قفل بیومتریک چیست؟

بیومتریک به ارزیابی و تجزیه و تحلیل آماری رفتار/ویژگی‌های فیزیکی انسان در ارتباط با فناوری اشاره دارد. ناگفته نماند که این بررسی برای هر فرد متفاوت است و هیچ چیز مانند بررسی دوم شخص نیست. به عنوان مثال، شما هرگز در دنیا دو نفر را با اثر انگشت یکسان یا ویژگی عنبیه یکسان پیدا نخواهید کرد!

معرفی بیومتریک به عنوان یکی از نرم افزارهای مدرن رایج در زمینه شناسایی که در آن از تکنیک های خاصی برای جمع آوری اطلاعات هویتی بدن انسان استفاده می شود، مطلوب است. امروزه ویژگی بیومتریک در انواع قفل های بیومتریک هوشمند با همین هدف دیده می شود.

انواع قفل های بیومتریک چیست؟

این فناوری جدید در ساخت قفل هوشمند از تنوع زیادی برخوردار است و بسیاری از افرادی که دارای املاک و ساختمان های مهم هستند یا در سکونت دارند می توانند به راحتی و متناسب با نیاز به امنیت و بودجه ای که برای این امر در نظر گرفته اند، یکی از انواع قفل های هوشمند را انتخاب کنند.

قفل بیومتریک اثر انگشتی

ایجاد قفل‌های هوشمند با قابلیت باز کردن قفل به کمک ویژگی‌های بیومتریک انسان، ایده ساخت قفل‌هایی با اثر انگشت را در ذهن تولیدکنندگان جرقه زد. اثر انگشت هر فرد منحصر به فرد است و همین مشکل استفاده از این عنصر مهم انسانی را برای به حداکثر رساندن امنیت فضاهای مسکونی و اداری مجبور کرد. قفل اثر انگشتی در حال حاضر رایج ترین و محبوب ترین قفل هوشمند بیومتریک است.

قفل اثر انگشتی چگونه کار می کند؟

افراد باید انگشت خود را روی قفل اسکنر بگذارند تا با انگشت خود قفل باز شود. سیستم امنیتی قفل اثر انگشت فرد را با داده های از پیش تعیین شده مطابقت می دهد و در صورت مطابقت، قفل باز می شود. همانطور که گفته شد، در حین نصب، امکان قفل شدن اطلاعاتی مانند اثر انگشت را فراهم می کرد تا فقط آن افراد بتوانند به مکان های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

مزایای استفاده از قفل بیومتریک اثر انگشتی

کار با این قفل بسیار آسان است و افراد در هر سنی می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. امنیت قفل اثر انگشتی بسیار بالاست و توسط افراد غیر مجاز باز نمی شود. بر خلاف قفل های معمولی، باز کردن قفل سریع است و کمتر از 1 ثانیه طول می کشد.

قفل بیومتریک اثر انگشتی
قفل بیومتریک اثر انگشتی

قفل بیومتریک تشخیص چهره

چهره افراد اولین نقطه نفوذ در ارتباطات شخصی است. بنابراین، دیدن چهره یک فرد را می توان بعداً به یاد آورد یا دوباره شناخت. جالب توجه است که این ویژگی به عنوان یک فناوری بیومتریک برای قفل های هوشمند استفاده می شود. چون هیچ دو نفری در دنیا چهره یکسانی ندارند!

با انتخاب یک قفل هوشمند بیومتریک با تشخیص چهره، یک برنامه امنیتی و نظارتی بسیار قدرتمند را برای ساختمان خود فعال کنید و باید به یاد داشته باشیم که این نوع قفل هوشمند یکی از محبوب ترین قفل های بیومتریک در جهان و امنیت بسیاری از خانه ها است. ساختمان های دفاتر تجاری و نظامی نیز مجهز به این نوع قفل می باشند.

قفل تشخیص چهره چگونه کار می کند؟

برای راه اندازی این نوع قفل، دو جزء باید در جای خود قرار گیرند. دوربین دیجیتال و نرم افزار تشخیص چهره. البته در مورد امنیت موارد دیگری مانند تجهیزات امواج مادون قرمز، پیکربندی چند دوربین و موارد دیگر مورد نیاز است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، قفل های تشخیص چهره بیومتریک امنیت و راحتی بیشتری را برای ساکنان ساختمان ارائه می دهند.

مزایای استفاده از Face Lock

در اینجا مزایای اصلی استفاده از قفل درب بیومتریک آورده شده است که در ادامه خواهید خواند:

راه اندازی یک سیستم تشخیص چهره آسان است.

هیچ دستگاه سخت افزاری اضافی برای اجرای برنامه مورد نیاز نیست.

با آوردن چهره به دستگاه، فرد می تواند پس از طی مراحل شناسایی و تداعی چهره با داده های ذخیره شده وارد ساختمان شود. اگر چهره واقعی با اطلاعات ذخیره شده مطابقت نداشته باشد، شخص نمی تواند وارد شود.

ساکنان ساختمان همچنین می توانند از خدمات نظارت و شناسایی افراد ورودی و خروجی بهره مند شوند.

تنها عیب این نوع قفل بیومتریک تاثیر گذشت زمان بر چهره واقعی فرد است و چهره ثبت شده در حافظه دستگاه بدون تغییر باقی می ماند. همچنین در صورت وجود آسیب یا جراحی صورت، تشخیص زودهنگام صورت می تواند با مشکلاتی همراه باشد.

قفل بیومتریک تشخیص چهره
قفل بیومتریک تشخیص چهره

آخرین کلمه

قفل هوشمند را باید انقلابی بزرگ در عرصه امنیت به شیوه مدرن دانست. مکانیسم های امنیتی فیزیکی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و نظامی را فراموش کنید، قفل های بیومتریک برای پاسخگویی به اکثر خواسته های شهروندان مدرن ایجاد شده اند.

بدون نیاز به عناصر خارجی (کلید)، باز کردن آن با انگشت، کف دست، عنبیه و صورت، ایجاد نقش و نگار و امنیت خاص، زیبایی خاص، سیستم کنترل قفل و امکان نصب هر نوع درب. یک قفل بیومتریک هوشمند راه صد ساله را یک شب ایجاد کرده است.

برند روک به عنوان بهترین تولید کننده قفل های بیومتریک هوشمند در ایران این امکان را به شما داده است که از بهترین قفل های بیومتریک موجود در کشور در مکان های مختلف مانند منازل، ادارات، ویلاهای شخصی و … استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *