مکانیزم پیشرفته قفل اثر انگشتی بیومتریک

اجازه دسترسی به واسطه قفل اثر انگشتی بیومتریک توسط شبکیه، عنبیه، کف دست و اثر انگشت صورت می گیرد. به طور کلی منحصربفرد بودن سیستم قفل اثر انگشتی بیومتریک سبب شده تا هرگز نتوان آن را هک کرد. این موضوع یکی از موارد مهمی است که در مورد قفل های بیومتریک ارزیابی می شود.

این سبک از قفل ها هم برای محل کار و هم محیط زندگی مناسب هستند و امنیت زیادی ایجاد می کنند. امروزه با پیشرفت فناوری، استفاده از قفل های دیجیتال بیومتریک به نسبت گذشته بیشتر شده است.

دلیل استفاده از قفل اثر انگشتی بیومتریک

همانطور که در مقدمه اشاره شد، عملکرد قفل اثر انگشتی بیومتریک بر اساس شناسایی شیارها و خطوط روی اثر انگشت است. این رویکرد سبب می شود تا امنیت لازم ایجاد شود. در قفل های رمزی امکان فراموش شدن رمز و یا لو رفتن آن وجود دارد. اگر قفل های کارتی خریداری کنید احتمال گم شدن کارت بسیار زیاد است و اگر بخواهید کارت جدید معرفی کنید، هزینه بر خواهد بود.

قفل اثر انگشتی بیومتریک نیازی به هیچ ابزار اضافه ای ندارد. یعنی کد عبوری همان اثر انگشت شما است و همیشه با شما همراه است.

در این قفل ها از سیستم جدید و پیشرفته بیومتریک استفاده شده است. این سیستم برای شناسایی بافت زنده طراحی شده است. یعنی اگر گردش خون در دست وجود داشته باشد، سیستم می تواند اثر انگشت مورد نظر را شناسایی کند. در غیر این صورت سنسور قادر به تشخیص اثر انگشت نخواهد بود.

قفل اثر انگشتی بیومتریک

مزایای قفل اثر انگشتی بیومتریک

ویژگی های امنیتی قفل اثر انگشتی بیومتریک بسیار زیاد است. این موضوع سبب شده تا از نظر فنی شرایط خوبی داشته باش. این قفل ها مقرون به صرفه هستند. به طور کلی در برخی از مدل های قفل اثر انگشتی بیومتریک، شرایط اعلام تا 100 اثر انگشت را خواهد داشت. شناسایی سریع اثر انگشت و باز شدن درب در کوتاه ترین زمان ممکن، از ویژگی های مهم این قفل ها محسوب می شود. این قفل ها شما را از داشتن دسته کلید های حجیم رها می سازد. به طور کلی قفل اثر انگشتی بیومتریک در روزهای بارانی نیز عملکرد خود را حفظ می کند و کیفیت خود را از دست نمی دهد.

مکانیزم قفل اثر انگشتی بیومتریک به صورت دوبل امنیتی رمز و اثر انگشت است. این مکانیزم سبب افزایش امنیت درب ورودی می شود. زمانی که این مکانیزم فعال است. اثر انگشت سبب شناسایی قفل می شود.

این قفل ها دارای آلارم هشدار سرقت هستند به صورتی که اگر نیروی غیر مجازی به قفل وارد شود و یا اثر انگشت به صورت مکرر وارد شود، آلارم به صدا در می آید. در واقع آلارم ها نوعی هشدار محسوب می شوند.

قفل اثر انگشتی

سیستم داخلی قفل اثر انگشتی بیومتریک

مهمترین بخش از قفل اثر انگشتی بیومتریک، حسگر داخلی آن است. این سنسور در بسیاری از فناوری های حرارتی و امواج فراصوت و نوری نیز به کار گرفته شده است. زمانی که فردی، حسگر را لمس می کند، سیستم الگوی اثر انگشت او را به ثبت می رساند. در این راستا امکان دارد که مالک بخواهد سایر اعضای خانواده نیز به سیستم دسترسی داشته باشند به این ترتیب هر یک از افراد مجاز می توانند اثر انگشت خود را اسکن و ذخیره نمایند. برای دسترسی های بعدی، فرد مجاز می بایست انگشت خود را روی حسگر قرار دهد و اثر انگشت وی با آنچه که قبلاً ذخیره شده است تطبیق داده شود. به این ترتیب به او اجازه دسترسی داده می شود.

قفل اثر انگشتی بیومتریک یکی از به روز ترین روش های امنیتی برای خانه ها محسوب می شود. عملکرد قفل اثر انگشتی بیومتریک بسیار آسان است. در واقع تنها با کشیدن ساده اثر انگشت در اسکنر، اجازه ورود به منزل داده می شود.

از سوی دیگر این سیستم غیر قابل نفوذ است، یعنی شکستن این قفل ها نیز به ندرت دیده می شود چون معمولاً ضد ضربه طراحی شده اند. این مدل از قفل ها بهترین راه حل امنیت منزل محسوب می شوند.

قفل بیومتریک یک روش مقرون به صرفه محسوب می شود. شاید در ابتدا مجبور به پرداخت هزینه بالایی باشید اما در نهایت کیفیت و دوام طولانی مدت این قفل ها سبب می شود تا بسیار مقرون به صرفه باشند و گزینه عالی محسوب شوند.

از سوی دیگر در طراحی این قفل ها از فناوری های روز دنیا استفاده شده است یعنی کاملاً مطابق با سطح نیاز کاربر تنظیم شده است و این موضوع کمک می کند که استفاده از آن کاملاً اصولی و قابل قبول باشد.

قفل دیجیتال بیومتریک

سوالات رایج

استفاده از قفل اثر انگشتی بیومتریک برای چه مکان هایی مناسب است؟

این قفل ها بیشتر برای ساختمان های مسکونی استفاده می شود. برای مکان های تجاری و هتل ها از قفل های کارتی استفاده می شود. اما به طور کلی محدودیتی برای استفاده از قفل اثر انگشتی بیومتریک وجود ندارد.

آیا قفل اثر انگشتی بیومتریک با دستکش نیز عمل می کند؟

این موضوع بستگی به نوع دستکش، نوع قفل و همینطور ضخامت دستکش دارد اما قانون کلی اتصال مستقیم انگشتان دست روی قفل است و باید دقت لازم در این راستا صورت بگیرد. لایه های امنیتی برای این قفل ها به شکل اصولی دنبال شده است و سطح پیشرفته ای دارد.

آیا قفل اثر انگشتی بیومتریک در هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم به درستی عمل می کند؟

بله! بسیاری از سبک های با کیفیت از قفل بیومتریک هم برای هوای سرد مناسب هستند و هم برای روزهای گرم مورد استفاده قرار می گیرند. لایه های امنیتی این قفل ها بر اساس سطح اجرایی خاصی که دارند ارزیابی می شوند. به طور کلی حرارت و سرما چندان تاثیری روی این قفل ها ندارد.

جمع بندی

شما با خرید قفل اثر انگشتی بیومتریک می توانید به امنیت منزل خود بیافزایید. از سوی دیگر قیمت قفل بیومتریک نیز به نسبت دوام و کیفیتی که دارد بسیار عالی است و کمک می کند تا بتوانید نیاز خود را برطرف سازید. این قفل ها اجرای قابل توجهی دارند و در طولانی مدت نیز دچار خرابی نمی شوند. البته که سنسورهای این قفل ساختار حرفه ای دارد و قابل اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *