هوشمندسازی اتاق سرور با قفل هوشمند

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند یک گزینه ایده آل برای افزایش امنیت هر ساختمانی است. همانطور که در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و روش های معمول دسترسی غیرمجاز نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. به عنوان مالک و مدیر شرکت، قطعاً لازم است سیستم های امنیتی ساختمان ارتقا داده شود و برای دسترسی به برخی از اتاق های حساس و مهم مانند ورودی اصلی ساختمان و اتاق سرور، به جای قفل های مکانیکی از قفل های دیجیتال استفاده شود.

امروزه بسیاری از شرکت ها با انتخاب مدل های قفل پیشرفته سیستم های امنیتی خود را ارتقا داده اند. نوآوری مداوم، بهبود طراحی و افزودن عملکرد عالی به این مدل قفل، دسترسی را آسان تر و ایمن تر کرده است.

نصب قفل دیجیتال بر روی درب اصلی دفتر یا یک اتاق مهم مانند اتاق سرور مزایای بی شماری را به همراه خواهد داشت. با استفاده از این محصولات به زمان کمتری برای سفر نیاز دارید و به راحتی می توانید ایمنی محل را ارتقا دهید. اکثر شرکت ها قفل های دیجیتالی دارند که با اثر انگشت، رمز عبور یا کارت و بسیاری ویژگی های خوب دیگر فعال می شوند. این نوع قفل دارای حافظه داخلی است و به ردیابی زمان ورود و خروج هر یک از کارکنان در اتاق سرور کمک می کند. برای هوشمندسازی اتاق سرور به نکات زیر توجه کنید.

افزایش امنیت محیط کار و اتاق سرور

ضرورت استفاده از قفل دیجیتال در درب اتاق سرور

اهمیت و ضرورت استفاده از هر نوع قفل دیجیتال درب ورودی و درب های داخلی ساختمان های اداری مربوط به مزیت هایی است که این مدل قفل ها به همراه دارند. بنابراین برای اهداف ادامه این مقاله، لزوم استفاده از قفل دیجیتال در ورودی قسمت های حساس ساختمان مانند اتاق سرور کاملا قابل درک است.

افزایش امنیت محیط کار و اتاق سرور

مزیت اصلی نصب هر نوع قفل دیجیتال بر روی درب اتاق سرور این است که هیچ فردی جز افراد مجاز نمی تواند وارد آن اتاق شوند. این اطلاعات مهم شما را در سرورها از دزدها یا غریبه ها حفظ می کند. استفاده از این مدل قفل بر روی درب هر بخش اداری از اسناد محرمانه، تجهیزات ارزشمند و اطلاعات مهم شما در برابر خطر محافظت می کند و به کارکنان اجازه می دهد فقط با رمز عبور معتبر، اثر انگشت یا کارت امنیتی وارد شوند.

دسترسی آسان و کاربردی به اتاق سرور در ساعات مختلف کاری

با استفاده از انواع قفل دیجیتالی درب مانند قفل اثر انگشتی می توانید به راحتی در هر زمانی از ساعات کاری شبانه روز وارد اتاق شوید. در این شرایط نباید منتظر باشید تا مسئول این اتاق که کلید اصلی را در اختیار دارد سر کار بیاید و در را برای شما باز کند. این روش در زمان شما صرفه جویی می کند. وارد کردن کارت یا اثر انگشت ثبت شده در سیستم؛ به شما این امکان را می دهد که به راحتی وارد اتاق شوید.

دسترسی افراد به اتاق سرور را محدود و کنترل کنید

اگر یک مدیر هستید که بخشی به نام اتاق سرور دارید با استفاده از این ابزار می توانید سیستم کنترل دسترسی را به سلیقه خود محدود کنید و تنها به چند کارمند خاص اجازه دسترسی به اتاق سرور را بدهید. در واقع با تنظیم قفل و محدود کردن آن، تنها یک فرد خاص می تواند وارد آن اتاق شود به جای اینکه به همه اجازه دسترسی بدهد.

هوشمندسازی اتاق سرور با قفل هوشمند

دریافت گزارش ورود و خروج به اتاق سرور

با سیستم های امنیتی استاندارد ساختمان مانند قفل های مکانیکی، هرگز نخواهید فهمید چه کسی وارد اتاق سرور شده است. اما قفل دیجیتالی درب می تواند تمام عملیات دسترسی را به صورت بلادرنگ در حافظه داخلی ثبت کند و به شما در نظارت بر جریان کمک کند. این نوع قفل قابلیت ردیابی ارتباطات رمزگذاری شده با اعتبارنامه های معتبر را دارد. اطلاعات نوشته شده در حافظه دستگاه در مواقع اضطراری یا شرایط خاص بسیار مفید بوده و در صورت وقوع جرائمی مانند سرقت اطلاعات از سرور می تواند به شناسایی فرد کمک کند.

مسئولیتی در قبال نگهداری کلیدها ندارد

زیرا قفل های دیجیتال برای فعال شدن نیازی به کلید فلزی ندارند. با نصب موفقیت‌آمیز آن‌ها بر روی درب ورودی و درهای داخلی ساختمان، دیگر نیازی نیست همیشه یکی از کارکنان مسئول نگه‌داری کلید اتاق باشد. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که فشار کمتری به کارمندان خود وارد کنید و حتی مسئولیت حمل کلید را خودتان به عهده نگیرید. در قفل هایی مانند قفل اثر انگشتی، دسترسی فقط با اسکن اثر انگشت یا سایر قفل ها با وارد کردن رمز عبور یا نزدیک نگه داشتن کارت به دستگاه امکان پذیر است.

نصب آسان و بدون تعمیر و نگهداری

قفل های دیجیتال به راحتی روی اکثر درب ها نصب می شوند و در صورت بروز مشکل به راحتی تعمیر می شوند. استفاده از این مدل از قفل ها نیز بسیار آسان است و نیازی به آموزش کارکنان ندارد. کافی است کد را روی صفحه الکترونیکی دستگاه وارد کنید یا کارت را نزدیک دستگاه کارتخوان نگه دارید. برخلاف کلیدهای معمولی که به راحتی با ابزارهای اولیه قابل کپی هستند، این دستگیره دیجیتال منحصر به فرد است و نمی توان آن را کپی کرد.

مجهز به سیستم قفل ایمن

قفل های دیجیتال دارای سیستم های ایمنی الکترونیکی هستند که از توقف موتور در صورت قطع برق اطمینان حاصل می کنند. بنابراین، مهاجمان نمی توانند به زور در را باز کنند. این ویژگی کمدهای دیجیتال را برای استفاده در ساختمان‌های اداری و بخش‌هایی که چندین کارمند باید به بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشند و حجم ترافیک بالا است، مانند بانک‌ها، مراکز داده و غیره ایده‌آل می‌کند.

ضرورت استفاده از قفل دیجیتال

بدون محدودیت در تعداد کاربران

قفل دیجیتال برای دفتر; آنها حافظه داخلی زیادی دارند. بنابراین ممکن است اطلاعات شخصی بسیاری از کاربران در حافظه آنها ذخیره شود. یعنی می توان تعداد زیادی کاربر برای این سیستم تعریف کرد. این ویژگی قفل های دیجیتال را برای استفاده در فضاهای اداری که بسیاری از کارمندان با هم کار می کنند ایده آل می کند. زیرا حجم زیادی از حافظه به همه این کارکنان اجازه می دهد تا بسته به جنبه سازمانی، بدون نیاز به همراه داشتن کلید به تمام قسمت های ساختمان یا اتاق های خاص دسترسی داشته باشند.

همچنین عاقلانه است که از این مدل قفل ها برای مشاغلی استفاده کنید که مدیریت ممکن است نیاز به دسترسی به اتاق های خاصی داشته باشد که سایر کارمندان نباید به آنها دسترسی داشته باشند. بنابراین مدیریت می تواند بدون اتلاف وقت و با ایمنی کامل از تمامی قسمت های ساختمان بازدید کند.

ایمنی در هر محیط کاری باید در اولویت باشد. از آنجایی که قفل های دیجیتال مزایای زیادی به خصوص برای قسمت های حساس ساختمان دارند. قطعا باید خرید و تجهیز ساختمان با آنها را در اولویت خود قرار دهید. این مدل از قفل ها نه تنها امنیت استثنایی محل را تضمین می کند بلکه آنها همچنین در وقت و انرژی شما صرفه جویی می کنند. قفل دیجیتالی درب دارای ویژگی های بسیاری است که بر اساس آخرین تکنولوژی روز طراحی و ساخته شده است. بنابراین می توان گفت که بهترین محافظ برای فضایی مانند اتاق سرور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *