دستگیره دیجیتال درب راه حلی مناسب برای هوشمندسازی خانه ها

دستگیره دیجیتال درب که با عناوینی مثل قفل دیجیتال و قفل رمزی نیز شناخته می شود، از دسته قفل های مهم و ضروری برای منازل و ادارات محسوب می شود. این محصول می توان نواقص امنیتی منزل را برطرف سازد و به طور کلی از دسته محصولاتی است که می تواند ساختار حرفه ای و خاصی داشته باشد. این دستگیره ها روی انواع درب های چوبی، درب های ضد سرقت، درب های ضد سرقت و … وارد بازار می شون. از سوی دیگر این درب ها برای شیشه های سکوریت نیز قابل نصب هستند.

هوشمندسازی خانه با دستگیره دیجیتال درب

مهمترین ویژگی که برای دستگیره دیجیتال درب ارزیابی شده است، اتوماتیک بودن آن است. به طور کلی در زمان بسته شدن درب پس از چند ثانیه، درب به صورت خودکار قفل می شود. این ویژگی اتوماتیک بودن سبب می شود که دستگیره به نوبه خود بتواند برای هوشمندسازی منزل گزینه مناسبی محسوب شود. از سوی دیگر هیچ نگرانی از بابت قفل نشدن درب محل زندگی وجود ندارد. کسانی که در منزل خود، کودک خردسال دارند به واسطه دستگیره دیجیتال درب خیالشان از بابت قفل شدن درب جمع است و بهترین شرایط را فراهم می سازد. اپشن قفل کودک در قفل دیجیتال درب سبب می شود که با هر بار باز و بسته شدن درب، به صورت اتوماتیک وار، فرزندتان نتواند درب را باز کند. این موضوع برای کسانی که در منزل خود سالمند دارند نیز بسیار مهم است.

از سوی دیگر شما می توانید درب را از راه دور باز کنید. باز کردن درب از راه دور توسط دستگیره های هوشمند امکانپذیر است. راه اول این است که دستگیره شما به اینترنت متصل باشد. ارسال فرمان باز کردن درب از طریق اپ مخصوص صورت می گیرد. این اپ روی گوشی شما نصب می شود. راه دوم، ارسال فرمان از طریق سیستم sms به دستگیره هوشمند است. دقت کنید که برای باز کردن درب از راه دور می بایست پشتیبانی مورد نظر از گوشی صورت بگیرد.

دستگیره دیجیتال پول و پوش

دستگیره دیجیتال درب نوعی حریم خصوصی امن

به طور کلی یکی از ویژگی های بسیار جالب دستگیره دیجیتال درب که سبب هوشمندسازی خانه ها شده است، تعریف کردن حریم خصوصی است. در واقع شما می توانید طبق تعریف حریم خصوصی و اطلاعاتی که به دستگیره می دهید، از ورود سایر افراد جلوگیری کنید و به طور کلی دسترسی ها از بیرون را غیر فعال سازید. دقت نمایید که به طور کلی این دستگیره ها از نظر سبک اجرایی بسیار خاص و متنوع هستند. منبع تغذیه از دیگر موارد مهم برای دستگیره دیجیتال درب محسوب می شود. در این دستگیره ها از باتری های قلمی استاندارد aa استفاده می شود. باتری های لیتیومی قابل شارژ هستند. منبع تغذیه اضطراری نیز بخش مهمی برای هوشمندسازی منازل محسوب می شود. در واقع برخی از مدل های دستگیره دیجیتال درب به صورتی طراحی شده اند که در صورت نیاز و زمانی که آلارم باتری به اتمام رسیده است، به سادگی شرایط شارژ اضطراری آن فراهم شود.

موضوع مهم دیگر در خصوص دستگیره دیجیتال درب مربوط به آلارم ضد سرقت و زبانه ای است که در این قفل ها به کار رفته است. این دو آلارم ها به طور کلی از سرقت جلوگیری می کنند. آلارم ضد سرقت با اعمال فشار روی دستگیره شروع به آژیر کشیدن می کند. داشتن زبانه های قلابی نیز سبب می شود که سارقان نتوانند به بخش داخلی آن دسترسی داشته باشند و ناکام بمانند.

شما می توانید برای دستگیره دیجیتال درب رمز ایمن در نظر بگیرید. این رمز به طور کلی سبب می شود تا دیگران متوجه رمز اصلی شما نشوند و از آن سواستفاده نکنند. دستگیره دیجیتال درب به واسطه تابع خیالی ورود رمز می تواند به افشا نشد رمز کمک زیادی نماید.

برای نصب دستگیره دیجیتال به یک ساعت زمان نیاز دارید. نصب دستگیره بر اساس مدل اجرایی متفاوت خواهد بود و این موضوع بخش مهمی از کار را شامل می شود. طراحی دستگیره دیجیتال درب به صورتی است که قابلیت اتصال به اینترنت دارند.

دستگیره درب

تفاوت دستگیره دیجیتال درب و سنتی

دستگیره دیجیتال درب و سنتی تفاوت های زیادی با هم دارند. دستگیره های سنتی با کلیدهای مکانیکی کار می کنند و معمولاً باز و بسته شدن آنها بدون سیستم امنیتی است. دقت کنید که معمولاً کلیدهای مکانیکی به کار رفته برای این دستگیره ها خاصیت هوشمندسازی ندارند. دستگیره دیجیتال درب سبب هوشمندسازی منزل می شود. یعنی سیستم دیجیتالی که برای دستگیره های هوشمند به کار رفته است سبب می شود تا فضای داخل منزل از نظر امنیتی کاملاً ساپورت شود. از سوی دیگر برای قفل های سنتی امکان گم شدن کلید بسیار زیاد است اما برای قفل های دیجیتال، چنین سیستمی اجرا نشده و مشکلی وجود ندارد. دقت کنید که دستگیره های دیجیتال به طور کلی از نظر سبک اجرایی به چندین دسته تقسیم می شوند. برخی از مدل ها اهرمی هستند و برخی نیز طراحی ساده تری دارند.

دستگیره دیجیتال

سوالات متداول برای خرید دستگیره دیجیتال

آیا قیمت دستگیره دیجیتال درب گران است؟

بسته به آپشن های به کار برده شده در دستگیره دیجیتال درب، قیمت هر یک متفاوت خواهد بود. این دستگیره ها از نظر سبک اجرایی نیز باهم فرق دارند.

کدام برند دستگیره دیجیتال درب مناسب تر است؟

معمولاً دستگیره های دیجیتال برندهای مختلفی دارند. هر برند بر اساس ساختاری که دارد دسته بندی می شود. اینطور که مشخص است این دستگیره ها بر اساس سبک اجرایی مختلفی ارزیابی شده اند.

چطور می توان دستگیره دیجیتال درب را ارزان خرید؟

برای خرید ارزان دستگیره دیجیتال درب می توانید از روش های اینترنتی استفاده کنید. این روش ها به طور کلی به شما اجازه می دهند که از هزینه های اضافی در امان باشید و به طور کلی بهترین محصول را خریداری کنید.

نتیجه گیری

دستگیره دیجیتال درب معمولاً قیمت های متنوعی دارند. شما می توانید جدیدترین سبک را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به صورت اینترنتی خریداری کنید. اینطور که مشخص است دستگیره های دیجیتال به صورت رمزی بیشترین فروش را دارند و قیمتشان نیز مناسب است. مدل های چند منظوره معمولاً قیمت گرانتری دارند و گزینه خوبی محسوب نمی شوند. دستگیره های دیجیتال در سال های اخیر بسیار پرتقاضا هستند. این محصول از نظر سطح امنیت نیز قیمت گذاری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *