قفل کودک چیست؟

قفل کودک به طور کلی یکی از بخش های مهم در قفل های دیجیتال محسوب می شود. این بخش سبب می شود تا بتوانید کنترل خوبی روی افراد سالمند در منزل، کودکان و حتی افراد مبتلا به آلزایمر داشته باشید. این افراد معمولاً کنجکاو برای خروج از منزل هستند و رفتارهای غیر ارادی از خود نشان می دهند به این ترتیب قفل کودک سبب می شود تا بتوانید مشکلات و خطرات را به حداقل برسانید. بررسی ها اینطور مشخص کرده است که قفل کودک می تواند یکی از مهمترین آپشن های یک قفل هوشمند در هر برندی باشد. شاید در حال حاضر نیازی به این آپشن نداشته باشید اما با گذشت زمان قطعاً نیاز پیدا خواهید کرد. پس سعی کنید همه جوانب را بسنجید.

شاخص اجرایی قفل کودک

یکی از شاخص های اجرایی که برای قفل کودک هوشمند در نظر گرفته می شود زبانه های اضافی است که مانع از باز شدن درب می شود. به این ترتیب که وقتی قفل را در حالت اخطار کودک تنظیم می کنید شرایطی ایجاد می شود تا بتوانید قفل را در وضعیت ایمن کامل قرار دهید. به این ترتیب کودک یا شخص سالمند با تلاش نمی تواند قفل را باز کند. در واقع با فعال کردن این دکمه امنیتی کار دزد ها را هم به مراتب خیلی سخت تر خواهید کرد. همچنین شخصی که دسترسی به کنترل از راه دور قفل هوشمند دارد می تواند از ورود و خروج افراد آگاه شود.

قفل کودک قفل دیجیتال

ویژگی های قفل دیجیتال

اگر بخواهیم دیگر ویژگی های قفل دیجیتال را نام ببریم می توان به پسوردهای یکبار مصرف اشاره کرد. پسورد ها راه دیگر کنترل این قفل ها هستند. در واقع بین پسورد ثابت و یک بار مصرف یک سری تفاوت ها وجود دارد. پسوردهای ثابت برای صاحب خانه استفاده می شود اما پسوردهای یکبار مصرف برای کسانی است که فقط یک بار امکان ورود و خروج به منزل را دارند. یک سری شرایط دیگر نیز مطرح است که به شما کمک می کند تا بتوانید قفل را در مواقع اضطراری نیز باز کنید. باتری قفل ها به صورتی طراحی شده اند که پس از مدتی تمام می شوند و این امکان وجود دارد که دستگاه خاموش شود. به این ترتیب کلیدهایی طراحی شده است که قفل به صورت سنتی باز شود. به طور کلی قفل ها میزان نگهداری شارژ برای قفل ها بین 3 الی 6 ماه در نظر گرفته شده است که البته این زمان بسته به شرایط متفاوت است. دقت کنید که قفل های هوشمند به طور کلی بر اساس سبک و مدلی که دارند دسته بندی می شوند و شما می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

سوالات مهم

سناریوی روشنایی برای قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند تنها مجهز به قفل کودک نیست. برای این قفل ها سناریوی روشنایی نیز اجرا شده است. این سناریو به این شکل تعریف می شود که در صورت خروج و ورود به خانه سیستم روشنایی اجرا شود. یعنی سیستم روشنایی به محض ورود به خانه اجرا شود و به محض خروج از منزل نیز سیستم قطع شود. در این صورت می توان گفت که این کلیدها برای شرایط اضطراری بسیار عالی عمل می کنند. به طور کلی قفل هوشمند دارای آپشن های مختلفی است و هر یک شرایط خاص خود را دارند.

آیا قفل های هوشمند کارتی دارای سیستم قفل کودک هستند؟

بله. شرایط به این صورت است که قفل های هوشمند کارتی که مجهز به کارت RFID هستند نیز دارای سیستم قفل کودک هستند. این قفل ها برای هتل ها اجرا می شوند و البته برای منازل نیز مناسب هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند. کارایی این سری از قفل ها معمولاً بالا است.

قفل کودک چیست

جمع بندی

قفل کودک سبب می شود تا خطرات ناشی از خروج یکباره شخص از منزل بدون اطلاع و یا باز کردن درب و ورود فرق غریبه به داخل منزل به حداقل برسد. بررسی ها نشان می دهد که به طور کلی قفل کودک در قفل های هوشمند هر یک از نظر سطح عملکرد بی نظیر هستن. شما می توانید قفل را در وضعیت قفل کودک قرار دهید تا خیالتان از بابت هر نوع مشکلی در امان باشد. ارزیابی ها اینطور نشان می دهد که قفل کودک می تواند یک انتخاب عالی برای کسانی باشد که دوست دارند همیشه وضعیت داخل منزل را کنترل نمایند. قفل کودک می توان برای همه شما بهترین عملکرد را داشته باشد. حتی اگر فکر می کنید این آپشن سبب افزایش قیمت قفل هوشمند می شود بهتر است سعی کنید همه جوانب را بسنجید و بدانید که یک بار هزینه می کنید. در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که قفل کودک می تواند برای همه مکان ها یک سطح ایمنی قوی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *