قفل هتلی چیست؟

امروزه دوران استفاده از جاکلیدی در هتل ها به پایان رسیده و جای خود را به فناوری پیشرفته داده است. با استفاده از قفل دیجیتال در هتل مفهوم کلید از بین رفته و امنیت و راحتی در کنار زیبایی به مسافر داده می شود. وجود قفل الکترونیکی در هتل ها، آپارتمان ها و پانسیون ها علاوه بر زیبایی بصری، احساس امنیت بیشتری را به مشتریان القا می کند. مسافران می توانند تنها با یک کارت یا رمز عبور یا با استفاده از فناوری بلوتوث گوشی هوشمند خود، بدون اینکه کلیدی به همراه داشته باشند و نگران گم شدن یا آسیب دیدن خود باشند، به داخل و خارج از اتاق حرکت کنند.

قفل هوشمند در خدمت هتلداران

نصب قفل دیجیتال برای مشتریان هتل یک سیستم کنترل امنیتی محسوب می شود. ظرافت و مدرن بودن این نوع قفل ها به همراه مزایای زیر کل هتل را کامل می کند

– قفل های هوشمند امکان دریافت گزارش های ترافیکی مسافران و کارکنان هتل به اتاق ها را فراهم می کند.
– زمان نظافت کارکنان در اتاق های هتل کنترل شده است.
– مدت و اعتبار رزرو اتاق مشخص می شود.
– در صورت بروز حادثه کلیه درها در مواقع اضطراری با کارت مخصوص باز می شوند.
– در صورت مفقود شدن کارت قفل هتل، می توان آن را غیرفعال و کارت جدید صادر کرد.
– زمانی که این کلیدها در اتاق کارکنان و کارکنان هتل قرار می گیرند. می تواند ورود و خروج کارکنان را کنترل کند.

انواع قفل هتلی

در زیر دو نوع هتل ذکر شده است.

– قفل آنلاین
– قفل آفلاین

در یک قفل آنلاین، قفل با استفاده از کابل یا بی سیم به سرور اصلی متصل می شود. در این نوع قفل با استفاده از نرم افزار قفل آنلاین هتل درب توسط سرور و به صورت بی سیم توسط هتل باز می شود. در قفل آفلاین دیگر از اتصال کابلی و بی سیم و اتصال به سرور اصلی استفاده نمی شود. انواع قفل ها به دو نوع قفل تماسی آی سی و قفل لمسی تقسیم می شوند.

قفل های کارتی RFID بدون تماس در بین هتلداران محبوب هستند.

امروزه صاحبان هتل ها ترجیح می دهند قفل های کارتی بدون تماس یا RFID را انتخاب و خریداری کنند. دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد.

کارت های RFID جایگزین خوبی برای کلیدها یا کارت های تماس هستند.

استفاده از امواج رادیویی برای کنترل دسترسی و عبور، نیاز به تماس مستقیم با قفل را از بین می برد. به همین دلیل استهلاک این نوع کارت ها کمتر است.

از آنجایی که کپی کارت در قفل هتل RFID غیر ممکن است، این نوع قفل از امنیت بالایی برخوردار است.

استفاده از کارت های RFID در قفل های هتل راحت تر از کارت های تماسی است. نیازی نیست کارت را از جیب یا کیف خود بیرون بیاورید و درب فقط با قفل بسته می شود.

طول عمر قفل ها و مدارهای هتل RFID چندین برابر قفل های هتل IC کارت است.

مزایای استفاده از قفل هتلی

استفاده از قفل هتلی در درب منزل و محل کار شما برای امنیت بالا مزایای زیادی دارد. قفل هتلی نه تنها محافظ امنیت خانه است. در عوض، می توانید با تلفن همراه خود درها را باز کنید، می توانید فروشگاه ها و وسایل خود را از راه دور مدیریت کنید و حتی می توانید سایر دستگاه های هوشمند خانه خود را کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر به یک سفر طولانی یا دور از خانه یا محل کار می روید، می توانید از طریق نرم افزار نصب شده بر روی گوشی خود قفل در را در صورت نیاز باز و قفل کنید.

این ویژگی زمانی مفید است که همسایه شما تماس می گیرد و می گوید آب از پشت بام نشت می کند و ممکن است یکی از لوله های خانه شما ترکیده باشد. در این صورت باید در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنید. اگر قفل و کلید سنتی را روی درب منزل یا محل کار خود نصب کنید، با بسیاری از این مشکلات و حوادث مواجه خواهید شد. با قفل هوشمند یا قفل هتلی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بعد از قطع کردن تلفن، با کسی که می‌شناسید تماس بگیرید، او به درب خانه می‌آید و می‌توانید با استفاده از گوشی خود در را برای او باز کنید و مشکل حل می‌شود. مثال دیگر اگر همسر یا فرزند شما کلیدها را فراموش کرده باشد. می توانید با فشار یک دکمه از راه دور درب را برای آنها باز کنید. تا مجبور نباشند ساعت ها پشت در بمانند.

آینده قفل های هوشمند برای هتل ها

پس از آن، در سایر بلوک های هتل، همه نرم افزارها وجود خواهد داشت. پس از ورود به هتل و رزرو، نرم افزار بر روی گوشی هوشمند شما نصب می شود و نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار می گیرد. تمامی فرآیندهایی که در هتل نیاز دارید از طریق این نرم افزار انجام می شود که یکی از آنها باز شدن درب اتاق است. به این ترتیب، گوشی خود را نزدیک در نگه می دارید تا قفل اتاق هتل باز شود و اجازه ورود پیدا کنید. با این کار، دیگر نگران فراموش کردن یا گم کردن کارت دسترسی به اتاق خود نخواهید بود. حتی اگر نمی خواهید هنگام خروج از اتاق تلفن همراه خود را همراه داشته باشید، می توانید با ورود به نرم افزار و استفاده از اثر انگشت به عنوان کلید ورود به اتاق، به جای استفاده از تلفن همراه، با اثر انگشت وارد اتاق شوید. ذکر این نکته ضروری است که تمامی قفل ها پس از خروج میهمان به حالت قبل باز می گردند و دیگر امکان بازکردن آن ها با اثر انگشت ثبت شده قبلی وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *