راهکارهای جلوگیری از هشدارهای نادرست سیستم امنیتی منازل

صدای زنگ آزار دهنده هشدارهای کاذب همسایه ها را آزار می دهد و حیوانات خانگی را می ترساند. در بدترین حالت، باعث هشدارهای نادرست مکرر می شود. با فشار زیاد روی شما، ممکن است در استفاده از سیستم امنیتی خانه خود مردد باشید و این همان هدف اصلی سارقان است.

نکات مهم برای جلوگیری از هشدار کاذب سیستم های امنیتی

با پیروی از دستورالعمل های زیر می توانید از این مشکل جلوگیری کنید.

1- به کدهای سیستم امنیتی منزل خود توجه کنید

بیشتر هشدارهای نادرست ناشی از وارد کردن کد اشتباه توسط کاربر است. برای جلوگیری از این اتفاق، یک کد زنگ هشدار ایجاد کنید که همه اعضای خانواده بتوانند آن را به خاطر بسپارند. این کد نباید به شکلی باشد که دزد بتواند حدس بزند. به عنوان مثال، شماره تلفن شما نیست. بنابراین، سعی کنید پیچیدگی لازم را در حالی که کد مورد نیاز برای همه اعضای خانواده واضح است، بدست آورید.

اگر کد سیستم امنیتی خانه یا قفل هوشمند خود را تغییر دادید، لطفاً به هر کسی که کد را می‌داند، اطلاع دهید. از آنجایی که می توانید فراموش کنید چه کسی کد را می داند، بهتر است فهرستی از آنها تهیه کنید.

به کدهای سیستم امنیتی منزل خود توجه کنید

2- حیوانات خانگی را در جای مناسب نگهداری کنید

حیوانات خانگی اغلب در طول روز در خانه شما راه می روند. ترافیک آنها می تواند دستگاه های تلفن همراه متصل به یک سیستم امنیتی خانه را نصب کند. به همین دلیل بهتر است از حسگرهای دوستدار حیوانات استفاده کنید. این حسگرهای حرکتی به گونه ای طراحی شده اند که حضور حیوانات خانگی تا یک وزن مشخص را نادیده می گیرند. با استفاده از این سنسورها، راحتی بیشتری برای شما و حیوان خانگی تان فراهم می شود.

3- به مهمانان خود اطلاع دهید

برای کاهش احتمال هشدارهای کاذب، به مهمانان اطلاع دهید که سیستم امنیتی خانه شما فعال شده است. اگر شخصی برای مدتی در خانه شما می ماند، مطمئن شوید که می داند چگونه سیستم امنیتی را روشن و خاموش کند. به یاد داشته باشید که پرستاران کودک و سایر افراد شاغل در خانه باید در زمینه عملکرد سیستم امنیتی آموزش دیده باشند. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی در استفاده از سیستم امنیتی ایجاد شود.

4- در جابجایی اجسام نزدیک حسگرهای حرکتی مراقب باشید

علاوه بر حیوانات خانگی، چیزهای دیگری نیز می توانند زنگ هشدار را ایجاد کنند. اگر هشدار نادرست به صدا درآمد، اشیاء شل نزدیک سنسور را بررسی کنید. به عنوان مثال، هنگامی که بخاری یا سیستم تهویه مطبوع روشن است، پرده ها یا برگ های گیاه را می توان به یک منطقه محافظت شده توسط زخم منتقل کرد. حباب های هلیوم همچنین می توانند حسگر بسازند. بنابراین از سنسور فاصله بگیرید.

5- باتری را مرتباً تعویض کنید

هنگامی که باتری ها تمام می شوند، سیستم هشدار خانه شما ممکن است به طور تصادفی خاموش شود. تعویض منظم باتری سیستم به جلوگیری از این مشکل کمک می کند. بسیاری از سیستم های امنیتی خانه مجهز به باتری هایی هستند که می توانند تا پنج سال دوام بیاورند و حتی در صورت کم شدن باتری هشدار دهند.

راهکارهای جلوگیری از هشدارهای نادرست سیستم امنیتی منازل

 

6- به آب و هوا توجه کنید

گاهی اوقات شرایط آب و هوایی در ایجاد زنگ هشدار نقش دارد. باد، طوفان، گردباد و تغییرات ناگهانی آب و هوا می توانند به هشدارهای کاذب منجر شوند. هنگام وقوع طوفان مراقب سیستم امنیتی خانه خود باشید.

7- تجهیزات آسیب دیده یا معیوب را گزارش دهید

گاهی اوقات آب و هوا می تواند زنگ خطر را ایجاد کند. باد، طوفان، طوفان و تغییرات ناگهانی در شرایط آب و هوایی می تواند باعث هشدارهای کاذب شود. از خانه خود در هنگام طوفان محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *