سیستم خانه هوشمند برای سالمندان

خانه هوشمند مجموعه ای از دستگاه های هوشمند است که در ارتباط با یک مرکز هوشمند کار می کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. هوشمندی اپلیکیشن به تمامی این ابزارها و تجهیزات اجازه می دهد تا به سطح اتوماسیون یا رفتار برنامه نویسی برسند و توسط یک کنترل از راه دور هوشمند یا اپلیکیشن ویژه قابل کنترل و برنامه ریزی باشند.

ویژگی‌های خانه هوشمند معمولاً از پیشرفت‌های اتصال و هوش مصنوعی بهره می‌برند و می‌توانند شامل راه‌حل‌هایی مانند:

  • کنترل از راه دور تجهیزات
  • اتوماسیون کارهایی که قبلا به صورت دستی انجام می شد مانند سیستم های روشنایی، لباس و غیره
  • سنسورهای ارزان قیمت برای کاربردهای مختلف مانند تشخیص نشت، نظارت بر کیفیت هوا و غیره
  • هوش مصنوعی برای یادگیری و اجرای رفتار و موارد دیگر

سیستم خانه هوشمند برای سالمندان

اهمیت خانه هوشمند برای سالمندان

یک خانه هوشمند می تواند به هر کسی با هر مشکل یا محدودیتی خدمت کند. به عنوان مثال، افرادی که دارای اختلالات فیزیکی مانند مشکلات حرکتی یا اختلالات بینایی و شنوایی هستند یا افرادی که دارای اختلالات شناختی هستند، می توانند از مزایای خانه هوشمند استفاده کنند. وسایلی مانند ترموستات، لوازم خانگی، سیستم های امنیتی مانند دزدگیر، دوربین، دزدگیر تصویری و غیره. همه چیز در خدمت آسایش و راحتی این افراد خواهد بود.

مزایای خانه هوشمند برای سالمندان

اگرچه افراد مسن تر از افراد جوان تر در زمینه فناوری اطلاعات کمتری دارند، یادگیری استفاده از فناوری خانه هوشمند می تواند در حفظ ایمنی و رفاه آنها بسیار مفید باشد. مزایای خانه هوشمند برای سالمندان نه تنها به نفع سالمندان بلکه خانواده، دوستان، همسایگان و مراقبان آنها نیز خواهد بود.

ایمنی برای سالمندان

اولین و مهمترین مزیت ادغام دستگاه های هوشمند در خانه سالمندان ایمنی است. لغزش، زمین خوردن در میان سالمندان شایع است و این حوادث اغلب برای سالمندان کشنده است. وسایل خانه هوشمندی که می توانند از سقوط جلوگیری کنند، این خطرات را شناسایی کنند یا در صورت سقوط با اورژانس و اعضای خانواده تماس بگیرند، خانه ایمن تری را برای سالمندان ایجاد می کنند.

ارتباط

دستگاه های خانه هوشمند به سالمندان اجازه می دهد تا به راحتی خانه خود را از روی تخت یا صندلی از طریق دستگاه تلفن همراه مدیریت کنند. به عنوان مثال، وقتی کسی زنگ در را به صدا در می‌آورد، سالمندان می‌توانند ببینند چه کسی پشت در است، با آنها صحبت کرده و در صورت لزوم بدون نیاز به ایستادن در را باز کنند.

آرامش

دستگاه‌های هوشمند یک شبکه ایمنی در اطراف سالمندان در خانه ایجاد می‌کنند و به خانواده، دوستان و دیگران اجازه می‌دهند تا در هنگام ماندن در کنار عزیزان مسن خود در خانه آرامش و امنیت داشته باشند.

مزایای خانه هوشمند برای سالمندان

ایمنی سالمندان در خانه های هوشمند

دستگاه‌های خانه هوشمند برای سالمندان بیش از یک وسیله امنیتی ضروری، برای راحتی و آسایش سالمندان طراحی شده‌اند و برای کمک به سالمندان در دسترس هستند. فناوری های جدید به افراد مختلف در هر سنی خدمت می کنند و ما می توانیم از این فناوری ها برای مراقبت از سالمندان استفاده کنیم. برای محافظت و آرامش این افراد می توان از اتوماسیون خانه هوشمند، سیستم های گرمایشی، کنترل صوتی و سایر وسایل خانه هوشمند برای سالمندان استفاده کرد.

دستگاه های هوشمند ایده آل خانه هوشمند برای سالمندان

برای آرامش و آسایش سالمندان در خانه هوشمند می توان از وسایل مختلفی استفاده کرد. در ادامه به معرفی چند دستگاه هوشمند می پردازیم که با استفاده از آنها می توان خانه ای هوشمند برای سالمندان ایجاد کرد.

ترموستات هوشمند

یک ترموستات هوشمند به شما این امکان را می دهد که در حین کار سخت محیطی با دمای کنترل داشته باشید. اگر فراموش کردید که سیستم گرمایش یا تهویه مطبوع را قبل از خروج از خانه خاموش کنید، می توانید از تلفن هوشمند خود برای کنترل سیستم از راه دور استفاده کنید. همچنین حفظ دمای ملایم و مناسب در خانه برای سالمندان مهم است، زیرا ممکن است دچار سرمازدگی یا گرمازدگی شوند. اگر این افراد در خانه تحرک محدودی دارند، بهترین ترموستات‌های هوشمند به آن‌ها اجازه می‌دهند بدون بلند شدن و تغییر دستی تنظیمات، دمای خانه خود را کنترل کنند.

قفل هوشمند

یکپارچه سازی یک قفل متصل به اینترنت می تواند با مسائل و نگرانی های امنیتی همراه باشد، اما توانایی کنترل قفل از راه دور یک گام بزرگ رو به جلو برای کنترل خانه هوشمند است. قفل هوشمند و دسته هوشمند را می توان با روش های مختلف احراز هویت برای باز کردن قفل ترکیب کرد. به عنوان مثال، یک قفل هوشمند از روش‌های بیومتریک مانند اثر انگشت، ردیابی چشم، تشخیص صدا یا سایر فناوری‌ها استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فرد مجاز به باز کردن در است. قفل های هوشمند را می توان با شماره پین ​​مخصوص، کارت کلید و البته گوشی هوشمند باز کرد. این قفل ها به ویژه برای افراد مسن مفید است. در مواقع اضطراری، خانواده، دوستان، پرستاران و سایر افراد مجاز می توانند به راحتی با استفاده از تلفن همراه مجاز و بدون نیاز به آسیب فیزیکی به اموال وارد خانه شوند.

دستگاه های هوشمند ایده آل خانه هوشمند برای سالمندان

دوربین های امنیتی

دوربین های هوشمند مانند کلیدهای هوشمند مزایای زیادی برای سالمندان دارند. این دوربین را می توان نزدیک درب ورودی نصب کرد تا صاحب خانه بداند چه کسی پشت در است. دوربین های متعددی را می توان در قسمت های مختلف خانه نصب کرد تا دوستان یا اعضای خانواده بتوانند سالمندان را زیر نظر بگیرند. این ویژگی به افراد مرتبط اجازه می دهد تا والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا دوستان مسن خود را بررسی کنند و از سلامت آنها مطمئن شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *