بعد از سرقت منزل چه کار کنیم؟

معمولاً وقتی از خانه ای اموال شخص دزدیده می شود، صاحب خانه به وضوح ترسیده، گیج و شوکه می شود. در این شرایط خانه او ویران شده و مالک نه تنها مقداری از اشیای قیمتی خود را از دست داده بلکه آسیب روحی زیادی نیز متحمل شده است.

هنگام سرقت از خانه چه باید کرد؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت که پس از سرقت چه کاری انجام دهید. ما همچنین نکاتی را برای جلوگیری از سرقت منزل ارائه می دهیم.

1- خانه را ترک کنید و با پلیس تماس بگیرید

اکثر دزدها اگر متوجه ورود شما به خانه شوند فرار می کنند. اما برخی از آنها در خانه کمین کرده و می توانند امنیت خانواده شما را به طور جدی تهدید کنند. اگر به خانه آمدید و فکر می کنید در خانه شما را شکسته اند، فوراً آن را ترک کنید، سپس با پلیس تماس بگیرید.

2- فهرستی از وسایل خانه تهیه کنید

شما باید لیستی از اقلام دزدیده شده و خسارت اموال را تهیه کنید. شما باید این لیست را با پلیس و شرکت بیمه خود به اشتراک بگذارید. از اموال شکسته مانند درها، پنجره ها و همچنین وسایل منزل مانند میز شکسته، لامپ، دستگیره درها عکس بگیرید، همچنین می توانید از ساخت، مدل و شماره سریال تجهیزات خود یادداشت کنید. قبل از مراجعه به شرکت بیمه باید آن را به پلیس گزارش دهید. بنابراین، تهیه این فهرست در اسرع وقت بسیار مهم است.

هنگام سرقت از خانه چه باید کرد

3- به چیزی دست نزنید

برخی از دزدها دستکش می پوشند، اما نه همه. از باز کردن کشوها و دست زدن به هر چیزی در داخل خانه خودداری کنید. زیرا اثر انگشت به راحتی از بین می رود. بهتر است تا زمانی که پلیس به شما اجازه نداده است به چیزی دست نزنید. اگر چیزی پیدا کردید که ممکن است متعلق به دزد باشد، آن را به پلیس گزارش دهید، اما به آن دست نزنید.

4- در جای امن توقف کنید

به خانه همسایه بروید یا سوار ماشین خود شوید و در را ببندید تا پلیس به آنجا برسد. مراقب افراد یا وسایل نقلیه ناآشنا باشید که ممکن است در نزدیکی خانه شما باشند. هویت و شماره پلاک شخص را بنویسید. اطلاعات شما مانند یک چیز کوچک است که می تواند به پلیس کمک کند تا فردی که مرتکب جرم شده است را پیدا کند.

5- مراقب کودکان باشید

بسیاری از والدین می‌دانند که بهتر است فرزندانشان تا زمانی که خانه‌شان سر و سامان پیدا می‌کند، پیش دوستان یا فامیل بمانند. اگرچه این همیشه امکان پذیر نیست، اما ایده خوبی است. هرج و مرجی که برخی از سارقان در خانه ایجاد می کنند غیرقابل اندازه گیری است و کودکان (در هر سنی که باشند) زمانی که متوجه شوند مکان امن خود توسط یک غریبه شکسته شده است، دچار مشکلات عاطفی می شوند.
باور کنید یا نه، حیوانات خانگی نیز به افراط واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال، می توانید حیوانات خانگی را پیدا کنید که در گوشه ها پنهان شده اند.

6- پس از حضور پلیس، خانه را خالی کرده و به حالت عادی بازگردید

تمیز کردن خانه به شما کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. این اولین قدم برای لذت بردن از زندگی مانند گذشته است. فراموش نکنید که هر چیزی مشکوک را به پلیس گزارش دهید. این موارد می تواند به پلیس برای دستگیری سارق کمک کند.

7- برای آینده آماده شوید

هیچ راه حلی نمی تواند امنیت خانه شما (و خانواده شما) را تضمین کند. اما رعایت چند نکته احتمال سرقت مجدد از منزل شما را کاهش می دهد. شما باید ادامه دهید و گزینه هایی را برای افزایش امنیت خانه خود بررسی کنید. امروزه، بیش از هر زمان دیگری، برنامه های امنیتی موثر و مقرون به صرفه ای برای انتخاب وجود دارد. آمارها نشان می دهد خانه های بدون دزدگیر و قفل دیجیتال سه برابر بیشتر از خانه های دارای دزدگیر و قفل مناسب در معرض سرقت قرار دارند.

قفل دیجیتال

8- امنیت منزل خود را افزایش دهید

نصب آشکارسازهای حرکتی باعث می‌شود که درها و پنجره‌ها قفل باشند و استفاده از تایمر برای روشن کردن چراغ‌ها (زمانی که در خانه نیستید) یک راه ساده و ارزان برای افزایش امنیت خانه شما در برابر استیل است. همچنین توصیه می شود فهرستی از تمام وسایل الکترونیکی خانه خود از جمله مدل و شماره سریال تهیه کنید و از تمام وسایل با ارزش خود عکس بگیرید. دزدی اتفاق غم انگیزی است. بنابراین تعجب نکنید اگر هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا شما و خانواده تان بهبود یابند. می توانید از اطلاعات اینجا برای آماده شدن برای آینده و جلوگیری از سرقت مجدد خانه خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *