نحوه هوشمندسازی مراکز تجاری و اداری

نحوه هوشمندسازی مراکز تجاری و اداری به نسبت سال های گذشته بسیار آسانتر شده است. این روزها دیگر نیاز به هزینه بالا برای هوشمندسازی نخواهد بود. بررسی ها اینطور نشان می دهد که بسیاری از مراکز نجاری و اداری از نظر موقعیت اجرایی شرایط خاص خود را دارند بنابراین بسیار مهم است که بتوان تصویر درستی از هوشمندسازی این مراکز در ذهن ایجاد کرد.

بهترین روش هوشمندسازی مراکز تجاری

یکی از بهترین روش های هوشمندسازی مراکز تجاری، استفاده از قفل هوشمند است. در سال های گذشته برای هوشمندسازی مراکز تجاری از یک سری دوربین های مخصوص استفاده میشد. امروزه شرایط تغییر کرده است به طوری که موقعیت هوشمندسازی نیز فرق می کند. در واقع دوربین های مدار بسته دیگر آنطور که باید اثربخش نیستند. قفل های دیجیتال در سبک و مدل های متنوع دسته بندی شده اند. برخی از مدل ها رمزی هستند. برخی دیگر از مدل ها به شکل خاصی طراحی شده اند. مثلاً شما می توانید با اجرای قفل دیجیتال رمزی شرایطی فراهم سازید تا فقط برخی از افراد که رمز مورد نظر را دارند وارد شرکت شوند. این رویکرد برای مراکز تجاری نیز مطرح است.

نحوه هوشمندسازی مراکز تجاری

هوشمندسازی مراکز تجاری بر چه اساسی صورت می گیرد؟

شما یک قفل هوشمند خریداری می کنید، قفلی که خریداری کرده اید از نظر موقعیت و سبک اجرایی شرایط خاص خود را دارد. پس از اینکه قفل را وصل کردید نیاز است که قفل را تنظیم کنید. دقت کنید که قفل های مورد نظر دارای مکانیزم مخصوص به خود هستند. این قفل ها می بایست بر اساس اپلیکیشنی که دارند روی گوشی همراه نصب شوند. به طور کلی این قفل ها بر اساس سبک اجرایی به دسته بندی های مخصوصی تقسیم می شوند. دقت داشته باشید که اغلب این قفل ها بر اساس نوع اپ شرایط کاربری متفاوتی دارند. یکی از موارد مهم زمانی است که دزد یا شخص غریبه قصد وارد کردن ضربه به قفل را دارد. در این زمینه اپی که روی گوشی نصب شده است می تواند پیغام ضربه را به مالک بدهد و در نهایت تصمیم گیری درستی صورت بگیرد.

سنسورهای قفل هوشمند

قفل های هوشمند دارای سنسورهای مختلف اعم از سنسور تشخیص چهره، اثر انگشت، سنسورهای شناسایی موقعیت حرارتی زیاد و … هستند. مثلاً زمانی که دما زیاد است از سنسورهای قفل هوشمند به صورت کاملاً خاص استفاده می شود و به صاحب ملک خبر داده می شود که احتمال آتش سوزی وجود دارد. این سنسورها به طور کلی بر اساس سبک و مدلی که دارند دسته بندی می شوند. دقت داشته باشید که سنسورهای قفل هوشمند به طور کلی موقعیت تشخیص محیط را به خوبی فراهم می سازند.

نکته مهم دیگر این است که وضعیت کاربری هوشمند برای سنسورهای قفل هوشمند متفاوت است. در واقع نیاز است که وضعیت کاربری بر اساس موقعیت تجاری سنجیده شود. یک نکته بسیار مهم که باید بدانید این است که به طور کلی شناسایی برخی از موقعیت های حساس توسط سنسورهای قفل دیجیتال در شرایط زمانی خاص خود صورت می گیرد. همینطور نیاز است که نحوه تعامل و موقعیت زندگی افراد نیز بررسی شود.

سنسورهایی که برای مجتمع های تجاری اجرا می شود نیز بسیار حائز اهمیت است. در واقع در چنین مجتمع هایی نیاز است که برخی از افراد فقط وارد شوند و سایر افراد شرایط ورود نداشته باشند و این روال توسط اثر انگشت صورت می گیرد.

نحوه هوشمندسازی مراکز تجاری و اداری

مزایای هوشمندسازی مراکز تجاری

چرا هوشمندسازی مراکز تجاری این روزها موضوع بسیار مهمی محسوب می شود؟ به طور کلی حس امنیت و راحتی بخش مهمی از اصول هوشمندسازی مراکز تجاری محسوب می شو. فناوری که  در این راستا به کار برده می شود سبب بهبود وضعیت زندگی خواهد شد. مدیریت مراکز اداری و تجاری به روش های سنتی دیگر اثربخش نخواهد بود. نیاز است که از سیستم های هوشمند کاملاً حرفه ای در این راستا استفاده شود و مدیران مجموعه اداری بتوانند شرایط بهتری را فراهم سازند.

هوشمندسازی مراکز تجاری سبب می شود تا موقعیت روشنایی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و همینطور اصول امنیتی به درستی اجرا شود. قابلیت برنامه ریزی در پروژه های هوشمندسازی مراکز تجاری سبب می شود تا بتوان نور، دما و رطوبت را مورد سنجش قرار داد. به طور کلی یک سری فاکتورهای جدی روی عملکرد کارکنان تاثیر می گذارد و سبب می شود تا همه چیز به شکل حرفه ای دنبال شود. یکی از روال های مهم هوشمندسازی مراکز تجاری مربوط به تجهیزات روشنایی هوشمند است. مراکز تجاری و اداری نیاز به تابلوهای راهنما و نور مخفی دارند. به این ترتیب با اتوماتیک سازی این سیستم ها شرایط خارق العاده ای را فراهم می سازد. موتورخانه های هوشمند بخش دیگری از مراکز تجاری و اداری را تشکیل می دهند. هزینه های جانبی در این ساختمان ها به شدت کاهش می یابد. از این رو به طور کلی اندازه گیری لحظه به لحظه دمای ساختمان یکی از موارد پر اهمیت در هوشمندسازی مراکز تجاری محسوب می شود.

هوشمندسازی مراکز تجاری و اداری

سوالات رایج

مدیریت هوشمند پارکینگ به چه صورت دنبال می شود؟

پارکینگ های هوشمند به واسطه ارائه خدماتی مانند راهنمای حرکت صحیح خودروها یک عملکرد کاملاً اصولی محسوب می شوند. هوشمندسازی مراکز تجاری در این راستا نیز قابل قبول است و اهمیت زیادی دارد. به طور کلی برای هوشمندسازی نیاز است که آرامش و آسایش مراکز تجاری به صورت کاملاً حرفه ای صورت بگیرد.

خودکارسازی سیستم اطفا حریق در هوشمندسازی مراکز تجاری یعنی چه؟

یکی از بهترین امکاناتی که در هوشمندسازی مراکز تجاری ارزیابی شده است خودکار سازی سیستم اطفا حریق است به طوری که اگر آتش سوزی رخ داد سریعاً سیستم اطفا حریق اجرا شود و همه چیز به درستی سنجیده شود.

کنترل فنی تجهیزات یعنی چه؟

یکی از اصولی که برای هوشمندسازی مراکز تجاری در نظر گرفته می شود کنترل فنی تجهیزات است. به طور کلی اتوماسیون های اداری در این راستا توانسته اند اصول هوشمندسازی را به طور کاملاً اصولی طی کنند. به هر صورت برای اینکه بتوانید پروسه های هوشمندسازی را به صورت کاربردی دنبال کنید باید بتوانید نرخ بهره روی سیستم هوشمند را بررسی کنید.

نتیجه گیری

شما می توانید برای هوشمندسازی ساختمان های تجاری و اداری از قفل های دیجیتال با سنسورهای کاملاً قدرتمند استفاده نمایید و همه چیز را تحت کنترل قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *