جلوگیری از سرقت با بهترین سیستم امنیتی مغازه و فروشگاه

بسیاری از فروشگاه ها محصولات یا پول زیاد را در مغازه ذخیره می کنند و این موضوع امنیت فروشگاه را به یک پایه مهم برای بقای یک تجارت تبدیل می کند. تقریباً همه فروشندگان و صاحبان مشاغل به دنبال راه هایی برای ایمن تر کردن محل کار خود هستند. در ادامه این مقاله با انواع سیستم های امنیتی فروشگاهی آشنا می شوید.

روش های مختلف برای بهبود امنیت فروشگاه

راه های مختلفی برای دور نگه داشتن سارقان و ایمن نگه داشتن اموال و کالاها در فروشگاه وجود دارد. برخی از این سیستم های امنیتی را با هم بررسی می کنیم:

سنسورهای حرکت

برخی از سیستم های امنیتی فروشگاه ها شامل دزدگیر و تشخیص حرکت هستند. این سنسورها معمولاً در درب انبار قرار می گیرند. حرکت افراد را تشخیص می دهند و به سیستم هشدار گزارش می دهند. به این ترتیب با کمک یک آلارم و یک هشدار امنیتی، شاهد ورود فرد ناشناس به آن مکان خواهید بود. سیستم های امنیتی در جلوگیری از سرقت بسیار مهم هستند.

دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته برای شناسایی سارقان شناخته شده اند. این دوربین ها معمولاً نزدیک درب ورودی یا داخل فروشگاه نصب می شوند و تمامی رویدادها را ضبط می کنند. شما می توانید از هر مکان و در هر زمانی از شبانه روز به تصاویر ضبط شده این دوربین ها دسترسی داشته باشید. اما نصب دوربین مدار بسته کمک چندانی به جلوگیری از سرقت نمی کند. البته استفاده از دوربین مداربسته همراه با سیستم امنیتی دیگری توصیه می شود.

دوربین های مداربسته مغازه

قفل دیجیتال

استفاده از قفل دیجیتال در درب فروشگاه یا گاوصندوق باعث افزایش امنیت فروشگاه می شود. به این دلیل که باز کردن قفل ها به راحتی غیرممکن است و سارقان را با مشکلات زیادی مواجه می کند. بنابراین امروزه صاحبان مشاغل برای افزایش امنیت فروشگاه خود به استفاده از این قفل ها روی آورده اند.

بهترین سیستم امنیتی برای مغازه شما

همانطور که اشاره شد؛ راه های زیادی برای تامین امنیت فروشگاه وجود دارد. اما هر کدام از آنها کاستی هایی دارند. از جمله روش های ذکر شده؛ بهترین سیستم امنیتی برای فروشگاه استفاده از قفل اثر انگشتی یا سایر مدل های قفل دیجیتال است. اما چرا این قفل ها بهترین راه برای محافظت از فروشگاه و اطمینان از ایمنی آن هستند؟

جلوگیری از سرقت

انواع قفل های دیجیتال دارای بدنه محکمی مشابه قفل های ضد سرقت مکانیکی می باشند. اما علاوه بر این اسکلت قدرتمند، از یک سیستم هوشمند نیز برای شناسایی و ثبت ورودی ها و خروجی ها استفاده می کنند. قفل اثر انگشتی، قفل کارتی یا رمز عبور متعلق به مدل های قفل دیجیتال است که تنها در صورت استفاده از اثر انگشت، کارت یا کد خاص ثبت شده باز می شود.
این بدان معناست که دیگر نیازی به حمل کلیدهای سنگین ندارید. به این ترتیب، دیگر لازم نیست نگران شکستن یا گم شدن کلیدهای خود باشید. همزمان، قفل های هوشمند می توانند ضد آسیب و ضد ضربه و ضد حریق باشند.

جلوگیری از سرقت مغازه

سیستم اعلام حریق

استفاده از حسگرهای تشخیص حریق و هشدار در یک قفل دیجیتال به شما این امکان را می دهد که اعلام حریق را فعال کنید و در صورت مشاهده علائم دود یا افزایش دما، زمان کافی برای خروج از خانه را در اختیارتان قرار دهید.

هوشمندسازی مراکز اداری و تجاری

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، تمام جنبه های زندگی به سمت هوشمند شدن پیش می رود و لوازم خانگی و محیط زندگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به غیر از خانه ها، مجتمع های تجاری و اداری سال هاست که محبوبیت زیادی دارند. برای هوشمندسازی این مراکز از سیستم های مختلفی استفاده می شود. امنیت، دمای آسایش و تهویه و حتی روشنایی خود را کنترل کنید.
انواع مختلف قفل دیجیتال در سیستم امنیتی هوشمند استفاده می شود. زیرا این قفل ها می توانند به پروتکل های هوشمندی مانند ZigBee متصل شوند و با سیستم های دیگر از جمله روشنایی هوشمند ارتباط برقرار کنند. یکپارچه سازی این سیستم ها می تواند مصرف انرژی و اتلاف پول را کاهش دهد. در محیط های بزرگ مانند مراکز تجاری و اداری، استفاده از این قابلیت می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها شود.

روش های مختلف برای بهبود امنیت فروشگاه

اخرین حرف

برای تامین امنیت مغازه ها، مراکز اداری و تجاری، دزدگیر، سنسور حرکت، دوربین های بسته و… راه های مختلفی برای استفاده از آن وجود دارد. اما در بین این روش ها بهترین راه حل استفاده از قفل دیجیتال است. قفل های دیجیتال مزایای زیادی دارند و احتمال سرقت و سرقت از اماکن تجاری را کاهش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *