قفل های خانه هوشمند با مکانیزم لمسی

قفل های خانه هوشمند بهترین وسیله الکترومکانیکی محسوب می شود. این قفل ها برای باز و بسته کردن درب ورودی استفاده می شوند. این قفل ها برای محیط کار و همینطور سایر مکان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی نامی که برای قفل های خانه هوشمند می توان در نظر گرفت، کلید مجازی است.

سیستم قفل های خانه هوشمند

برای اینکه عملکرد قفل های خانه هوشمند به خوبی مشخص شود که چه خوب است از عملکرد آن بیشتر بدانیم. قفل هوشمند سیستم مخصوصی برای دسترسی به محیط داخلی دارد. اما در این سیستم خبری ا کلید فیزیکی نیست. بلکه از کلید مجازی با موقعیت خاصی استفاده می شود. این قفل ها دارای اهداف مختلفی هستند و معایب مربوط به قفل های سنتی را ندارند. یکی از مهمترین مکانیزم های این قفل ها مربوط به امنیت بالای آنها است. بهتر است بدانید که این سبک از قفل های ترکیبی به طور کلی بدون کلید هستند. از قفل های دیجیتال برای هوشمندسازی خانه استفاده می شود. تامین امنیت خانه و پیشگیری از سرقت خانه مهمترین وظیفه این قفل ها محسوب می شود و سبب ایجاد رفاه برای صاحب خانه خواهد بود.

قفل های خانه هوشمند

مشخصات قفل های خانه هوشمند نسل جدید

به طور کلی اگر بخواهید قفل های خانه هوشمند را دسته بندی کنیم، یا با برق کار می کنند و یا به واسطه باتری های مخصوص اجرا می شوند. این باتری ها بین 6 ماه الی یک سال قابل استفاده هستند. این قفل ها یک سری مزیت های خاص دارند و قابلیت های مخصوصی برای آنها ر نظر گرفته شده است. دقت کنید که این قفل ها به طور کلی شرایط اتصال به دوربین امنیتی را خواهند داشت. یعنی یکی از مکانیزم های مهم این قفل ها مربوط به همین موضوع است. دسترسی به دوربین مدار بسته وای فای سبب می شود تا امنیت بیشتر شود. به طور کلی باز کردن درب بدون کلید مکانیکی سبب می شود تا امنیت لازم ایجاد شود. از سوی دیگر استفاده از رمزهای امنیتی و یک بار مصرف از دیگر ویژگی های مربوط به این قفل ها محسوب می شود.

این سبک از قفل ها به صورت اتوماتیک سبب بسته شدن درب می شوند. همینطور مجهز به سیستم های امنیتی پیشرفته و آلارم های هشدار مخصوص هستند. در این قفل ها از قابلیت اتصال به سیستم های هوشمندسازی نیز استفاده شده است. این قفل ها قابلیت اتصال به آیفون تصویری را نیز دارند.

قفل های خانه هوشمند با مکانیزم

4 مدل اصلی قفل های خانه هوشمند

برای اینکه خرید قفل های خانه هوشمند برای شما آسانتر باشد سبک های متنوعی از این قفل ها را معرفی می کنیم.

1-   قفل های خانه هوشمند مدل صفحه کلید

این سبک از قفل ها هم قیمت ارزان تری دارند و هم به صورت ساده طراحی شده اند. برای استفاده از این قفل ها نیاز به یک کد عددی است. البته که این رمز باید در ذهن شما ثبت شود. کسانی که در بخاطر سپردن یک رمز دچار مشکل هستند این مدل قفل ها را انتخاب نکنند. در این مدل به طور کلی روی صفحه کلید از دکمه های فشاری استفاده شده است و همینطور رمز عبور نیز به سادگی اجرا می شود.

2-   قفل های خانه هوشمند مدل لمسی

سبک دوم از قفل های خانه هوشمند که طرفداران خاص خود را دارد به صورت ایجاد یک الگو و پین کد در نظر گرفته می شود. برای باز کردن قفل ها نیاز است که الگوی از پیش تعریف شده یا رمز عبور روی صفحه لمسی اجرا شود. صفحه لمسی دقیقاً مانند تلفن همراه عمل می کند یعنی رمز عبوری برای شناسایی و تایید فرد در نظر گرفته می شود. اگر شخص علاقه ای به رمز های عددی نداشته باشد از الگو استفاده می کند.

3-   دستگیره دیجیتال مدل بیومتریک

این سبک از قفل های هوشمند برای تایید هویت از خصوصیات فیزیکی انسان ها کمک می کنند. مثلاً هندسه دست و یا عنبیه چشم و همینطور شیار و خطوط اثر انگشت از موارد مهم برای قفل های خانه هوشمند محسوب می شوند. به طور کلی این سبک از قفل ها فناوری های قفل های هوشمند را دارند. اینطور که مشخص است در این قفل ها از پیشرفته ترین سیستم ها استفاده شده است. سرعت و راحتی و سطح بالا برای این قفل ها بسیار پر اهمیت است.

4-   دستگیره هوشمند مدل کارتی

قفل های کارتی یک نوع قفل هوشمند مخصوص محسوب می شود که برای هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد. این قفل ها به طور کلی به دو روش عمل می کنند. در این قفل ها از کارت برای اجرا استفاده می شود. کارت در لای شکاف دستگاه کشیده می شود. یک مدل دیگر این است که کارت با فاصله ای کم نسبت به قفل جلوی پنل دستگاه اجرا می شود. دستگیره های هوشمند مدل کارتی به طور کلی شرایط اجرایی مخصوص به خود را دارند و به شکل حرفه ای ارزیابی می شوند.

خانه هوشمند

سوالات مهم در مورد قفل های خانه هوشمند

آیا قفل های خانه هوشمند همیشه با برق کار می کند؟

بهترین مدل از قفل های خانه هوشمند مدل هایی است که با باتری کار کنند. دقت کنید که این موضوع سبب می شود تا اجرای قفل ها به شکل قابل قبولی صورت بگیرد. در بهترین شرایط قفل های هوشمند می توانند اجرای قابل قبولی داشته باشند.

چرا برخی از قفل های خانه هوشمند طول عمر کمتری دارند؟

این موضوع بستگی به کیفیت قفل ها دارد. برخی از قفل ها از برند معتبری هستند. این موضوع سبب می شود که کیفیت کار به بهترین نحو صورت بگیرد. دقت کنید که قفل های هوشمند به طور کلی می توانند دوام بالایی داشته باشند.

در خرید قفل های خانه هوشمند، نوع درب اهمیت دارد؟

بله حتماً! در زمان خرید باید در ابتدا به ضخامت درب منزل دقت شود و سپس پروسه خرید صورت بگیرد.

نتیجه گیری

شاید قیمت قفل های خانه هوشمند در ابتدا گران باشد اما کاربری آسان و امنیت بالا سبب می شود تا این قفل ها عملکرد قابل توجهی داشته باشند. خوشبختانه این موضوع سبب می شود تا قفل های هوشمند اثربخشی خاص خود را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *