قفل رمزی یا کارتی؟ کدام برای خرید مناسب‌تر است؟

قفل رمزی یا قفل کارتی کدام بهتر است؟ قفل‌های دیجیتال دارای انواع راه‌های دسترسی برای باز کردن درب هستند که کارت، رمز، اثر انگشت، کلید مکانیکی و اپلیکیشن از جمله آن‌هاست. برخی از افراد بر اساس نوع دسترسی قفل‌ها آن‌ها را نام‌گذاری می‌کنند. به طور مثال به قفل‌هایی که دسترسی کارت دارند قفل‌های کارتی و به قفل‌هایی که دسترسی رمز دارند قفل‌های رمزی می‌گویند.

البته بیشتر قفل‌ها بیش از یک نوع دسترسی از انواع رمز، کارت، اثر انگشت، کلید مکانیکی و اپلیکیشن را دارند. اما هر کدام از این دسترسی‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که در این‌جا به آن‌ها پرداخته می‌شود. همچنین قفل‌های هوشمند رمزی و کارتی و یا با هر دسترسی دیگر، دارای امکاناتی هستند که در این مقاله توضیح داده می‌شود. برای شناخت انواع قفل‌های دیجیتال با انواع دسترسی‌ها و همچنین مدل‌های با کیفیت از برند سامسونگ با ما همراه باشید.

قفل کارتی

مزایا و معایب انواع روش‌های دسترسی قفل دیجیتال

یکی از رایج‌ترین انواع دسترسی‌ها برای باز کردن قفل‌ دیجیتال رمز یا همان پین کد است. بزرگ‌ترین مزیت این دسترسی عدم نیاز آن به آیتم اضافی برای باز کردن درب است آیتم‌هایی مثل کلید و یا کارت؛ کافی است رمز را به خاطر بسپارید. البته بستگی به شرایط شما دارد ممکن است برای شما آنچنان هم مزیت نباشد. اگر کسی هستید که به دلیل مشغله زیاد ممکن است رمز را فراموش کنید و یا برای سالمندی که به خاطر سپردن رمز برایش آسان نیست، در این‌جا امکان دسترسی دیگری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. به طور مثال اثر انگشت و یا کارت. مزیت استفاده از کارت هم این است که بدون به خاطر سپردن هیچ چیزی فقط کافی است کارت را روی قفل قرار دهید تا بتوانید در را باز کنید.

قفل دیجیتال رمزی

حالا اگر این قفل یک قفل تمام اتوماتیک مانند DR719 برند سامسونگ باشد دیگری نیازی به فشار دادن دستگیره هم نخواهید داشت. وقتی برای کاربری دسترسی کارت تعریف می‌کنید باید به او بگویید که کارتش را گم نکند. برخی از برندها هم دارای اپلیکیشن هستند که از راه دور می‌توان در را باز کرد. به طوری که هم از راه دور در محل نصب قفل می‌توان همانند یک ریموت در را باز کرد و هم از طریق اتصال قفل به اینترنت از جایی خارج از محل نصب قفل بتوان از طریق اپلیکیشنی که روی گوشی هوشمند نصب شده در را باز کرد.

بعضی از افراد روی قفل‌هایی که آپشن دسترسی دوبل امنیتی را دارند دو دسترسی هم‌زمان برای ورود و باز کردن قفل تعریف می‌کنند. به طور مثال در مدل 6020 و H30 سامسونگ می‌توانید این آپشن را فعال کنید و با کارت و رمز به طور هم‌زمان در را باز کنید تا امنیت بیشتری فراهم شود.

قفل اثر انگشتی

آلارم‌های هشدار قفل رمزی یا کارتی

بر روی قفل‌های هوشمند با انواع دسترسی‌ها آلارم‌های هشدار مختلفی قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به آلارم ضد سرقت اشاره کرد. نحوه کارکرد این آلارم زمانی است که کسی به زور بخواهد به قفل فشاری وارد کند تا آن را باز کند. در این‌جا آلارم به صدا در می‌آید. هشدار بعدی مربوط به آلارم ضد حریق است که در زمان بالا رفتن دما به صدا در می‌آید. آلارم اتمام باتری هم روی صفحه LED بیشتر قفل‌ها نمایش داده می‌شود و در صورتی‌که قفل دیجیتال به اینترنت متصل شود، کلیه آلارم‌ها از طریق اپلیکیشن هم برای کاربر ادمین قابل نمایش است.

انواع مدل‌های قفل دیجیتال رمزی و کارتی

قفل دیجیتال و یا دستگیره هوشمند به لحاظ طراحی انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها دستگیره اهرمی، دستگیره فشاری_کششی یا همان خلبانی و بدون دستگیره هستند. از انواع مدل‌های دستگیره اهرمی می‌توان به مدل‌های 6020 و H30 سامسونگ اشاره کرد. همچنین مدل DR719 دارای طراحی دستگیره خلبانی است و طراحی منحصر به‌فردی دارد. به‌عنوان نمونه مدل بدون دستگیره DS700 گزینه مناسبی است. از آپشن‌های قفل دیجیتال فول آپشن DR719 می‌توان به تمام اتوماتیک بودن این قفل و داشتن حریم خصوصی علاوه بر سایر قابلیت‌های گفته شده، اشاره کرد.

نمایش تصادفی اعداد برای ورود رمز در قفل‌های برند کره‌ای سامسونگ از جمله DR719 وجود دارد که حدس رمز را توسط دیگران غیر ممکن می‌کند. سنسور IR از قابلیت‌های این قفل است که به ویژه در نور کم کمک می‌کند به راحتی رمزتان را وارد نمایید. امکان تعریف 100 رمز، 100 اثر انگشت و 100 کارت برای این قفل وجود دارد. همچنین دارای یک رمز ادمین برای تعریف کاربران و انجام تنظیمات وجود دارد. اگر کسی رمز خود را به هر دلیلی فراموش کند و یا کارتش را گم کند کافی است مجدد دسترسی‌ها را توسط کاربر ادمین تعریف کنید تا آن رمز و کارت خود به خود غیرفعال شود.

قفل دیجیتال رمزی و کارتی

اتصال قفل کارتی و رمزی به ریموت و آیفون

از قابلیت‌های مهمی که در مورد خرید قفل دیجیتال مطرح است امکان استفاده از ریموت و آیفون برای باز کردن از راه دور است. در برخی از برندها روی قفل ریموت وجود دارد اما در برخی دیگر از قفل‌ها مانند قفل تمام عیار DR719 امکان اتصال به ریموت و آیفون از طریق قطعاتی وجود دارد. خوبی این آپشن زمانی معلوم می‌شود که دست شما بند باشد و یا سرکارتان مشغول کار باشید و کسی زنگ در را به صدا درآورد.

مشتریان عزیز می‌توانند برای آگاهی از اخبار روز قفل‌های هوشمند پیج اینستاگرام دژین لاک را دنبال نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *