مراحل نصب قفل دیجیتال

مراحل نصب قفل دیجیتال در ابتدا با شناخت قفل دیجیتال و نکات مهم به منظور خرید آن در این مقاله آغاز می‌شود. قفل دیجیتال محصولی امنیتی است که به واسطه ارائه یک سری قابلیت‌های کنترلی و امنیتی به عنوان گزینه جایگزینی برای دستگیره‌های معمولی وارد بازار ایران شده است. قبل از نصب و خرید این محصول تکنولوژیکی خوب است که در رابطه ویژگی‌های آن تا حدی اطلاعات داشته باشید تا ضرورت خرید قفل دیجیتال برای شما مشخص شود. سپس به ارائه نکاتی مهم و مورد نیاز قبل از خرید دستگیره دیجیتال اشاره می‌کنیم. در نهایت به نصب قفل دیجیتال می‌پردازیم و نکات ضروری نصب قبل، حین و بعد از نصب را بازگو می‌کنیم. در نظر داشته باشید قفل‌های دیجیتال روی انواع درب از جمله چوبی، ضد سرقت، فلزی، UPVC و شیشه سکوریت قابل نصب هستند.

قفل سامسونگ

قفل دیجیتال روی چه دربی قابل نصب می‌باشد؟

درسته که امروزه شاهد ساخت و تولید قفل‌های دیجیتال با آپشن‌های متعددی در بازار هستیم. اما همه آن‌ها تقریباً در یک آپشن مشترک هستند و آن هم قابلیت نصب روی همه درب‌ها اعم از چوبی، فلزی، ضد سرقت، سکوریت و … است. بنابراین برای نصب قفل دیجیتال لزومی ندارد حتماً درب خود را تعویض کنید.

لازم به ذکر است که قفل دیجیتال در رنگ‌های متنوعی تولید شده است و حتی به شما این امکان را می‌دهد که قفلی متناسب با رنگ درب خود انتخاب و نصب نمایید. پیشنهاد می‌شود جهت نصب استاندارد و جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از نصب نادرست مانند از کار افتادن قفل اتوماتیک، آلارم هشدار باز بودن درب، تراز نبودن قفل روی درب، قطع اتصال میان بدنه داخلی، بدنه خارجی، مغزی و … این‌کار را حتماً به متخصصان شرکت‌های معتبر واگذار نمایید تا محصول خریداری شده بدون هیچ مشکلی از درب ورودی شما محافظت نماید.

قفل سامسونگ

شرایط نصب قفل دیجیتال روی درب

درسته که قفل دیجیتال روی تمام درب‌ها قابلیت نصب را دارد. اما بهتر است بر روی دربی نصب شوند که شرایط ذیل را داشته باشند:

  • ضخامت آن حداقل 3.5cm تا 9cm باشد.
  • فاصله لبه درب تا شروع نقش و نگار آن (بائو) حداقل 12cm باشد.
  • طول شافت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی).
  • بررسی محتویات بسته قفل دیجیتال برای نصب.
  • بررسی نوع درب (چوبی ـ فلزی و …).

مرحله اول خرید قفل دیجیتال

در زمینه خرید قفل دیجیتال می‌بایست یک سری نکاتی رعایت شود که از مهم‌ترین آن‌ها دسترسی‌های قفل دیجیتال است. اگر دستگیره دیجیتال را برای اماکن پر رفت و آمد خرید می‌کنید تعداد دسترسی‌ها بسیار مهم است. اگر اعضای خانواده شما در سنین مختلفی هستند و هر کدام از یکی از انواع دسترسی استفاده می‌کنند، به دسترسی‌های دستگیره هوشمند توجه نمایید که فول آپشن است یا قفلی کارتی و یا اثر انگشتی می‌باشد. معمولاً برای افراد سالمند اثر انگشت نسبت به دسترسی‌های کارت و رمز گزینه مناسب‌تری می‌باشد به ویژه که سنسور اثر انگشتی از نوع خازنی باشد و در صورت برودت هوا دچار مشکل نشود.

قابلیت‌های قفل دیجیتال

نکته دیگری که می‌بایست در خرید یک قفل دیجیتال توجه نمایید قابلیت‌های مورد نیاز شماست؛ در این صورت اگر قفل را برای اماکنی که تجهیزات خود را از طریق سیستم هوشمندسازی کنترل می‌کنند می‌خرید از امکان اتصال دستگیره دیجیتال به خانه هوشمند اطمینان حاصل نمایید. همچنین در صورت نیاز به باز کردن درب از راه دور در محیط نامحدود حتماً از فروشنده درباره نحوه کارکرد اپلیکیشن قفل و اتصال آن به اینترنت سؤال نمایید. به علاوه در صورت نیاز به اعمال محدودیت زمانی روی دسترسی‌های کاربران عادی و ثبت آمار ترددهای آنان از طریق اپلیکیشن لازم است از فروشنده در رابطه با قابلیت گزارش‌گیری بپرسید.

انواع دستگیره‌های دیجیتال

نکته دیگری که قبل از خرید خوب است به آن توجه نمایید شناختن انواع دستگیره‌های دیجیتالی است. دستگیره‌های مختلف دیجیتال شامل اهرمی یا HANDLE، فشاری کششی (خلبانی) یا همان پول و پوش و تمام اتوماتیک که جدیدترین نوع دستگیره است می‌باشد. دستگیره تمام اتوماتیک به تک مرحله‌ای معروف است چرا که تنها با استفاده از انواع دسترسی درب بدون نیاز به استفاده از دستگیره به طور خودکار باز می‌شود.

تصویر درب را برای خرید قفل کارتی مناسب به فروشنده ارسال نمایید تا در صورت ضخامت بیش از حد از قفل و ابزار مناسب نصب استفاده کنند. اگر درب ضد سرقت شما از نوع درب‌های مولتی باشد و زبانه‌های عمودی داشته باشد به منظور HANDLE نمودن قفل، قبل از خرید از فروشنده سؤال نمایید.

مرحله دوم سوراخ کاری

سوراخ کاری بخش مهمی از نصب قفل دیجیتال است که از طریق شابلونی که داخل جعبه قفل است انجام می‌پذیرد. این بخش نیازمند اندازه گیری‌های دقیق از ضخامت درب، فاصله بائوی یا بادخور درب یعنی از چارچوب تا شروع نقش درب و در نهایت فاصله قسمت پایین قفل رمزی تا پایین درب می‌باشد. توصیه می‌شود عملیات سوراخ کاری توسط نیروی فنی شرکت فروشنده دستگیره هوشمند برای شما انجام شود. مسئله مهم دیگر این است که متخصصین فنی قبل از نصب قفل دیجیتال، درب را در چارچوب رگلاژ می‌کنند چون در غیر این‌صورت قفل کارایی صد در صدی را به کاربران ارائه نمی‌دهد.

شما می‌توانید قبل از عملیات سوراخ کاری شابلون را در اختیار درب ساز قرار دهید تا سوراخ کاری‌ها را انجام دهد؛ این پیشنهاد به ویژه در مورد درب‌های شیشه سکوریت مطرح می‌شود. چرا که امکان سوراخ کاری روی درب شیشه سکوریت بعد از ساخت وجود ندارد و نصاب می‌بایست از طریق چسب کاری دستگیره هوشمند را نصب کند.

قفل هوشمند

مرحله سوم نصب قفل دیجیتال

در زمان نصب قفل دیجیتال توجه کنید حتماً کار با قفل دیجیتال را از نصاب یاد بگیرید و دفترچه راهنمای فارسی قفل را از او دریافت کنید تا اگر نکته‌ای را فراموش کردید به آن مراجعه نمایید. دستگیره‌های هوشمند دارای سه بخش داخلی، بیرونی و مغزی هستند که بهترین نوع مغزی به لحاظ ضد سرقت بودن مغزی با زبانه قلابی شکل هوک است. سه بخش مذکور می‌بایست به دقت روی هم سوار شوند و بر روی درب نصب شوند. حتماً با درب باز زبانه‌ها را چک کنید که درست کار کند. در این مرحله توجه داشته باشید تعداد کلیدهای مکانیکی و کارت‌های RFID قفل را طبق فاکتور شمرده و از نصاب تحویل بگیرید.

مرحله چهارم تنظیمات قفل دیجیتال

در این مرحله حتماً از باتری‌های اورجینال استفاده نمایید چرا که تأثیر مخرب باتری‌های فیک دقیقاً بر روی برد دستگیره دیجیتال است. حالا نوبت می‌رسد به معرفی دسترسی‌های رمز، کارت و اثر انگشت به قفل دیجیتال که به دلیل آموزشی بودن این مرحله توسط نصاب و رعایت نکات امنیتی، بعد از آن قفل را ریست کنید تا دسترسی‌های تعریف شده غیرفعال شوند و مجدد به تعریف دسترسی‌های بپردازید.

مرحله پنجم فعال نمودن گارانتی

از نصاب بخواهید برگه خدمات پس از فروش را پر کند و مهر و امضاء به شما تحویل دهد تا در صورت بروز هر مشکلی برای تعویض و تعمیر قطعات در بازه زمانی وارانتی اقدامات لازم انجام شود. اگر از شرکت معتبر خریدتان را انجام دهید پشتیبانی 24 ساعته فنی هم به شما ارائه می‌کنند. با پر کردن برگه رضایت مشتری پس از نصب و پاسخ‌دهی دقیق در تماس‌های دوره‌ای رضایت مشتری شرکت، فروشنده را به ارائه خدمات بهتر هدایت کنید.

گارانتی قفل هوشمند

شما می‌توانید برای پیگیری اخبار قفل‌های هوشمند جدید پیج اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *