مشخصات و کاربردهای قفل رمزی

مشخصات و کاربردهای قفل رمزی ضرورت خرید این قفل ها را برای کاربران روشن می کند. قفل های دیجیتالی همگی دارای دسترسی رمز هستند. به همین دلیل به این قفل ها، قفل رمزی اتلاق می شود. مشخصات قفل هوشمند باعث ارجحیت استفاده از این قفل ها نسبت به دستگیره های معمولی می باشد. این ارجحیت بر می گردد به امنیت، راحتی و زیبایی بیشتر دستگیره های دیجیتالی. قفل رمزی قابلیت های کنترلی و امنیتی بسیار کاربردی ارائه می کند که می تواند جایگزین دستگیره های معمولی شود. چرا که دستگیره های معمولی باگ های کنترلی و امنیتی دارند که یکی از آن ها استفاده از دسترسی های جایگزین به جای کلید است. استفاده از کلیدهای مکانیکی در قفل های معمولی چالش های گم کردن و جا ماندن در قفل را دارند. علاوه بر این ها نمای درب با یک کلید آویزان شده زیبا نیست. با ما همراه باشید تا با دیگر ویژگی های قفل رمزی بیشتر آشنا شوید.

قفل اثر انگشتی

انواع دسترسی های قفل رمزی

قفل های رمزی دارای دسترسی های جایگزین کلیدهای مکانیکی هستند که غیر قابل کپی می باشند. دسترسی اثر انگشت به عنوان یکی از دسترسی های امن بیومتریک تنها در صورت قرار گرفتن بافت زنده عملیات تشخیص هویت را انجام می دهد. پس تنها داشتن الگوی اثر انگشت برای باز کردن درب کاری از پیش نمی برد. بعلاوه سنسورهای خازنی در قفل رمزی سرعت و دقت بیشتری برای پردازش دارند. برای ورود رمز ایمن تابع خیالی در اختیارتان قرار می گیرد تا دیگران به رمز اصلی پی نبرند. بطوریکه قبل و یا بعد از رمز تعدادی کاراکتر عددی فیک وارد می کنید. نمایش تصادفی جای اعداد برای جلوگیری از حدس رمز از روی جای انگشت کاربر اصلی می باشد.

دسترسی کارت در قفل های دیجیتال دارای اقسام مختلفی با فرکانس 13.56 است. این اشکال عبارتند از کارت های بزرگ، key tag و کارت های اسمارت. برای بالا بردن امنیت تگ های rfid اطلاعات بیشتری به غیر از شماره سریال آن ها باید به قفل معرفی شود. در قفل هوشمند می توانید از یک کارت برای باز کردن قفل های یک مجموعه استفاده کنید که از دسترسی های متعدد جلوگیری می کند. برای ورود ایمن تر در قفل رمزی بهتر است از دسترسی دوبل امنیتی استفاده کنید و به طور همزمان دو دسترسی را وارد نمایید.

روش های دسترسی قفل رمزی

انواع دستگیره های دیجیتال

قفل رمزی دارای انواع مختلف دستگیره ها اعم از اهرمی، پول و پوش و تمام اتوماتیک هستند. در زمان خرید قفل رمزی با دستگیره اهرمی از داشتن قفل کودک اطمینان حاصل نمایید. چرا که در این صورت مانع از خروج کودکان و سالمندان از خانه می شوید. این قابلیت به طور قابل توجهی از بروز خطرات احتمالی خارج از خانه برای این عزیزان مانند گم شدن آن ها جلوگیری می کند. دستگیره های تمام اتوماتیک بروزترین تکنولوژی در قفل های هوشمند است که راحت ترین نوع استفاده را دارد. برای باز کردن این قفل ها با انواع دسترسی نیازی به استفاده از دستگیره را ندارید و درب به طور اتوماتیک برایتان باز می شود. دستگیره پول و پوش برای درب های داخل بازشو با هول دادن باز و با کشیدن بسته می شود. عملکرد این دستگیره ها در مورد درب های بیرون بازشو برعکس می باشد.

مغزی هوشمند در قفل رمزی

قفل های دیجیتال دارای مغزی هوشمند هستند و پس از بسته شدن درب به طور خودکار قفل می شود. یکی از مزیت های بسیار مهم قفل رمزی نسبت به قفل مکانیکی قفل اتوماتیک است که امنیت را دو چندان می کند. دیگر مانند دستگیره های معمولی نگران قفل نکردن درب نیستید. بعلاوه کلیدی وجود ندارد که داخل قفل جا بماند و شما را ساعت ها معطل نماید. خیلی از افراد برای خریدهای روزانه درب خانه ها را قفل نمی کنند که این سبب سوء استفاده سارقین می شود. در قفل رمزی همواره می دانید که درب قفل شده است و جای هیچگونه سوء استفاده ای وجود ندارد.

مغزی هوشمند

آلارم های امنیتی قفل هوشمند

قفل رمزی دارای انواع آلارم های امنیتی هستند که یکی از مهمترین آن ها آلارم ضد سرقت است. این آلارم با اعمال هر گونه فشار به قفل شروع به آژیر کشیدن می کند. همچنین در صورت استفاده از دسترسی های فیک آلارم ضد سرقت به صدا در می آید. سیستم ضد شوک الکتریکی از خرابی قفل در برابر اعمال ولتاژ اضافی جلوگیری می کند. آلارم ضد حریق بواسطه سنسور تشخیص حرارت در دمای بالا شروع به آژیر کشیدن می کند. به گونه ای که کاربران را از اطفاء به موقع حریق آگاه می کند.

گزارشگیری قفل های دیجیتالی

گزارشگیری آپشن امنیتی کنترلی در قفل رمزی است که با ارائه خروجی از آمار ترددها و مدیریت زمانی دسترسی ها منجر می شود. کارفرمایان از طریق گزارشگیری می توانند مانند یک سیستم حضور و غیاب، رفت و آمد کارمندان خود را کنترل کنند. بعلاوه دسترسی کارمندان خود را به ساعات کاریشان محدود می کنند تا احتمال سوء استفاده در خارج از ساعات کاری به حداقل رسد.

گزارشگیری قفلهای دیجیتالی

کنترل از راه دور توسط قفل دیجیتال رمزی

با قفل رمزی دیگر می توانید از طرق سیستم های پیامکی و در بستر اینترنت درب را از راه دور باز کنید. منظور از راه دور در این جا محیط نامحدود است یعنی از هر جایی که حضور دارید. به طور مثال باز کردن درب منزل از محل کارتان. برای باز کردن درب از راه دور در محل نصب قفل آپشن های ریموت و آیفون تصویری در قفل هوشمند در اختیارتان قرار می گیرد. در سیستم های هوشمندسازی می توانید قفل درب را از طریق کنترلر این سیستم از راه دور باز کنید.

منبع: Combination lock

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *