آشنایی با قفل هوشمند استخری

قفل هوشمند استخر نوعی قفل الکترونیکی است که برای باز و بسته شدن نیازی به کلید فیزیکی ندارد. برخی از این مدل‌های کلیدی را می‌توان حتی با استفاده از برنامه‌ای که روی گوشی هوشمند نصب شده است، از راه دور باز یا قفل کرد. کارشناسان معتقدند در چند سال آینده قفل های هوشمند به دلیل استفاده ساده و کاربردی و کنترل درب بدون استفاده از کلید فیزیکی، انتخاب اول بسیاری از مشتریان خواهد بود. در این مقاله یکی از کاربردی ترین مدل های قفل استخر را به شما معرفی می کنیم که عمدتا در مکان های عمومی مانند باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. با قرار دادن این نوع قفل ها در کمد وسایل شخصی ورزشکاران مجموعه ورزشی مدیریت شده شما می تواند به مکانی امن تبدیل شود.

طراحی قفل هوشمند استخر

مانند بسیاری از صنایع دیگر، پیشرفت های تکنولوژیکی در چند سال گذشته تاثیر زیادی بر صنعت سخت افزار ساخت و ساز داشته است. یکی از نشانه های اصلی این تاثیر عمیق، معرفی محصولات ایمن تر و موثرتر است. قفل های باشگاهی که گاهی اوقات به عنوان قفل هوشمند استخر نیز شناخته می شوند. یکی از این محصولات با هدف ایمن سازی فضاهای عمومی مانند ادارات و سالن های ورزشی روانه بازار شد. نصب این قفل ها روی کمدها از حریم خصوصی ورزشکاران محافظت می کند و باعث امنیت بیشتر فضا می شود.

قفل های استخری موجود در بازار بر اساس مکانیسم باز و بسته شدن به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. در هر یک از این مکانیسم ها از ابزار خاصی برای فعال سازی قفل استفاده می شود. برخی از مدل های قفل هوشمند استخر یا باشگاهی شامل مچ هستند و برخی با برچسب یا کارت پلاستیکی کار می کنند. قسمت کارتخوان این قفل ها که در واقع سیستم مرکزی آن است. از دو بخش تشکیل شده است.

در حین نصب، این دو قسمت از هم جدا می شوند. یکی در داخل و دیگری بیرون کمد وصل شده است. منبع تغذیه قفل در قسمتی قرار دارد که داخل کابینت تعبیه شده است. برخی از مدل ها دارای صفحه نمایش با نمادی هستند که نشان می دهد قفل باز یا بسته است و میزان شارژ باتری را نشان می دهد. انرژی الکتریکی مورد نیاز این مدل از قفل هوشمند معمولا توسط یک باتری 4 سربی تامین می شود.

قفل هوشمند استخر

چگونه قفل استخر را باز و بسته کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد؛ اکثر مدل های قفل هوشمند استخر را می توان به 3 روش زیر باز و بسته کرد:
کارت: رایج ترین روشی است که در طراحی و ساخت بسیاری از قفل های استخر استفاده می شود. از نقشه استفاده کنید با خرید این نوع قفل مستر کارت و هر تعداد کارت کاربری که بخواهید دریافت خواهید کرد. مستر کارت که یک کارت مدیریت است; این قدرت را دارد که تمام قفل ها را باز کند. بنابراین، برای حداکثر امنیت، بهتر است این کارت را نزد سرپرست یا در گاوصندوق نگهداری کنید. اما کارت خدماتی که برای اعضای باشگاه صادر می شود; فقط می تواند قفلی را که به آن اختصاص داده شده باز کند. به این ترتیب ورزشکاران نمی توانند قفل سایر اعضا را با کلید کارت خود باز کنند.

مچ بند: امروزه مچ بند بیشتر از قبل محبوبیت دارد. این مچ بندهای پلاستیکی دارای صفحه ای گرد یا بیضی شکل هستند که حاوی تراشه اصلی دستگاه است که در واقع حاوی رمز عبور است. هر عضو باشگاه می تواند قفل قفل شخصی خود را با مچ بند خود باز کند. بنابراین از نظر کارایی هیچ تفاوتی بین کلیدهای کارتی و مچی وجود ندارد. برای باز کردن قفل از هر دو طرف کافی است قسمتی از کلید روی تراشه را در جلوی کارتخوان در بدنه قفل نگه دارید. تنها تفاوت کلیدهای کارتی و مچی این است که ضد آب هستند. به همین دلیل مجموعه های ورزشی دارای استخر اغلب این مدل قفل های هوشمند باشگاهی را خریداری می کنند.
برچسب پلاستیکی: علاوه بر مچ بند و کارت، از روش سوم برای طراحی سیستم دسترسی قفل هوشمند استخر استفاده می شود. تگ در واقع یک چیز کوچک شبیه به نگهدارنده کلید است. اگر این برچسب را جلوی کارتخوان قفل کنید. درهای کابینت خیلی راحت باز می شوند. به طور کلی، مجموعه برچسب های پلاستیکی بزرگتر از مچ بند و کلید کارت است.

طراحی قفل هوشمند استخری

4 مزیت برتر قفل هوشمند استخر

قفل های دیجیتالی استخر می توانند به ایمن نگه داشتن استخر شما کمک کنند. علاوه بر افزایش امنیت، مزایای دیگر استفاده از این قفل ها عبارتند از:

صرفه جویی در زمان

برای درک این مزیت کافی است تصور کنید که یک ورزشکار برای هر بار باز و بسته کردن قفل مکانیکی کمد خود در سالن چند دقیقه باید وقت بگذارد. با نصب قفل هوشمند استخر، ورزشکاران می توانند به سادگی و با تکان دادن تراشه در جلوی کارت خوان، بلافاصله و در کمترین زمان ممکن درب کمد شخصی خود را باز کنند.

جمع آوری داده ها

قفل های هوشمند و نرم افزارهای طراحی شده برای آنها به مدیریت اجازه می دهند تا داده ها را ردیابی، گزارش و تجزیه و تحلیل کند تا به شناسایی و تعمیر، بهبود تجربه اعضای باشگاه و بهینه سازی عملیات پیچیده کمک کند.

جذب مشتری بالاتر

ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم و که هر روز به فناوری وابسته تر است. ورود فناوری به بخش‌های مختلف، بسیاری از کسب‌وکارها را به ارائه راه‌های نوآورانه و فناوری و خدمات مناسب برای جذب مشتریان خود سوق داده است. بنابراین، مشاغلی که می خواهند در این بازار رقابتی باقی بمانند؛ آنها باید با این موقعیت مطابقت داشته باشند. یکی از اقداماتی که می تواند مدیران باشگاه های ورزشی را به مسیر موفقیت برساند؛ با استفاده از قفل هوشمند استخر و نصب این ابزارها می توانید خود را متمایز کرده و با ارائه خدمات جذاب اعضای بیشتری را جذب کنید.

پیشگیری از سرقت

تمام داده ها، از جمله اطلاعات نحوه استفاده از کلید، در سیستم مرکزی مدل های قفل هوشمند استخر ثبت می شود. احتمال دزدیده شدن بسیار کاهش می یابد. معمولاً دزدها، شاید اعضای باشگاه؛ شما جرات دست زدن به کمد های مجهز به این قفل های امنیتی را ندارید. زیرا می دانند که به راحتی قابل تشخیص و شناسایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *