کاربردی ترین قابلیت های خانه هوشمند کدامند؟

امروزه اکثر پروژه های مسکونی، اداری، تجاری و … از ابتدا و بر اساس یک سیستم برق هوشمند طراحی و اجرا می شوند و دلیل آن چیزی نیست جز کاربردها و امکانات فوق العاده ای که این سیستم در اختیار کاربر قرار می دهد. در این مقاله سعی داریم تمامی ویژگی های کاربردی و جذاب سیستم هوشمند را برای شما شرح دهیم تا بتوانید هر چه بهتر با آنها آشنا شوید و با استفاده از امکانات این سیستم امنیت و ایمنی بیشتری را به خود و خانواده خود هدیه دهید.

خانه های هوشمند پتانسیل زیادی دارند، هر روز با پیشرفت علم به روز می شوند و هر روز به ویژگی های آن افزوده می شود. از جمله کاربردی ترین ویژگی ها و قابلیت های یک خانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاربردی ترین قابلیت های خانه هوشمند کدامند؟

کنترل سیستم روشنایی و عملکرد سیستم روشنایی هوشمند

با استفاده از این عملکرد کاربر می تواند تمامی وسایل روشنایی خود (مانند: هالوژن، لوستر، نور شب، نور مغز، نور نمای ساختمان و …) را از طریق ریموت کنترل، پنل مرکزی کنترل کند. زیر) و برنامه روی تلفن همراه قابل کنترل است و علاوه بر تمام این مزایا، از کلیدهایی در خانه هوشمند استفاده می شود: یک پل، دو پل، سه پل و چهار پل. افراد در خانه هوشمند نباید تعداد زیادی کلید مکانیکی نور را روی دیوار ببینند و در عوض باید تعداد بسیار کمی کلیدهای لمسی چهار قطبی را با ظاهری مجلل از شیشه (تاریکی ضد خش) ببینند.

کنترل سیستم سرمایش و گرمایش

خانه هوشمند این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که سیستم های سرمایشی و گرمایشی مورد نظر را در داخل شبکه هوشمند متصل کرده و از امکانات سیستم استفاده کند.
– از طریق یک کلید خاص برای آن سیستم (سرمایش یا گرمایش) به عنوان مثال: کلید هوشمند کولر آبی، کلید هوشمند ترموستات و غیره.
– استفاده از ریموت کنترل
– از یک برنامه نصب شده بر روی تلفن همراه کاربر.
– استفاده از پنل لمسی مرکزی
– دکمه لمسی هوشمند
– قرار دادن کلید در حالت خودکار یا عملکرد هوشمند (در این حالت سنسورهای موجود در کلید فرمان مورد نیاز را صادر می کنند)

کنترل سیستم سرمایش و گرمایش

سیستم امنیتی خانه هوشمند

این سیستم می تواند حضور (فرد) را تشخیص دهد اگر کار کند و سارق قصد ورود به خانه را داشته باشد یا به هر طریقی وارد خانه شده باشید، خانه هوشمند بلافاصله تشخیص داده و وارد عمل می شود. فعال سازی این سیستم یعنی قفل هوشمند می تواند به روش های مختلفی انجام شود، مثلاً صدای آژیر با چراغ هشدار و یا فعال شدن گوشی برای اطلاع کاربر و پلیس حتی در هنگام تاریکی هوا، روشن شدن مکان مورد نظر به صورت خودکار می باشد.

سیستم آبیاری هوشمند

یکی دیگر از ویژگی های کاربردی خانه های هوشمند که دارای باغ، فضای سبز و گلدان هستند، سیستم آبیاری هوشمند است، این سیستم می تواند مانند سایر سیستم ها برنامه ریزی شود، یعنی کاربر می تواند با طراحی و تعریف سناریو، زمان کارکرد سیستم آبیاری را تعیین کند. . سیستم آبیاری از طریق سنسورهای خود میزان رطوبت خاک را تشخیص می دهد و تا زمانی فعال می شود که سنسور تشخیص دهد که نیازی به آبیاری نیست و مثلاً اگر هوا بارانی است سیستم آبیاری غیرفعال شود. منطقه سبز کاملا خیس شده است، سنسور تا زمانی که تشخیص ندهد که رطوبت به اندازه کافی کاهش یافته است، سیستم آبیاری را فعال نمی کند. این سیستم برای افرادی که گل و گیاه می کارند، باغچه و یا فضای سبز در خانه خود دارند بسیار راحت و کاربردی است.این سیستم حتی در مسافرت هم نگران آبیاری نیست.

سیستم صوتی هوشمند

سیستم صوتی خانه هوشمند نیز یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین سیستم ها می باشد که این سیستم را می توان به روش های مختلفی پیاده سازی کرد به عنوان مثال بلندگوی سقفی + آمپلی فایر لمسی دیواری یا بلندگوی کمکی سقفی (برده) + بلندگوی مستر سقفی و … یک دلیل چرا این سیستم توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است این سیستم در تمامی مراحل ساخت پروژه حتی در زمان اتمام کار و رنگ آمیزی دیوار یا کاغذ دیواری و مورد دوم به راحتی قابل اجرا می باشد. . این سیستم به عنوان سینمای خانوادگی عمل می کند و صدای تلویزیون، گیرنده و … را از بلندگو پخش می کند که از

مزایای این سیستم نسبت به سینمای خانواده می توان به نکات زیر اشاره کرد.
– نقل مکان به خانه و …
– بدون کابل های طولانی و دست و پا گیر
– صدای تمیز و فراگیر
– امکان قرار دادن اسپیکر در هر مکانی که کاربر بخواهد (حتی در حمام، استخر و …) بدون محدودیت.

نکته جالب دیگر در مورد این سیستم این است که کاربر می تواند حتی در موقعیت هایی که ایجاد می کند و تعریف می کند از سیستم صوتی استفاده کند، مثلا صبح جمعه ساعت 10، حالت بیداری باز است، پرده ها بسته هستند و سیستم استیم و موسیقی مورد نیاز پخش شود.

سیستم هوشمند

در این مقاله سعی کرده ایم قسمت کوچکی از کاربردها و امکانات خانه هوشمند را برای شما شرح دهیم. امکانات و کاربردهای خانه هوشمند بی شمار است و مطابق با سلیقه و نیاز کاربران پیش می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *