کاربرد قفل هوشمند در فضای کار اشتراکی

این روزها بسیاری از محصولات دیجیتال در بازار به فروش می رسند. علاوه بر ساختمان های مسکونی، در محیط های کاری نیز کاربرد دارند و به بهبود شرایط ایمنی این محیط ها کمک می کنند. یکی از بهترین و جدیدترین محصولات در زمینه تکنولوژی که حضور آن در هر ساختمانی موثر بوده و امنیت بیشتری را ایجاد می کند قفل هوشمند است.

از سوی دیگر، همانطور که مشخص است، پست های اداری را می توان بر اساس عوامل مختلف به چند زیر گروه تقسیم کرد. دفاتر اداری یا همان فضاهای کار مشترک یکی از پرطرفدارترین فضاهای اداری هستند که این روزها بسیار محبوب هستند و طرفداران خود را دارند. در این مقاله سعی داریم به زبان ساده توضیح دهیم که یک محل کار مشترک چیست و چرا استفاده از محصولی مانند قفل هوشمند می تواند در آن مفید باشد؟

فضای کاری مشترک چیست؟

فضای کار مشترک به دفاتری اطلاق می شود که متعلق به سازمان یا کسب و کاری نیست و هر شخص یا کسب و کاری می تواند با اجاره صندلی یا اتاق های فردی از این فضا به عنوان محیط زندگی یا اداری خود استفاده کند. دفاتر مشترک معمولاً مجهز به فکس، فتوکپی، تجهیزات سمعی و بصری، اینترنت پرسرعت و مبلمان اداری هستند و بسته به نوع قرارداد می توانند توسط شرکت ها و فریلنسرها مورد استفاده قرار گیرند. حتی در برخی از این دفاتر اتاق هایی به صورت سوئیت در اختیار شرکت ها قرار می گیرد و می توانند از این سوئیت ها یا اتاق ها به عنوان دفتر کار مجزا استفاده کنند. مزیت اصلی اجاره دفتر مشترک به جای آپارتمان های اداری مجزا کاهش هزینه است. علاوه بر این، صاحبان این دفاتر اغلب به مستاجران این امکان را می دهند که در ازای اجاره بیشتر، از تجهیزات اداری رایج مانند دستگاه های فکس و دستگاه های کپی استفاده کنند. بنابراین، نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای تجهیزات اداری ندارید.

فضای کاری مشترک چیست؟

اهمیت استفاده از قفل هوشمند در محل کار مشترک

همانطور که گفته شد؛ فضاهای کاری مشترک، دفاتری هستند که توسط فریلنسرها یا کسب و کارهای کوچک و نوپا مشترک هستند. بنابراین، برای مثال، در یک ساختمان صد متری که با استفاده از یک پارتیشن به چند بخش مختلف تقسیم شده است، هر بخش با میز و صندلی شامل گروه ها یا افراد مختلف است. ممکن است چند نفر در طول روز بیایند و بروند.

بنابراین مدیران چنین اماکنی باید امنیت ساختمان را تا حد امکان ارتقا دهند. یکی از ابزارهای مورد استفاده برای رسیدن به این هدف، استفاده از قفل ها و وسایلی است که به سالن اصلی وارد و خارج می شوند. در کنار محل های کاری که با استفاده از پارتیشن جدا شده اند. محل های کار را می توان در قالب بخش ها و گروه های مختلف برای افراد یافت. در این صورت به غیر از درب اصلی دفتر، هر دری در این اتاق ها باید مجهز به قفل باشد تا مستاجران مطمئن باشند محل کار خود را ایمن نگه می دارند.

قفل های هوشمند از جمله قفل های جدیدی هستند که با عملکرد منحصر به فرد خود می توانند نقش مهمی در ایمن سازی دفاتر مشترک افراد یا گروه ها ایفا کنند. این قفل ها در واقع نوعی قفل دیجیتال هستند که با این ویژگی های خاص امنیت صددرصدی محیط را تامین می کنند. قفل های هوشمند نیازی به کلید ندارند و برای بازکردن آن نیاز به پین ​​کد، اثر انگشت، کارت و … دارند. شما باید از رمز یا کارت استفاده کنید این مکانیسم ها نسبت به مکانیزم های مورد استفاده در ساخت قفل های مکانیکی قدیمی از امنیت بیشتری برخوردار هستند.

اهمیت استفاده از قفل هوشمند در محل کار مشترک

مزایای قفل هوشمند برای فضاهای کاری مشترک

با توجه به امکاناتی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، تجهیز دفتر مشترک به قفل هوشمند می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

امنیت بیشتر

یکی از دلایل اصلی که کسب و کارهای کوچک می خواهند یک دفتر یا ایستگاه کاری از این دفاتر مشترک اجاره کنند، قیمت ارزان اجاره است. این در حالی است که بسیاری از متقاضیان این روش از تجهیزات اداری فکر می کنند که شلوغی زیاد در دفاتر مشترک می تواند ایمنی محل کار آنها را تهدید کند. یکی از بهترین راه ها و اقدامات مورد استفاده برای تامین امنیت شرکت های فعال در این دفاتر؛ از قفل هوشمند استفاده کنید. این قفل ها بسیار مستحکم هستند و برای بازکردن آن ها به تجربه و دانش زیادی نیاز است. بنابراین مانند قفل های مکانیکی قدیمی نمی توان آنها را با دستکاری مغزی یا فشار و ضربه از کار انداخت.

کنترل تردد

از آنجایی که ممکن است روزانه چند نفر به این دفاتر مراجعه کنند. استفاده از ابزاری که می تواند این ترافیک ها را ضبط و کنترل کند. نقش مهمی در ایمنی ساختمان دارد. برخی از قفل های هوشمند دارای حافظه داخلی هستند که ورودی ها و خروجی ها در آن ثبت می شود و با مشاهده داده های این حافظه می توان تشخیص داد که کدام مستاجر در چه روزی و در چه ساعتی وارد ساختمان شده و از آن خارج می شود.

کنترل تردد

کنترل از راه دور

یکی از مزیت های اصلی قفل های هوشمند امکان ارتباط با آنها از طریق شبکه وای فای و نرم افزار نصب شده بر روی گوشی مدیر مجموعه می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید بسیاری از ویژگی ها و تنظیمات دستگاه خود را کنترل و مدیریت کنید. برای مثال می توانید با استفاده از نرم افزار بررسی کنید که درب اصلی ساختمان بسته است یا باز. علاوه بر این، این برنامه به شما امکان می دهد حتی در روزهایی که به محل کار خود دیر می کنید، یک کد دسترسی موقت ایجاد کنید. به مستاجرینی که قبل از شما به دفتر رسیدند اجازه دهید وارد ساختمان شده و کار خود را شروع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *