر نیاز به حفظ کردن رمزهای سخت نخواهید داشت. همینطور چیزی به عنوان هک کردن قفل وجود ندارد و شما می توانید موقعیت درست این قفل ها را به صورت کاملاً دقیق و اصولی پیش بگیرید.

این قفل ها حتی برای ایمنی کودکان نیز شرایط خاصی را در نظر گرفته اند به طور دستگیره این قفل ها معمولی نبوده و اینطور نیست که با یک فشار کوچک باز شود بنابراین قفل های کارتی هم برای آپارتمان ها و هم برای مناطق تجاری انتخاب خوبی محسوب می شود. از سوی دیگر این کارت ها غیر قابل تکثیر هستند و در صورتی که کارت شما گم شود از کار افتاده و اینطور نیست که شخص دیگری آن را پیدا کرده و وارد حریم خصوصی شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *