هوشمندسازی کتابخانه ها با قفل دیجیتال

نیاز به امنیت در فضاهای عمومی مانند کتابخانه ها یکی از دلایل اصلی ترغیب مدیران مجموعه به استفاده از وسایل امنیتی است. ساده ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله ای که می توان برای پیشبرد این هدف استفاده کرد. قفل دیجیتال ورودی ساختمان است.
این وسیله کوچک اما موثر حرکت و نظارت اعضا را ساده می کند و فضای کتابخانه را به محیطی امن تبدیل می کند. مزایای باورنکردنی استفاده از قفل های هوشمند در درب ورودی شما عمدتاً به سهولت دسترسی و افزایش امنیت ساختمان مربوط می شود. علاوه بر این، این قفل ها را می توان به سایر دستگاه های هوشمند مانند تلفن همراه اعضا متصل کرد تا آنها بتوانند از طریق تلفن همراه خود مجوز ورود به ساختمان را دریافت کنند.
اگر هنوز در مورد هوشمند سازی کتابخانه ها با قفل های دیجیتال شک دارید. برای آشنایی بیشتر با مزایای بزرگ قفل دیجیتال، ادامه مطلب را بخوانید. این اطلاعات به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا تجهیز کتابخانه مدیریت شده خود به این مدل قفل، اقدام موثری برای کنترل امنیت محل است یا خیر.

قفل دیجیتال چیست؟

قفل دیجیتال که با نام های دیگری مانند قفل صفحه کلید، قفل الکترونیکی، قفل بدون کلید (بدون دکمه) یا دیجیتال نیز شناخته می شود. قفل هایی هستند که به جای نیروی مکانیکی با برق کار می کنند. این محصول مانند یک قفل مکانیکی عمل می کند. اما به جای استفاده از دکمه برای باز کردن زبانه، آنها از محرک های مختلف برای اتصال مکانیزم زبانه قفل به یک موتور کوچک و الکترونیکی استفاده می کنند.
 
هوشمندسازی کتابخانه ها

چند مدل قفل دیجیتال الکترونیکی در بازار وجود دارد؟

بسته به سیستم در نظر گرفته شده در طراحی عملکرد قفل می توان به انواع قفل های دیجیتالی اشاره کرد:
قفل بیومتریک یا قفل در اثر انگشت که با اسکن اثر انگشت باز می شود
این قفل دارای صفحه کلید الکترونیکی است که می توان از آن برای شماره گیری پین کد مخصوص استفاده کرد
قفل های کارت هوشمند که کلید آن به صورت کارت مغناطیسی هوشمند می باشد
قفل هایی با کنترل از راه دور که با برنامه خاصی قابل کنترل هستند
امروزه قفل های دیجیتال آنقدر ایمن هستند که می توانند مانند امنیت از فضای داخلی ساختمان محافظت کنند.

مزایای کتاب خانه هوشمند

کتابخانه ها مکان هایی هستند که روزانه تعداد زیادی از مردم از آنها بازدید می کنند. بنابراین یکی از شاخص های کلیدی برای مدیریت خوب تاسیسات با این امکانات، دسترسی به ابزارهایی است که می توانند مدیریت این فضا را ساده کرده و امکانات را پیدا کنند. امن تر با نصب قفل دیجیتال در ورودی کتابخانه. مزایای مختلفی حاصل خواهد شد. برخی از این مزایا در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

کنترل ورود و خروج

با دادن یک قفل دیجیتال استاندارد جدید به ساختمان، شما به عنوان مدیر کتابخانه می توانید کنترل کنید چه کسانی وارد ساختمان می شوند و چه مدت در آنجا می مانند. نصب یک قفل دیجیتال مدرن به شما این امکان را می دهد که ترافیک ساختمان را به شدت کنترل کنید. علاوه بر این، این قفل ها به اپراتور اصلی اجازه می دهد تا کدهای دسترسی را حتی به طور موقت برای اعضای جدید صادر کند.
علاوه بر این، برخی از قفل های دیجیتال هوشمند می توانند تاریخ و ساعت باز شدن قفل و حتی افرادی که در ساختمان بوده اند را ثبت کنند. بنابراین اگر مشکلی در کتابخانه وجود دارد; نیازی به یادآوری نیست که چه کسی آن روز را می ساخت. کافی است به داده های ثبت شده در بلاک چین مراجعه کنید و این داده ها را به یکباره استخراج کنید.

طراحی زیبا

اکثر قفل های دیجیتال درب دارای طراحی زیبا هستند. بنابراین علاوه بر نصب و استفاده آسان، جذابیت بصری ساختمان را افزایش می دهند. طرح‌ها و رنگ‌هایی که این محصولات در آن ساخته می‌شوند بسیار متنوع است، بنابراین در هنگام خرید طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار خواهید داشت. به طور کلی طراحی اکثر این محصولات ساده، شیک و مدرن، اما همه کاره و متناسب با هر سبک دکوراسیونی است.
 
هوشمندسازی کتابخانه ها با قفل دیجیتال

مناسب برای افراد کم توان و سالمند

قفل های دیجیتال به دلیل سهولت استفاده برای افراد دارای معلولیت جسمی و یا افراد مسن مناسب است. با مشکلات بینایی یا حرکت دست؛ مانند افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، فلج مغزی و فیبرومیالژیا، اغلب در استفاده از کلیدهای مکانیکی با دستگیره مشکل دارند.
اما با نصب قفل دیجیتال بر روی درب ساختمان کتابخانه می توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد. برخی از این نوع قفل ها با استفاده از دستورات صوتی قابل باز شدن هستند و نیازی به استفاده از هیچ نوع کلیدی ندارند. قفل ها را می توان به تلفن های همراه اعضا متصل کرد. برای دوچرخه سواران بسیار مناسب است.
این افراد باید تلفن همراه خود را داشته باشند. با نزدیک شدن به در، قفل مرحله احراز هویت را کامل کرده و به کاربر اجازه ورود به ساختمان را می دهد. این افراد با این ویژگی به سختی می توانند به جلوی درب کتابخانه برسند و به دستگیره برسند. زیرا قابلیت اتصال قفل به تلفن همراه حتی قبل از رسیدن به درب ورودی قفل آن را باز می کند.

سایر ویژگی های جدید

قفل های هوشمند مدرن معمولاً به ویژگی های قفل خودکار و ژئوفنسینگ مجهز هستند. Geofence – عملکردی که می تواند با استفاده از برنامه نصب شده روی تلفن همراه رئیس کتابخانه یا مسئول درب ورودی ساختمان استفاده شود. یک محیط نامرئی در اطراف یک ساختمان یا درب ورودی ایجاد کنید.
از سوی دیگر، قفل های دیجیتالی قادر خواهند بود از طریق GPS یا عملکرد مکان یاب گوشی، محل دقیق مسئول ورودی را مشخص کنند. البته این عملکرد فقط در حالت روشن بودن تلفن همراه نگهبان و همراه با او کار می کند.
زمانی که محیطی را که سیستم تعیین می کند به قصد سرقت از قسمت دیگری از ساختمان ترک می کند. قفل به طور خودکار پشت سر او قفل می شود و درب کاملا بسته می شود. بنابراین حتی اگر کتابدار هنگام خروج از دفترش فراموش کند در را قفل کند. قفل ها می توانند از ساختمان ها محافظت کنند.
ویژگی geo-fincing نیز زمانی فعال می شود که اپراتور درب ورودی وارد محل کار شما شود. هنگامی که این فناوری نزدیک به در است. به صورت خودکار باز شود. برخی از قفل‌های هوشمند به نوعی ویژگی قفل خودکار مجهز هستند که به درب می‌گوید پس از باز ماندن درب برای مدت معینی، مکانیسم قفل را فعال کند.
نصب قفل دیجیتال بر روی درب ساختمان های عمومی مانند کتابخانه ها دارای مزایای بسیاری از جمله بهبود راحتی، امنیت و آرامش خاطر است. اما اگر به خرید این نوع قفل تشویق می شوید; بهتر است به خاطر داشته باشید که برای انتخاب از بین گزینه های مختلف باید بر روی ویژگی های هر محصول تمرکز کنید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود بیابید.
 
مزایای کتاب خانه هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *